Janbanan123 Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 (endret) Hallo. Jeg bor i en bygård og døren til leiligheten vil jeg bytte ut. Jeg trenger ikke en ytterdør. Er det vanskelig å montere dør og ny dørkarm selv? Endret 24. februar 2018 av Janbanan123 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Spørs hvor vant du er til snekring og sånt. Det er fult overkommelig for en som kan håndtere verktøy, har litt øvelse i generelt snekkerarbeid (ikke ti tommeltotter). Du finner noen fine instruksjonsvideoer på youtube og byggevarebutikkenes nettsider. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Bør snakke med styret, for det kan være restriksjoner på type dør osv. I tillegg vil det være krav om dør med brannmotstand B30/EI30 med tettelist rundt dersom det er felles trapperom. Slike dører må dyttes med rockwool mellom karm og vegg, samt fuges med ekspanderende branntettemasse over rockwool. Enkelte ganger er det krav til selvlukker på dør også, litt avhengig av resten av bygget. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Jeg synes også du bør snakke med styret først. Det er i og for seg ikke vanskelig å bytte døren. Du må nok ha litt verktøy men det er som sagt overkommelig. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Som newman seier so er det ikkje gitt at du har lov til å bytte dør sjølv. Sjølve monteringa er ikkje so vanskelig, det følge med monteringsveiledning. Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 24. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2018 takk for svar alle sammen. Jeg er styreleder også her jeg bor og jeg vet det er krav at alle dører skal være branndører, men jeg får finne ut mere nøyaktig, takk for svar. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Tar jeg ikke feil er det flere brannklassifikasjoner. Samt støyklassifikasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå