BJJLY9MY Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 slapper av Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Katten er godt plassert i ruta, men bildet er uklart og det ble litt rotete med alle greinene. Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Enig med Helene i at kompen er grei, men at fokus ikke er rett innstilt. Hvilket program (modus) har du benyttet deg av for å ta dette? Finnes portrettmoduser som egner seg bedre enn ren automodus. Mvh.Oddvar Lenke til kommentar
BJJLY9MY Skrevet 24. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2018 Katten er godt plassert i ruta, men bildet er uklart og det ble litt rotete med alle greinene. Har mye å jobbe med, før jeg får gode bilder. Feil nr 1, jeg satt inne i bilen. Må tenke over hvordan det ferdige bildet blir og lære meg å bruke mulighetene til kameraet. Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Katten er godt plassert i ruta, men bildet er uklart og det ble litt rotete med alle greinene. Har mye å jobbe med, før jeg får gode bilder. Feil nr 1, jeg satt inne i bilen. Må tenke over hvordan det ferdige bildet blir og lære meg å bruke mulighetene til kameraet. Du skal bare stå på, ta gjerne mange bilder av samme scene med forskjellige vinkler og avstand. Å tenke "fokus" når du tar bilder er viktig. Er bildet ute av fokus er det ikke så mye man kan gjøre med dette i etterkant (dvs. noen kameraer har postfokus modus hvor du i etterkant har mulighet til å endre fokuspunktet). Gå gjerne gjennom bildene du har tatt for å finne ut hva som som er galt eller bra med dem og forsøk å finne ut hvorfor. Tar du deg god tid til dette i begynnelsen blir du hurtigere en bedre fotograf. Husk også at smak og behag er forskjellig og det å like eller ikke like trenger ikke nødvendigvis å ha med kvalitet å gjøre. Mvh.Oddvar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg