AnonymDiskusjon Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Jeg går for tiden på azitromax/azitromycin 500mg, 1 tablett daglig i 3 dager. Jeg tok den første på tirsdag og den siste i går, torsdag. På nettet og i pakningsvedlegget står det at man bør være tilbakeholden/avstå fra alkohol under behandlingstiden, ikke fordi det motvirker effekten, men fordi det kan påføre ekstra stress på leveren. Det står også at behandlingstiden/effekten av antibiotikaen varer lengre enn de 3 dagene man faktisk inntar pillene, men ikke hvor lenge. Er det noen som har erfaring med, eller vet om effekten fortsatt vil være like sterk 2-3 dager etter siste pille? Det er nemlig en fest på lørdag jeg har veldig lyst til å dra på, og da er det selvfølgelig kjekt å også kunne drikke litt alkohol. Det blir uansett naturligvis ingen flatfyll... Anonymous poster hash: aeeee...31c Anonymous poster hash: aeeee...31c Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 (endret) Alle medisiner som brytes ned med hjelp av leveren skal man unngå å ta sammen med alkohol. Men hvor mye skade det kan gjøre å gjøre dette én gang er jeg usikker på. Særlig når inntaket av medisinen er avsluttet flere dager før alkoholinntak. Men vil du ha et trygt og seriøst svar så må du høre med en lege. Endret 24. februar 2018 av sånn er det! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå