Barnum Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Hei! Noen som vet om sprekk i frontruten dekkes av kasko? (Jeg har "Kasko Best" hos DnB.) Det ser ikke ut som noe steinsprut, så det er derfor jeg spør :-) Takker for innspill! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 (endret) Ja og det er vanlig med 2000 i egenandel. Edit: Fra Best vilkårene 3.2.1 Delkasko Delkaskoforsikringen dekker skade ved: ▪ brann, lynnedslag, kortslutning og eksplosjon ▪ tyveri og forsøk på tyveri ▪ bruddskade på motorvognens utvendige glassruter ▪ veihjelp dekkes når motorvognen blir utsatt for skade, tyveri eller driftsstans, se vilkårets pkt. 9. 3.2.2 Kasko Kaskoforsikring dekker skade ved: ▪ skader nevnt under pkt. 3.2.1 ▪ annen skade oppstått ved sammenstøt, utforkjøring, velting, ▪ hærverk eller annen tilfeldig, plutselig ytre påvirkning. 6. Reparasjon Selskapet kan avgjøre hvilket verksted som skal benyttes ved repa- rasjoner ved å benytte selskapet sine gjeldende avtaleverksteder. Ved glasskade (steinsprut og skifte av bilglass) benyttes vår hoved- leverandør. Har du glasskade ring 04818 eller se dnb.no. Ved parkeringsskade (se vilkårets pkt. 3.3.3) må skaden repareres ved et verksted selskapet har reparasjonsavtale med. Ved parker- ingsskade ring 04818. 8.Egenandeler 8.2 Glassruteskade Egenandelen er kr 2 000. Dersom ruten repareres trekkes ingen egenandel. Endret 23. februar 2018 av syar2003 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Ikke alle selskaper har egenandel på bytte av frontrute hvis du har kasko. Jeg fikk bytta helt gratis. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Ikke alle selskaper har egenandel på bytte av frontrute hvis du har kasko. Jeg fikk bytta helt gratis.Da har du vært heldig eller har det vært produksjonsfeil/garanti kanskje?Trådstarter sin har 2000 i egenandel (vilkår er sjekket) . Alle forsikringer jeg har hatt (til nå i et tosifret antall) med full eller super kasko har hatt tilsvarende egenandel om man «må» bytte frontrute om forårsaket av steinsprang eller noe annen plutselig grunn. Vet ikke hvordan det er ved tyveri/innbrudd - om utøvende forvolder skade på frontrute . Om det da stiller seg annerledes. Lenke til kommentar
sungun Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Har også fått gratis frontrute på forsikring. Tror det var enter.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Vært kjekt om dere kunne dokumentere påstandene med å vise til vilkårene. Er selvsagt interessert i dette selv. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 https://www.folkebladet.no/annonsorinnhold/2017/01/25/N%C3%A5-er-det-kr-0-i-egenandel-for-%C3%A5-skifte-rute-p%C3%A5-bilen-din-14110976.ece Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Jeg hadde Volvo V60 i to år 2015-2017 (og Volvia forsikring) uten å få med meg dette Noen andre kjøretøysuavhengige ? 1 Lenke til kommentar
Barnum Skrevet 23. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2018 Takker for svar! Det ser jo faktiskt ut som om en ikke behøver bevise at det er årsaket av steinsprut. Men hva betyr det at egenandelen er 2000, men "Dersom ruten repareres trekkes ingen egenandel"? Er det hvis den ikke byttes (men den gamle kan repareres)? Jeg har også regnsensor i frontruten. Håper det inngår.... Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Egenandel er bare at du må ut med 1500/2000kr fra egen lomme ved bytte av ruten. Ny rute koster fort mellom 10-20k kr.Er det rep av stensprut så er dette gratis hos de seriøse selskapene. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 sveibuen og syar har rett her. Bytte er egenandel, rep av steinsprut er gratis. Her er listen i fra Hurtigruta:https://www.carglass.no/priser/skifte-av-bilglass Alle er på 2000,- bortsett fra Nemi som er på 1500,- 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Jeg husker ikke selskapet jeg hadde da jeg fikk sprekk i ruta. Men det var pga. steinsprut. Det er også mulig at det kun er noe med én skade i året uten egenandel eller lignende. På delkasko som jeg har nå er det egenandel uansett. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Hadde Enter forsiktig full kasko for noen år siden. Bytta tre frontruter gratis første året (E18 kjøring med mye vegarbeid og frakt av pukk og stein da de bygde ny parsell Langangen - Larvik) men forsikringspremien for år to ble vesentlig mange prosent dyrere da jeg var høyrisiko kunde. Mener den ble nesten 30% dyrere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå