Gå til innhold

Opprette mobilsvar UTEN telefonsvarer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke mulig, men du kan lese inn beskjed der du ber innringer om å ikke lese inn beskjed, siden den ikke blir hørt likevel.

 

Ellers kan jeg foreslå å bytte til annen operatør som har dekning i ditt område (telia?).

 

Eller som en løsning jeg bruker: Har komplettmobil med tvillingsim. Telefon #1: En telefon med hovedsim der jeg benytter 4G tale og wifi tale. Da fungerer samtaler både hjemme og ute.

 

Telefon #2: Billig telefon med dual simkort plasser. Sim #1: Komplettmobil tvilling sim med telenor dekning, sim #2: kontantkort fra onecall med telia dekning.

 

Viderekopling fra hovedsimkort komplettmobil til kontantkort fra onecall, der samtaler blir viderekoplet om jeg mangler dekning hos komplett. Det fungerer og er vanlig samtaletakst. Altså inkludert i abonnementsprisen og gratis. Funker fett og er sikret foran og bak med tanke på tilgjengelighet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg husker for mange år siden jeg lagde et mobilsvar som varte i mange minutter. Da tok det antakelig så lang tid før piipet kom, at folk allerede hadde gitt opp... ;-)

At jeg ikke har tenkt på det tidligere

  :rofl:

 

Jeg mener bestemt jeg har hatt mulighet til å lage telefonsvarer uten at folk kan legge igjen beskjed, men hvilken leverandør det var kan jeg ikke huske. (flere år siden)

Lenke til kommentar

Hvis man får beskjed om at nummeret ikke er i bruk, så er problemet tilbyderen og ikke signalet. Mangel på signal gir "telefonen er slått av eller uten dekning".

 

Det er kun et sted det skjer, og det er eksakt der jeg sitter i stua. Signalene er sgs helt borte akkurat der.

Lenke til kommentar

 

Hvis man får beskjed om at nummeret ikke er i bruk, så er problemet tilbyderen og ikke signalet. Mangel på signal gir "telefonen er slått av eller uten dekning".

Det er kun et sted det skjer, og det er eksakt der jeg sitter i stua. Signalene er sgs helt borte akkurat der.

Hva med en telefon som sgøtter 4g tale og wifi tale? Da slipper du problematikken, jeg forstår dog at mitt forslag er dyrt og tidkrevende, om du mangler en eller flere av tingene: operatør som støtter volte og vowifi, telefon som støtter det samme, hjemmebredbånd med wifi dekning, og 4g dekning utenfor huset så ikke samtalene blir brutt ved overgang mellom vowifi og volte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...