Gå til innhold

slapper av

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Katten er godt plassert i ruta, men bildet er uklart og det ble litt rotete med alle greinene.

Har mye å jobbe med, før jeg får gode bilder. Feil nr 1, jeg satt inne i bilen. Må tenke over hvordan det ferdige bildet blir og lære meg å bruke mulighetene til kameraet.

Lenke til kommentar

Katten er godt plassert i ruta, men bildet er uklart og det ble litt rotete med alle greinene.

Har mye å jobbe med, før jeg får gode bilder. Feil nr 1, jeg satt inne i bilen. Må tenke over hvordan det ferdige bildet blir og lære meg å bruke mulighetene til kameraet.

Du skal bare stå på, ta gjerne mange bilder av samme scene med forskjellige vinkler og avstand. Å tenke "fokus" når du tar bilder er viktig. Er bildet ute av fokus er det ikke så mye man kan gjøre med dette i etterkant (dvs. noen kameraer har postfokus modus

hvor du i etterkant har mulighet til å endre fokuspunktet). Gå gjerne gjennom bildene du har tatt

for å finne ut hva som som er galt eller bra med dem og forsøk å finne ut hvorfor. Tar du deg god tid til dette i begynnelsen blir du hurtigere en bedre fotograf.

Husk også at smak og behag er forskjellig og det å like eller ikke like trenger ikke nødvendigvis å ha med kvalitet å gjøre.

Mvh.Oddvar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...