girfaen Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 min er i 30 april .... Må bilen inn på eukotnroll før den datoen? jeg har tenkt å vrake bilen så vil kjøre mest mulig.. har hørt man kan kjøre 2 mnd etter kontrolldatoen.. noen som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
fjs Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 (endret) Fristen er vel endelig, og du risikerer avskilting hvis du ikke har levert den vil jeg tro. nvm, I'm wrong: https://www.naf.no/tjenester/eu-kontroll/utsettelse-av-eu-kontroll/ Endret 23. februar 2018 av fjs Lenke til kommentar
girfaen Skrevet 23. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2018 Som bileier er du selv ansvarlig for å få bilen «EU-godkjent». Rekker du ikke fristen mottar du et varsel om dette fra Staten vegvesen hvor den opprinnelige kontrollfristen forlenges med to måneder. Møter du ikke dette kravet vil kjøretøyet bli begjært avskiltet. fra naf side Lenke til kommentar
girfaen Skrevet 23. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2018 så jeg kan kjøre rundt 2 mnd etter fristen? Lenke til kommentar
fjs Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Statens vegvesen gir noen eksempler på slike spesielle grunner og presiserer at listen ikke er uttømmende: eier er alvorlig syk eller den som disponerer kjøretøyet på hans vegne, er alvorlig syk det har oppstått alvorlig sykdom i eiers nærmeste familie slik at eier må reise bort eier har langvarig utenlandsopphold som følge av jobb eller studier kjøretøyet er utenfor landets grenser i det aktuelle tidsrom Lenke til kommentar
girfaen Skrevet 23. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2018 kan noen som kan dette svare.. orkerr ikke tullinger som ikke kan svaret men tar å kommenterer likevel Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 kan noen som kan dette svare.. orkerr ikke tullinger som ikke kan svaret men tar å kommenterer likevel Jeg skulle hatt min på kontroll i oktober i fjor. Melding om fristen ble sendt til feil mobilnummer så jeg fikk aldri påminnelse, og fikk deretter brev i posten om at jeg hadde glemt kontrollen og beskjed om å fikse innen utgangen av desember Lenke til kommentar
fjs Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 kan noen som kan dette svare.. orkerr ikke tullinger som ikke kan svaret men tar å kommenterer likevel Da foreslår jeg at du gjør som nicket til tilsier, så får vi se hvordan det går. 5 Lenke til kommentar
girfaen Skrevet 23. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2018 jeg foreslår at du ikke svarer på noe du ikke har peiling om.. vet du ikke svaret så ikke gjett .. eller spam tråden med unyttige svar Lenke til kommentar
fjs Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 jeg foreslår at du ikke svarer på noe du ikke har peiling om.. vet du ikke svaret så ikke gjett .. eller spam tråden med unyttige svar Jeg beklager hvis jeg brukte min fritid på å prøve å hjelpe deg, jeg skal huske på å ikke gjøre det igjen. Hade bra og håper du finner ut av det du lurer på. 3 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Som bileier er du selv ansvarlig for å få bilen «EU-godkjent». Rekker du ikke fristen mottar du et varsel om dette fra Staten vegvesen hvor den opprinnelige kontrollfristen forlenges med to måneder. Møter du ikke dette kravet vil kjøretøyet bli begjært avskiltet. fra naf side så jeg kan kjøre rundt 2 mnd etter fristen? Hvor vanskelig kan det være? 5 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Kontroll frist + to mnd. Du får to eller tre varsel at du må ha kontroll samt vedtak om avskilting etter hvert. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 (endret) Har du betalt noe av årsavgiften via forsikring enda ? Årlig er den på 2800 men kan være delt sammen med deling av forsikrings premie (ulik praksis). Hvis bilen skal vrakes kan du bare la den tilslutt bli avskiltet , så lenge du har ansvars forsikring og skiltene er «på bilen» kan du kjøre. Problemet med dette er at det er uforutsigbart etter 30 juli og du kan ikke planlegge noe som innbefatter bilen og kjøring. Påskiltings gebyr etter at skiltene er «mistet» vil jo ikke gjelde for deg (ca 1400,-) Endret 24. februar 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå