nor50 Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 https://ecommerceportal.dhl.com/track/?locale=en_ Sporingsnummer HKASD4632 Nå har denne stått sånn siden 10 februar, men ingen vet noen ting. :-( Dear Inge,Thank you for contacting DHL Parcel and DHL eCommerce regarding the delivery of your shipment.We regret that you did not receive your package. Your shipment was shipped via a service with limited tracking. As your package was shipped with limited tracking, our website will only show the dates it was received at the mail terminal, processed and exported and arrival.After it has reached the destination country, the package is processed through customs and then handed over to the local postal service, Posten for delivery to you. We can verify that, your shipment has arrived at destination country, Norway as of 10 Feb,2018, but there is no further information available to check with your local post.In this case, we would strongly suggest you to wait for the delivery and we understand your disappointment. Please note that delivery time delays can be due to a.o. weather incidents, customs or backlogs.If you are yet to receive the shipment, 10 business days from the arrival date which is 23 Feb,2018, please contact the sender to see what options are available to you now. Best regards, Customer Service Team DHL Parcel & DHL eCommerce www.dhl.com Deutsche Post DHL Group Hvordan må jeg gå fram? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Står der, svart på hvitt, ta kontakt med selger/sender Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 Står der, svart på hvitt, ta kontakt med selger/sender Ja, men det er jo ikke selger som har rotet det til, det er DHL. Om du savner et brev i posten (som du vet er sendt) kontakter du jo ikke avsender. 1 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Står der, svart på hvitt, ta kontakt med selger/sender Ja, men det er jo ikke selger som har rotet det til, det er DHL. Om du savner et brev i posten (som du vet er sendt) kontakter du jo ikke avsender. Nei, men mulig de har en pakkeforsikring og kan sende varen til deg på nytt. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 For meg er det transportør sitt arbeid å finne ut av dette. (Og, ja, jeg har kontaktet firmaet jeg kjøpte fra). Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 (endret) Jeg bruker å handle via Ebay, har faktisk hendt at pakker som forsvinner plutselig dukker opp i postkassa 2månder senere.. Har innen den tid som regel fått refundert beløpet fra selger for manglende mottatt pakke, og selger har fått igjen på forsikringen. Nå er det jo bare 12dager siden DHL bekrefter at pakken ankom Norge, ellers mener jeg å tro at med DHL kan du bruke trackingen på Posten.no også, og se pakken der med samme tracking nummer når den har ankommet Norge.. Kan anta at pakken ligger hos et fortollingskontoret ett sted.. Nå vet jeg ikke hva du har kjøpt, men har jeg opplevd at batteri jeg har kjøpt fra Kina har regelrett blitt sendt i retur etter å ha havnet hos tollen.. Og selger på ebay måtte endre på at de kan levere til Norge, til at de ikke kan levere.. Muligens noen tollregler som jeg ikke er kjent med.. EDIT:Det står jo følgende: If you are yet to receive the shipment, 10 business days from the arrival date which is 23 Feb,2018, please contact the sender to see what options are available to you now. Så får du ikke pakken innen 5. Mars tar du kontakt med selger Endret 22. februar 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 DHL og Posten har ingen anelse om hvor pakken er. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 Forøvrig betalte jeg "ekstra dyr" frakt for rask levering... Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Om jeg betaler en million kroner for rask levering kan jeg jo uansett ikke forvente at tollvesenet skal behandle pakken min raskere en andre.. Det er utenfor DHL sin kontroll om pakken blir stoppet i en rutinekontroll eller lignende.... Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 Om jeg betaler en million kroner for rask levering kan jeg jo uansett ikke forvente at tollvesenet skal behandle pakken min raskere en andre.. Det er utenfor DHL sin kontroll om pakken blir stoppet i en rutinekontroll eller lignende.... DHL, Posten og Tollen har ingen anelse om hvor pakken er. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Står der, svart på hvitt, ta kontakt med selger/sender Ja, men det er jo ikke selger som har rotet det til, det er DHL. Om du savner et brev i posten (som du vet er sendt) kontakter du jo ikke avsender. Jo, jeg kontakter avsender Det blir deres problem om varen ikke leveres 1 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 Står der, svart på hvitt, ta kontakt med selger/sender Ja, men det er jo ikke selger som har rotet det til, det er DHL. Om du savner et brev i posten (som du vet er sendt) kontakter du jo ikke avsender. Jo, jeg kontakter avsender Det blir deres problem om varen ikke leveres Du om det. Jeg begynner i andre enden. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Står der, svart på hvitt, ta kontakt med selger/sender Ja, men det er jo ikke selger som har rotet det til, det er DHL. Om du savner et brev i posten (som du vet er sendt) kontakter du jo ikke avsender. Jo, jeg kontakter avsender Det blir deres problem om varen ikke leveres Du om det. Jeg begynner i andre enden. Hvorfor skrive noe som helst her inne om du ikke forstår at det er selger som vil bli erstattet for ett produkt som forsvinner i posten, ikke kjøper... Du får penger tilbake fra selger, selger får penger tilbake fra levrandør... Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 (endret) Står der, svart på hvitt, ta kontakt med selger/sender Ja, men det er jo ikke selger som har rotet det til, det er DHL. Om du savner et brev i posten (som du vet er sendt) kontakter du jo ikke avsender. Jo, jeg kontakter avsender Det blir deres problem om varen ikke leveres Du om det. Jeg begynner i andre enden. Hvorfor skrive noe som helst her inne om du ikke forstår at det er selger som vil bli erstattet for ett produkt som forsvinner i posten, ikke kjøper... Du får penger tilbake fra selger, selger får penger tilbake fra levrandør... Fordi jeg ønsker å få pakka fort! Om DHL kan finne den vil det gå mye fortere enn å få tilsendt på nytt! Se det fra en annen side: Om du bestiller noe på nettet her i landet, og det forsvinner i posten, er det ikke butikken, men posten du må ta kontakt med. Det er ikke forhandleren men transportøren som har rotet det til. Endret 22. februar 2018 av nor50 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 (endret) Fordi jeg ønsker å få pakka fort! Om DHL kan finne den vil det gå mye fortere enn å få tilsendt på nytt! Se det fra en annen side: Om du bestiller noe på nettet her i landet, og det forsvinner i posten, er det ikke butikken, men posten du må ta kontakt med. Det er ikke forhandleren men transportøren som har rotet det til. Nå har du ikke handlet dette her i landet, og jo jeg forholder meg alltid til butikken jeg kjøper hos.. Har i ett tilfelle kontaktet posten grunnet et kabinett som forsvant under frakt, men bare på grunn av at det stod som utlevert da det var en del av en større kolli som jeg mottok, og var ikke klar over at jeg signerte på utlevering av det (heldigvis husket postdama at pakken ikke var tung, og at det ikke var plass til ett større ATX kabinett i pakken hun leverte). Men uansett du skriver jo selv at verken DHL eller Posten vet hvor pakken din befinner seg, så da hjelper det jo lite å syte her inne.. Og om du ønsker å få ei pakke fort så bestiller du ikke noe fra Kina.. Men for all del, ring og klage hver dag, kjefte å syte på at du må vente på ei pakke.. Gjør sikkert deg og alle du snakker med veldig lykkelig.. Edit: Må vel legge til at jeg bestiller mye fra Kina, og jeg bruker å vente 60dager fra bestillngen er gjennomført før jeg krever refundering fra selger.. Og jeg kan si at det er ca 1 av 20 pakker av det jeg bestiller som forsvinner på vei hit.. Enten stoppet i tollen og sendt i retur, eller bare forduftet av ukjente årsaker.. Liker å handle lommelykter, batteri, VHF radioer, ladekabler, iPhone deler etc.. Så jeg er godt vant med at ting forsvinner.. Endret 22. februar 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Fordi jeg ønsker å få pakka fort! Om DHL kan finne den vil det gå mye fortere enn å få tilsendt på nytt! Se det fra en annen side: Om du bestiller noe på nettet her i landet, og det forsvinner i posten, er det ikke butikken, men posten du må ta kontakt med. Det er ikke forhandleren men transportøren som har rotet det til. Feil! Det er butikken du må ta kontakt med, det er de som er Postens kunde. Du som mottaker har ingen krav eller rettigheter overfor Posten (om det er de som frakter pakka). Det er forhandleren som må ta dette opp med transportøren. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Pakken er avsenders eiendom fram til du har signert for den ved mottak. Har DHL rotet bort pakken, eller leverer den for sent er det noe du må ta med avsender enten du liker det eller ikke. 4 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Posten leverer DHL sitt gods her i Norge, og kan du ikke få registrert pakkenumeret hos posten sin pakkesporing har ikke de mottatt forsendelsen/eller ikke fått registrert den. Uansett er det bortkastet tid og "krangle" med de siden de vil skylle på hverandre. Eneste som hjelper er og få avsender til å sende på nytt. Bruker selv DHL endel i min bedrift og de har egentlig vært flinke. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Hvorfor gidder du i det hele tatt å lage en sak ut av dette når det står at pakka ankom Norge i dag? Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 23. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2018 Hvorfor gidder du i det hele tatt å lage en sak ut av dette når det står at pakka ankom Norge i dag? I dag...? 10. februar kom den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå