jae-ols Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Kjøpte ny skjerm i dag (AOC) men musa oppfører seg merkelig, forsvinner på høyre side av skjermen. Så den markerer ikke nedtrekket altså rulle nedover. Noen som har en anelse om hva dette kan skyldes? Fungerte optimalt før. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Sjekket at du ikke har aktivert utvidet skrivebord? 1 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 Sjekket at du ikke har aktivert utvidet skrivebord? Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Høyreklikk på skrivebord også går du inn på skjerminstillinger. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 Er inne der nå- Oppløsningen er på : 1920*1080, anbefales. Hva er det jeg må forandre på? .100% på tekst osv. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 (endret) Gå på innstillingene på selve skjermen og endre på bildeposisjonen. (Eller var det bare på CRT-skjermer tro?) Eventuelt kan det hende du kan gjøre det via settingspanelet til grafikkortet. Høyreklikk på desktopen så skal du ha et valg om å åpne enten nvidia control panel, catalyst control center eller intel et eller annet. Endret 22. februar 2018 av Kakeshoma Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 Jeg fant catalyst control center, hva skal jeg forandre på der? For å få musa til å fungere på hele skjermen?. Jeg er ikke så flink til dette. Beklager, må vite hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Har ikke AMD-kort selv, så usikker på nøyaktig hvor det vil være. Se om du finner det som vises midt på denne siden: http://www.techcovered.org/adjust-monitor-settings-without-buttons Ellers se etter innstillinger som omhandler posisjon, skalering osv. Gitt at det er forskyving av bildet som er problemet selvfølgelig. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Kordan ser denne her ut av deg? Står det 1,2 og 3 osv? eller kun 1 skjerm. Høgreklikk på skrivebordet og velg display settings (skjerm instllinger på norsk sikkert) Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 Det står to skjermer 1 og 2. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Det står to skjermer 1 og 2. Da har du mest sannsynlig utvidet skrivebord. Prøv å sett den på bare nr 1, visst du får svart skjerm venter du 15 sekunder før du velger skjerm 2 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 Nå står den på skjerm 1, men musa fungerer bare på halve skjermen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 (endret) AOC m-fl har noen wide skjermer som kan oppføre seg som to (input fra to PCer eller kilder) vise to skjermbilder i samme bilde. Har du koplet til skjermen med flere kabler til flere kilder PC , PC2 , konsoll etc. Sjekk bruksanvisningen til skjermen . Eller fortell oss type og modell og hvordan den er tilkoplet ene PCen og eventuelt andre kilder. Endret 23. februar 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 23. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2018 Modell: E2470SW. 24 TOMMER. Koblet til pc på vanlig måte. HDMI kabel og strøm. Og en slik som er lik i begge ender. Ligner på scart. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 (endret) Den som likner på scart -Er det en slik (d~sub) ? Prøv å bare ha HDMI kabel eller bare d-sub. Endret 23. februar 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 23. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2018 (endret) Den som likner på scart -Er det en slik (d~sub) ? Prøv å bare ha HDMI kabel eller bare d-sub. Ja det er en slik som på bildet. Jeg skal prøve. Jeg tok ut HDMI kabelen og da virker det som det skal. Musa virker over hele skjermen. Hvilken funksjon har egentlig HDMI kabelen? Det må jo være en grunn til at den er med. Endret 23. februar 2018 av jae-ols Lenke til kommentar
tingo Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Du skal bruke enten HDMI eller VGA kabel. Ikke begge to samtidig. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Bruk HDMI kabalen - der er overføringen hel digital og bildet blir mye bedre enn analog vga. Det er som jeg skrev i #13 Skjermen har muligheter til å vise to signalkilder på split screen. Når du bruker to kabler blir det oppfattet som to kilder av skjermen (selv om du har satt begge kablene mot PCen) Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 24. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2018 Kan jeg prøve å trekke ut d^sub kabelen og la HDMI stå ? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Ja. Du skal bare bruke en kabel til skjermen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå