toxa Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 (endret) Windows surface laptop virker fristende, men den har ikke usb c port. Spiller det egentlig noe rolle? Om jeg kjøper meg en ny smartklokke eller mobil om 3-4 år, tror dere usb c ladere følger med da? Endret 22. februar 2018 av toxa Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Ville uansett ikke latt mine valg være styrt av dette. Smartklokke og mobil kan jo lades fra strømuttaket i veggen. Husker ikke sist «jeg» ladet iwatch eller iphone fra PCens usb uttak . Det er kanskje mere utbredt blandt studenter og skoleelever som ikke alltid har et vegguttak tilgjengelig. Vanskelig å gjette om usb-c er vanlig på ladere (i lader enden) om 3-4 år , det må i såfall være lenge etter at PCer og mac har sluttet å levere enheter med type A uttak. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Hvis du bytter etter 3-4 år ville jeg ikke tenkt så mye på dette. Overganger finnes. Fint om USB-C følger med, men for de fleste er det ikke noe must.Om 3-4 år vil nok garantert de aller aller fleste PC/laptops/Macs kjøre USB-C. Det vil forhåpentligvis bli en fryd. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 USB-C på laptop er mest interessant om den har Thunderbolt-støtte også, ettersom du da kan koble til ganske heftige eksterne komponenter og systemer. Til normal bruk er en vanlig USB type A-port med støtte for USB 3.0-hastigheter (500MB/s) raskt nok for de fleste, og hvis ikke tviler jeg på at USB 3.1 sin dobbelte hastighet vil være god nok forbedring. Om du er opptatt av støtte og kompatibilitet ville jeg fokusert på: Fornuftig antall USB-A HDMI 3.5mm stereo-jack USB-C I den rekkefølgen. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Spiller ingen rolle om den har USB-C. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå