Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Det tikker fra min nissan Micra

Purreløk

Anbefalte innlegg

I går når jeg skulle starte bilen min merket jeg at den var litt tungstarta, jeg kvelte den to ganger før jeg fikk kommet meg avgårde da motoren så vidt gikk. Jeg satt meg fast i snøfonna ca 2 meter senere  :rofl: og fikk ikke løs bilen igjen, så jeg gikk inn å ventet på hjelp. Da kjæresten kom til utsetting hørte vi at det tikka i bilen min. Jeg hadde tatt ut nøkkelen, men den tikket fremdeles. Prøvde å starte men ingenting skjedde. Når jeg skrur av tenninga og tar ut nøkkelen så begynner det å tikke igjen. Men, hvis jeg vrir om nøkkelen til start så slutter det å tikke. 

Derfor har bilen i natt stått med tenninga på for at den skal være stille, syntes det var litt skummelt å la den stå og tikke. 

Noen som kan gi meg en pekepinn på hva dette er? Er det starteren som er gåen? Relee? Batteriet som er ødelagt? 

Jeg er totalt uviten når det kommer til bil, så ta dette i betraktning når dere svarer meg. Er dette noe som kommer til å være dyrt å fikse? 

(Jeg har i det siste merket at starteren skurrer litt hvis jeg starter "for lenge", jeg måtte slippe nøkkelen fortere enn vanlig for at den ikke skulle skurre, har dette noe med samme saken å gjøre? )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i alle fall ikke bra å la tenningen stå på i evigheter :p

Men ok, hva slags tikking er det? Kan du være litt mer spesifikk? Tikking etter en motor er skrudd av er i de aller fleste tilfeller eksosen som kjøler seg ned. Om du har stått i snøfonna vil definitivt gjøre dette mer merkbart med en gang du skrur av, siden snøen vil begynne å kjøle ned fortere enn vanlig. Du har sikkert pakka det med snø overalt under bilen

Lenke til kommentar

Det er i alle fall ikke bra å la tenningen stå på i evigheter :p

Men ok, hva slags tikking er det? Kan du være litt mer spesifikk? Tikking etter en motor er skrudd av er i de aller fleste tilfeller eksosen som kjøler seg ned. Om du har stått i snøfonna vil definitivt gjøre dette mer merkbart med en gang du skrur av, siden snøen vil begynne å kjøle ned fortere enn vanlig. Du har sikkert pakka det med snø overalt under bilen

Neida, var bare framdekket som satt fast i snøen, så er ikke pakka inn :) Viker som tikkingen kommer fra dashbordet på bilen, men høres godt utenfra også. Rask tikking. Høres ut som når man ikke får starta bilen. Veldig dårlig til å forklare, men håper du skjønner hva jeg mener. 

Lenke til kommentar

Batteriet er nok flatt, samme skjer med fruen sin laguna når batteriet er dårlig, tikker så innihelvete.

Prøv å lad, er det helt gåent så kjøp nytt.

Biltema skal nå som oftest ha batteri til alle biler.

Hvor stort batteri er det snakk om? 62Ah?

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Sønnak er gode greier. Om jeg ikke husker feil, så også Exide like Sønnak

EDIT: Eller var det Varta?  :hmm:

EDIT: Må ha nytt batteri jeg også nå. Jævla dritt, 4500,- og ECU må kodes etterpå for at den "godtar" batteriet, hvis ikke vil ikke dynamoen lade det  :ph34r:

Uten sammenligning forøvrig, bare en digresjon og en liten rant :p

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...