Sandy Koufax Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 (endret) http://www.bbc.com/news/world-europe-43167309 I landet for l' amour lever franske kvinner traumatiske liv i et samfunn dominert av kåte horndogs som skal oppfylle en myte om at de er så gode elskere. Frankrike blir sett på som kjærlighetens land, men den franske mannen ser ut til å ha problemer med å skille kjærlighet og overgrep. Legg også merke til bonehead-kvinnen som støtter den franske machokulturen som dreier seg om å jage alt med skjørt. Endret 24. februar 2018 av Sandy Koufax Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Flere menn enn kvinner blir voldtatt. 2 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 24. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2018 Flere menn enn kvinner blir voldtatt. Menn blir også voldtatt. Jeg er egentlig ikke så interessert i voldtektsaspektet. Det jeg er interessert i er det at en stereotype blir skapt. Her da om den franske elskeren. At franskmannen skal være så viril, alltid seksuelt aktiv og være en slags forfører av kvinner. Og den franske mannen føler seg tvunget til å oppfylle denne stereotypen med sin oppførsel. Det er ganske forbløffende og noe ved den moderne sosiale konstruksjonen som bør undersøkes nærmere. 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Moralsk degenerering grunnet manglende farsfigurer i dagens samfunn. 2 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Menn blir også voldtatt. Jeg er egentlig ikke så interessert i voldtektsaspektet. Det jeg er interessert i er det at en stereotype blir skapt. Her da om den franske elskeren. At franskmannen skal være så viril, alltid seksuelt aktiv og være en slags forfører av kvinner. Og den franske mannen føler seg tvunget til å oppfylle denne stereotypen med sin oppførsel. Det er ganske forbløffende og noe ved den moderne sosiale konstruksjonen som bør undersøkes nærmere. For noen år siden kom det en statistikk ut i USA som sa at 1 av 4 jenter ble voldtatt eller utsatt for seksuelle overgrep på college, bakgrunnen for denne påstanden var en frivillig spørreundersøkelse og en subjektiv tolkning av resultatet av den nevnte undersøkelsen. Så de fant det de lette etter. Sanheten er i følge FBI sin egen undersøkelse att 1,7 % (0,1% mindre en utenfor college) ble utsatt for grove seksuelle overgrep og/ eller voldtatt. Når man foretar en undersøkelse som i bunn og grunn er frivillig vil personer som ikke har blitt utsatt for noe kanskje ikke være intressert i å levere inn undersøkelsen, og de som er utsatt for noe eller har en agenda er veldig intressert i å delta i denne undersøkelsen. Det jeg egentlig ønsker å si er: Hvordan kom de frem til tallene sine er viktig. https://en.wikipedia.org/wiki/Fondation_Jean-Jaur%C3%A8s 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Mange overgrep også i Sverige, Europas voldtektshovedstad. Svenske menn har tydeligvis et holdningsproblem. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Jeg vil vell nesten si at det virker kunstig lavt at under 60 % skal ha opplevd noe de følte var "upassende adferd" eller lignende. Av samme grunn har jeg problemer med å stole på en del undersøkelser som, slik andre nevner, besvares i veldig varierende grad og trolig basert på egne opplevelser av situasjoner heller enn objektive kriterier, og/eller der svarene tolkes tilsvarende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå