fivebigcities Skrevet 25. februar 2018 Del Skrevet 25. februar 2018 Joda, jeg er delvis enig i det du skriver, men... Jeg synes man bør lære seg litt om grunnlaget til politikken før man hopper rett ut i absurditetene. Å kun lære om absurditetene mener jeg vil skape et skadelig bilde eller til og med en vrangforestilling av realiteten. Artig påstand. For det du kaller «absurditetene» er jo i realiteten (bare) realpolitikken. Og det er jo gjerne der ting skjer; hvor lovene vedtas, diskusjonene blir tatt og framtiden formes. Min påstand må bli at politikere og velgere ikke trenger å vite noe mer om grunnlaget til politikken enn hva en fotballspiller og folket på tribunene trenger å vite om grunnlaget til fotballen. Det kan være interessant å lære om. Men særlig relevant er det ikke. Ikke hvis du bare skal stemme eller drive med politikk. Lenke til kommentar
KanonEOS Skrevet 25. februar 2018 Del Skrevet 25. februar 2018 (endret) Supernytt! Sånn helt seriøst synes jeg Aftenposten og Bergens Tidene er helt greie nettaviser, kanskje ikke helt nøytralt, men greit nok. Ordet "lettlest" har vel forskjellig oppfatning fra person til person, jeg synes alt over er relativt lettlest. Edit: kom på at Aftenposten har juniorside, Aftenposten junior. Endret 25. februar 2018 av KanonEOS Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 25. februar 2018 Del Skrevet 25. februar 2018 Det finnes ingen nøytrale aviser i Norge, det jeg vet. Det kan sikkert være greit å lese forskjellige aviser. Utenfor den sosialdemokratiske rammen står bare Resett og Document, som enslige svaler, men de er ikke de mest lettleste. VG er en lettlest avis. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. februar 2018 Del Skrevet 25. februar 2018 Basert på hva som er skrevet, brukes ikke absurditeten om politikk, men om hvordan politikk formidles. Partieledelsen er segregert fra partiet. Partiet er lojal mot partiet. Man har en ungdomsavdeling tiltenkt for å drive med indoktrin, for å så kunne rekruttere lojale derfra. Hvert partie prøver å skrive sine egne pressemeldinger, og prøver å få dem printet ordrett i andre blekker. Dette for å unngå å prate om realitetene, og for propagandaeffekten. Du har også et ledd til: Å holde på sitt standpunkt. I dagens tabloidmedia vil det si at vis man spør om noe, vil personen sitere en pressemelding eller handling ordrett for å ikke svare. Tror jeg hører dette i en eller annen form hver gang jeg hører på Dagsnytt Atten, eller større radiointervjue av flere politikkere. Realieten er at partikjernen eksponeres ikke for deres politikk, og det gjøres en ganske god job på å unngå dette. Alt dette blir igjen formidlet av andre nyhetsmedier: Aviser, radio, TV, nettblogger, politikkdebatter på lavt nivå, osv. Jeg tror jeg er enig: Absurditete er en fin måte å beskrive måten propagandaen og fremstilles på. Føler at det sikkert er et greit system, men ord bør man ha for å beskrive det. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 25. februar 2018 Del Skrevet 25. februar 2018 Klar Tale er hvertfall lettlest. Kanskje litt i overkant, den er vel myntet på de som har ulike utfordringer med å forstå tekst, men uansett. http://www.klartale.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå