mfb Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 (endret) Hei. Pcen min, en stasjonær, har fungert veldig godt det siste året. Etter jeg oppdaterte spillet PUBG i går kveld ble derimot hele pcen veldig treig. Etter at jeg starter pcen, uten å ha åpnet noen programmer annet enn chrome så sliter pcen veldig med å åpne f.eks spotify, og å alt-tab mellom programmer går veldig sakte nå. Bare det å åpne ny tab i chrome, og det å scrolle nedover en side er veldig hakkete nå. I går kveld defragmenterte jeg pcen, oppdaterte skjermkortdriver, fjernet alt av temporary files med ccleaner. Når jeg nå tar task manager så står det 98% memory usage med kun spotify og chrome åpen (se bildet), men ingen programmer som krever så mye minne er åpne eller kjører i bakgrunnen. Jeg mistenker at dette er det som gjør pcen treig. Jeg har forøvrig i5-4690k cpu, 16gb ram og ssd disker. Pcen har alltid vært rask hittil. Noen som vet hva som kan være feil? Endret 23. februar 2018 av Tittus Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Det er jo mistenkelig lite minne du har tilgjengelig om det er bare 9MB på Chrome som mest brukt, og det er 98% i bruk... Slik ser det ut hos meg... Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Hvordan ser det ut på Ressursovervåkningen? Resource Monitor? Finner du noe der kanskje? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Du kan prøve å google PUBG memory leak om du tror det har sammenheng. Kjør gjerne Process Explorer om du jakter etter hva som tar opp minne. Du har sjekket at maskinen har registrert alt det fysiske minnet du har ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 (endret) Du kan jo stille windows tilbake til føre PUBG oppdateringen så finner du jo ut om det er relatert eller ikke. Prøv en INIT all services restart. Hold shift knappen nede mens du klikker restart ikonet. Klikk continue to windows 10 på skjermbildet som etterfølger. Endret 23. februar 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
mfb Skrevet 23. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2018 Slik ser resource monitor ut, ingenting som tilsier at 16gb skal brukes. Pcen har registrert alt minnet, står at jeg har 16gb men at alt brukes. Forstår ikke helt dette jeg altså. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 (endret) Kan minne (no pun intended) litt om dette: https://superuser.com/questions/949244/windows-10-high-memory-usage-unknown-reason Edit: Se på none paged pool... Under performance på Task Manager.. Endret 23. februar 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Litt snodig du har 98% minne brukt når det ikke er noen programmer som stikker seg ut som "minnetyv". Hvor mye RAM har du? Lenge siden du har kjært TRIM på SSD'en? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Kjør Rkill og se om minnebruken normaliserer seg. Kjør deretter evt scan men Malwarebytes Anti Malware. https://www.bleepingcomputer.com/download/rkill/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå