Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 – Dette er en solskinnshistorie og eventyr, men også vemodig, sier norsk investor.Tinder-klone solgt for 5,7 milliarder kroner. Mange nordmenn var inne på eiersiden Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Her får man altså hinsides all fornuft masse penger for en kinakopi av et eksisterende produkt? Så jeg kan "klone" Instagram og oversette alt til kinesisk, og bam! - så har jeg et produkt verdt milliarder?! Verden VIL bedras. Trodde kineserne var MYE smarte enn som så. Så feil kan man ta. Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Her får man altså hinsides all fornuft masse penger for en kinakopi av et eksisterende produkt? Så jeg kan "klone" Instagram og oversette alt til kinesisk, og bam! - så har jeg et produkt verdt milliarder?! Verden VIL bedras. Trodde kineserne var MYE smarte enn som så. Så feil kan man ta. Som du ser ut fra artikkelen så er det ikke "bare" å slenge opp en kopi. De prøvde jo flere konsepter først, men det er nok korrekt ja. Har du ingen patenter eller designbeskyttelse i de aktuelle landene er det vel fritt frem for andre. Uansett så er dette en merkelig sak, det virker som en glad-sak men representerer ett kjempeproblem (med forbehold om at artikkelen er korrekt og det er en direkte klone og ikke ett konkurerende produkt). Hvorfor berører ikke digi problematikken i denne kopieringen østover? Og ikke bare innenfor programvare men også fysiske produkter. Men for all del, kudos til kopifolkene som gjorde suksess. Lenke til kommentar
G Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Her får man altså hinsides all fornuft masse penger for en kinakopi av et eksisterende produkt? Så jeg kan "klone" Instagram og oversette alt til kinesisk, og bam! - så har jeg et produkt verdt milliarder?! Verden VIL bedras. Trodde kineserne var MYE smarte enn som så. Så feil kan man ta. Kinakopi. Ingen har enerett på sosiale medier vel!? Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Ja, det er slik verden fungerer. Noen kommer opp med et interessant og fungerende konsept, hundrevis av kloner blir startet opp. En håndfull av de klonene overlever. Noen selskaps (Rocket Internet f.eks) forretningsplan var å klone etablerte eller stigende websider, så fort som overhodet mulig, for så å drive eksplosiv markedsføring. Faktisk er dette noe som ikke læres bort nok på handelshøyskoler, og liknende...det er for mye fokus på unike ideer. I virkeligheten, så er det nesten alltid klonene og kopiene av etablerte produkt som gjør det bra. Her får man altså hinsides all fornuft masse penger for en kinakopi av et eksisterende produkt? Så jeg kan "klone" Instagram og oversette alt til kinesisk, og bam! - så har jeg et produkt verdt milliarder?! Verden VIL bedras. Trodde kineserne var MYE smarte enn som så. Så feil kan man ta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå