joppzter Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Hei, Så på noen bilder på google kontoen min og kom over et hjemmekino prosjekt jeg hadde for to år siden og tenkte jeg skulle dele det her i tilfelle noen trenger inspirasjon eller finner det interessant. Mesteparten av tiden ble brukt til å lage en ramme som passet perfekt til rommet jeg hadde og deretter strekke et lerret (dreamscreen et eller annet - kjøpt brukt) rundt denne. Med dette oppnådde jeg også 100% rammeløst bilde, noe som var viktig for meg med hensyn til hvordan det ser ut når projektoren ikke er i bruk (dette er i en kjellerstue/gang i et rekkehus og var det eneste rommet jeg kunne bruke til noe slikt). Bilder: https://goo.gl/photos/7Kv4U53REPwHbgGK6 /Petter Lenke til kommentar
fudun Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 LED-stripe inni lerretet? Har du et bilde av rommet når lyset er på? Hvordan ble lyden? - Synes ikke akkurat plasseringen av høyttalerne virket optimal. Lenke til kommentar
joppzter Skrevet 23. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2018 (endret) LED-stripe inni lerretet? Har du et bilde av rommet når lyset er på? Hvordan ble lyden? - Synes ikke akkurat plasseringen av høyttalerne virket optimal. Prøvde å finne et med lys på, men fant ingen med led lyset på. Faktisk så ble ikke resultat som jeg ønsket i det hele tatt, dette fordi lerretet henger så tett inntil en terassedør på venstre side og en dørkarm på høyre (hovedfokus var å få så stort bilde som mulig). Resultatet ble at led lyset reflekterte i disse elementene og det ble veldig ujevnt belyst. Inspirasjonen var noe ala dette: https://www.screeninnovations.com/screen/zero-edge/ , men du skal nok ha litt vegg rundt lerretet for å slippe refleksjoner. Ble brukt litt i starten, men har fjernet det nå. Angående lyd så har jeg ikke så mye sammenligningsgrunnlag annet enn at det fungerer med enn bra nok for meg (jeg syntes det er en god surround opplevelse) , du ser det ikke så godt på bildene, men ligger også en senterhøytaller på gulvet foran lerretet. Er auto kalibrering av lyd på recieveren min så den har vel tatt litt høyde for plasseringen. Endret 23. februar 2018 av joppzter Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Fin liten hjemmekino det der Du vurderte ikke nedtrekkbart lerret? Med tanke på å få så stort bilde som mulig? Lenke til kommentar
fudun Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Tror jeg i det minste ville forsøkt å vinkle senter litt opp, evt montere over lerretet og vinkle ned.. Har du forsøkt å kjøre uten senter? Lenke til kommentar
joppzter Skrevet 26. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2018 Fin liten hjemmekino det der Du vurderte ikke nedtrekkbart lerret? Med tanke på å få så stort bilde som mulig? Takk. Har hatt nedtrekkbart i en tidligere bolig og er ikke så fan av utseende på rullen (smak og behag), dessuten så ble den hengende nede mesteparten av tiden da jeg brukte den stort sett hver dag. Jeg syntes nå et rammelerret slår et nedtrukket lerret utseendemessig. Det er mulig jeg er litt sær på det området, men det minner meg litt for mye om møterommene på kontoret. Når det er sagt så ser jeg helt klart fordelen ved å ha nedtrekkbart, da ville jeg som du påpeker kunne hatt større bilde. Tror jeg i det minste ville forsøkt å vinkle senter litt opp, evt montere over lerretet og vinkle ned.. Har du forsøkt å kjøre uten senter? Ikke kjørt uten senter (føler den er ganske viktig?), men skal prøve å vinkle den opp. Jeg syntes det er forskjell på hvordan surround blir brukt i forhold til om det ses film eller spiller playstation og hvilke lyder som kommer fra hvor, men jeg syntes det fungerer ganske så bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå