Gå til innhold

Hvilket 9700 pro kort ?

waybck

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tenkt på et nytt skjermkort til jul, og vil gjerne ha et kort som gir god spillopplevelse, men i tillegg er bra på 2d og har støtte for flere skjermer.

På jobb har jeg et Matrox millenium G550 kort, som fungerer veldig bra til min bruk (grafikkdesign og programmering), og jeg vil gjerne ha et kort som kan måle seg med det på 2d, men som har litt bedre 3d-ytelse. Etter å ha lest gjennom en del tråder har jeg forstått at det er ATI som er den produsenten som er best på 2d, av de som produserer "spillkort".

Ser at disse tre kortene får terningkast 6 av Hardware.no, noe jeg tar som et kvalitetsstempel, så jeg antar at et av disse vil gi meg det jeg trenger. Spørsmålet er hvilket ? Prisen varierer jo fra 2355 (ATI) til 3246 (Club3d), så jeg hadde satt pris på om noen gav meg noen gode grunner for å ikke velge det billigste kortet, dersom det finnes. Hvis ikke ser jeg ingen grunn til å ikke gå for det billigste.

De aktuelle :

Hercules 3D Prophet 9700 Pro

Club3D Radeon 9700 Pro

ATI Radeon 9700 Pro

Dersom noen har tips om noen andre kort som kunne passe til mitt bruk hadde det også vært suverent !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker, men jeg tror at de fleste Radeon kort (forutten Hercules, Asus, osv...) blir laget av ati (egentlig sapphire) og de andre bare kjoper dem og setter sitt eget klistremerke paa dem. Hoved forskjellen vil ligge i bundelen du faar. Men jeg er ikke helt sikker paa dette

Lenke til kommentar
Dersom noen har tips om noen andre kort som kunne passe til mitt bruk hadde det også vært suverent !

Hvis jeg skulle kjøpt nytt skjermkort i dag ville jeg valgt et Radeon 9600XT skjermkort. Disse gir bra ytelse for en billig penge. Bildekvaliteten er meget god(som på alle nyere ATI-skjermkort) og den støtter alle funksjonene til "storebroren" 9800XT. PSData har et knalltilbud denne uken på Radeon 9600XT skjermkort. Du får et Connect3D Radeon 9600XT skjermkort til 1295kr :thumbup:

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=102...lAction=details

Husk at du også får med en kupong(kode) til Half-Life 2, noe som alene er verdt ca. 1/3 av skjermkortprisen! Når Half-Life 2 blir sluppet ut, taster du inn koden din og får dermed tilgang til fullversjonen via STEAM.

Grunnen til at jeg ikke ville kjøpt et dyrere skjermkort er at det ikke er så lenge til neste generasjons skjermkort (f.eks ATI "R420") kommer ut. Eneste grunnen jeg ser til å velge et langt dyrere skjermort (som f.eks Radeon 9800/Pro/XT) er hvis du hovedsakelig skal spille i meget høye oppløsninger med FSAA og AF skrudd på max. Altså hardcore gaming. Hvis du er som meg, spiller litt spill innimellom og forventer at alle nye spill skal gå flytende og uproblematisk, holder det med et Radeon 9600XT skjermkort. Hvis du krever mer ytelse om f.eks 1 års tid har da Radeon 9800XT sikkert sunket til rundt 1500kr. Bare min mening :xmas:

Her er forøvrig en meget god test du kan lese:

http://www.hardocp.com/article.html?art=NTMzLDE=

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

Hvis jeg skullle kjøpt et Radeon 9700 Pro, ville jeg gått for ATI Radeon 9700 Pro BBA. Det kortet har utmerket kvalitet, og er laget av ATI selv. Det absolutt beste valget hvis du skal ha et 9700 pro-kort. Har det kortet selv, og jeg er storfornøyd med det.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...