BaronSlask Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Beklager, syns DHL forklarte seg litt tvetydig. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 25. februar 2018 Del Skrevet 25. februar 2018 Denne ligger nok hos Posten et sted. På ett eller annet lager blant tusenvis av andre pakker. Tollbehandling kan ta ekstremt lang tid. Kona gikk vel på et tidspunkt i 3 måneder og ventet på en pakke gjennom tollen – den var ganske liten så den hadde nok blitt liggende gjemt bak eller under ett eller annet før den ble funnet. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 25. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2018 Denne ligger nok hos Posten et sted. På ett eller annet lager blant tusenvis av andre pakker. Tollbehandling kan ta ekstremt lang tid. Kona gikk vel på et tidspunkt i 3 måneder og ventet på en pakke gjennom tollen – den var ganske liten så den hadde nok blitt liggende gjemt bak eller under ett eller annet før den ble funnet. Hva hjelper det med sporing når de ikke selv vet hvor den er...? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 25. februar 2018 Del Skrevet 25. februar 2018 (endret) Hva hjelper det med sporing når de ikke selv vet hvor den er...? DHL eCommerce er en tjeneste med begrenset sporing, som de selv sa. Det er gjerne billig-alternativet (hvis kjøper i det hele tatt får noen valgmuligheter når de bestiller), og er nesten som brevpost å regne. Og den sporingen de tilbyr stopper jo selvfølgelig også i det øyeblikk DHL overleverer pakken til lokal speditør, i dette tilfellet Posten. Av og til hender det (for min del) at Posten finner det for godt å spore pakken (den dukker opp i sporingsappen til Posten), men dette skjer langt fra hver gang. Generelt sett har jeg innfunnet meg med at pakkeforsendelse er i en tragisk tilstand. Som kjøper hos nettbutikker har man veldig lite påvirkningskraft; man må stort sett velge blant de speditører som selger tilbyr, og av og til kan man ikke det en gang da selger kun tilbyr ett alternativ. På toppen av dette blir man av og til påkostet ekstra gebyrer som disse speditørene finner det for godt å ta, og fordi avtaleverk er som de er må vi som forbrukere bare betale. Dette var et lite hjertesukk på siden, men hovedpoenget mitt er at pakkeforsendelse, spesielt med billigalternativer, er en farse. Endret 25. februar 2018 av henrikwl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå