steffoyy Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Hei,jeg har da et lite problem som dukket opp når vinteren kom,når jeg skal ta en skarp sving feks rundkjøring så til tider kommer det en dunke lyd,og den lyden høres ut som en fjær som blir spent,altså det høres ut som det kommer fra støtdemper på høyre forside. Oftest når den lyden kommer så er det ved sving til venstre,har hendt få ganger i høyresving og men veldig skjeldent. Jeg hadde bilen på verksted ifjor sommer for en annen sak men da sa mekaniker at det va noe som begynnte og bli dårlig på høyre framside,dem hadde sedd det da dem hadde bilen på bukk.men jeg husker jo ikke hva det var han sa det var. Så mitt spm er jo hva kan det være?bærekule?drivknute? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Knukket dempefjær tipper jeg. Lenke til kommentar
steffoyy Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 Knukket dempefjær tipper jeg. for det er ikke hele tiden det skjer,kan gå dager mellom hver gang,men det virker som at ved en viss rotasjon av rattet til venstre så kan den lyden komme. er en ganske høy dunke lyd som høres ut som en fjær som blir spent,og det høres ut som det er demper på høyre siden som lager den lyden. om det er som du sier en dempefjær,er det en dyr erstatning? Lenke til kommentar
Voosj Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 (endret) A4 B5? Endret 22. februar 2018 av Cyphoroz Lenke til kommentar
steffoyy Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 A4 B5? er en seat leon Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Tipper knekt fjær eller ødelagt fjærbenslager. Hvis sistnevnte har rusta fast så vil fjæra bli vridd kraftig hver gang du svinger. 1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 (endret) Lyden kommer i lav fart når du har høyt utslag på rattet (krapp sving)? Hvis du står stille og dreier rattet fra ene siden helt over på andre siden, kommer den da? Ny fjær ligger vel på mellom 1000 og 2000 kr, så kommer vel en 2-3000 kr for jobben oppå der igjen. Det anbefales å bytte begge fjærene på samme aksling, så tipper du havner på rundt 7-8000 kr for det. Endret 22. februar 2018 av NoTrace Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Hvis det er drivknute så vil det vel komme en jevnt repeterende dunkelyd som følger farta du holder i svingen. 1 Lenke til kommentar
steffoyy Skrevet 23. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2018 Lyden kommer i lav fart når du har høyt utslag på rattet (krapp sving)? Hvis du står stille og dreier rattet fra ene siden helt over på andre siden, kommer den da? Ny fjær ligger vel på mellom 1000 og 2000 kr, så kommer vel en 2-3000 kr for jobben oppå der igjen. Det anbefales å bytte begge fjærene på samme aksling, så tipper du havner på rundt 7-8000 kr for det. ja det kommer i lav fart,men det er ikke alltid det skjer,men for og si det sånn så er det "ofte" at vist jeg har høyt rattutslag så "smeller" det. har vel egentlig ikke testet spesifikt når jeg har stått stille da jeg ikke er interessert i og fremprovosere det mer en jeg må,men når jeg tenker meg om så har det vel skjedd da og,feks om jeg skal rygge og snu en plass,så vist jeg ratter mye før jeg starter og rygge så kan det skje at det "smeller". veit ikke om det her har noe med saken og gjøre men dette skjedde i starten av vinteren og jeg vet ikke om det har noe felles med dette,jeg mener og huske at jeg kjørte over en hump/hull som jeg da ikke så,etter det så og si hver gang jeg kjører med høyreside over små humper så høres det ut som det er noe løst fremme på høyre side. og for og si det sånn så blir jeg ikke sjokkert om det er noe som har ristet løs,for veiene her er så tragiske.. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Det høres mer og mer ut som knukket dempefjær. Oppsøk verksted og få det ordnet. Litt avhengig av hvor fjære er knukket kan den falle ut av posisjon og flerre opp dekket ditt. Ofte knekker den helt øverst, og da er det ikke så veldig farlig å kjøre med, men heller ikke anbefalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå