Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har bilstereo i butikk, noen framtid?

Anbefalte innlegg

Hei, skal starte opp en ny butikk (ganske så stor, 1200 kvadrat.) 

Tenkte da på å ha bilstereo i sortimentet (kun en liten del av butikken.) Hadde mye moro med bilstereo i mine yngre dager. Men kan lite om det, og er ingen ekspert. 

I min ungdom, var det vanlig å ha en bil til 10-20 tusen, og ett anlegg til 10-30 tusen. 

Men alle jeg snakker med er negative. Kun biler før 2005 som man kan montere bilstereo i, ungdom kjøper ikke bilstereo lenger etc. Spesielt den at man ikke kan montere bilstereo (skikkelig utstyr) i nyere biler, stopper meg fullstendig. 

Kjøper ungdom fortsatt bilstereo og pimper opp bilene sine? (Data har selvfølgelig tatt over, men skal jo fortsatt ut å sjekke opp damer og på fest?) 

Endret av Løvehjerte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget flott butikk den i Strømmen ja. 

Langt mindre mennesker der vi starter opp. Ca 6000. Vil tro det er mye handellekkasje, spesielt til internett i tillegg. Kun en liten del av butikken hvor tanken var bilstereo, men rimelig trist om "ingen" kjøper forsterkere og slikt lenger. 

Lenke til kommentar
Gjest bruker-165969

Om vi sjekker regnskapet til f.eks Bilradiospesialisten i Bergen, så finner vi at de over de siste 18 år, har hatt noenlunde jevn økning i driftsinntekter. Fra 4.7 millioner i 1998 til 17.7 millioner i 2016.

De siste 3 år med ca 1.5 mill i økning pr år.

Med nylig slukking av fm-nettet, tipper eg at de vil få et betydelig hopp i 2017.

Så markedet finnes. Vær dog obs på at de har eget verksted, hvor de har også tar på seg større ombygginger. Om eg husker korrekt, så har de gjort proffe ombygginger i størrelsesorden 100000-150000,- pluss. Noe som sannsynligvis påvirker inntektsgrunnlaget deres en god del.

Kilde regnskap: https://www.proff.no/regnskap/bilradiospesialisten-i-bergen-as/paradis/bildeler-og-rekvisita-agentur-og-en-gros/Z0IWOKQY/

Edit: Byttet en "f" med en "g".

Endret av bruker-165969
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...