foenix Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 (endret) Når jeg prøver å sette intervallet til 1 sek. og opptil 4 sek. får jeg problemer med at kameraet hopper over eksponeringer men teller allikevel nedover hvor mange det er igjen. Det går bra de første 20-30 eksponeringene, så begynner problemet med at intervallet skifter til 5-6 sekunder mellom hver eksponering. Dvs at den ferdige videoen som skulle blitt 1 min. blir mye kortere. Gjerne bare noen få sekunder. Hva kan være årsak til dette? Det skrives vel ikke til minnekorter før sekvensen er over, så skrivehastigheten kan vel ikke være årsaken. Kameraet er et Panasonic Lumix FZ-80. Endret 24. februar 2018 av dagfinn99 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Bufferminne i kameraet er kanskje ikke stort nok, 1bilde hvert sekund er kanskje for raskt. Kamera skal normalt tømme bufferminne underveis og er minnekortet for slapt kan også problemet være der. Du kan enkelt teste dette ved og sette ned kvaliteten på bildefilene da skal bufferminne klare større kapasitet. 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Sjekk kravet til minnekort på modellen vs det du bruker. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 24. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2018 Bufferminne i kameraet er kanskje ikke stort nok, 1bilde hvert sekund er kanskje for raskt. Kamera skal normalt tømme bufferminne underveis og er minnekortet for slapt kan også problemet være der. Du kan enkelt teste dette ved og sette ned kvaliteten på bildefilene da skal bufferminne klare større kapasitet. Det fungerte når jeg satt ned bildestørrelsen til ca. 2Mb. Jeg antar at jeg ikke trenger bedre kvalitet pr. bilde i film.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå