Gå til innhold

Bør en musikk cd koste 300 - 350,-?


Anbefalte innlegg

dostojevski: enig med deg med prising av store klassiske verk med 150 sider papir med osv. Du får jo i praksis en liten bok med. I tillegg er det litt mer komplisert å produsere det klassiske verket. Det er en prestasjon, mer enn man kan si om all liste-pop'en.

 

Når alt man får er 50-70 minutter med skvip, alle sangene er nesten lik som den ene som har slått igjennom, så er det ikke verdt 300 kr. Ikke får man en bok heller, hvis man er heltdig så er det et par sider med bilder. Det masseproduserte skvipet er verdt under 100kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dostojevski: enig med deg med prising av store klassiske verk med 150 sider papir med osv. Du får jo i praksis en liten bok med. I tillegg er det litt mer komplisert å produsere det klassiske verket. Det er en prestasjon, mer enn man kan si om all liste-pop'en.

 

Når alt man får er 50-70 minutter med skvip, alle sangene er nesten lik som den ene som har slått igjennom, så er det ikke verdt 300 kr. Ikke får man en bok heller, hvis man er heltdig så er det et par sider med bilder. Det masseproduserte skvipet er verdt under 100kr.

Helt enig!

 

Derfor er det merkelig at det er dyrere å produsere møkk enn skikkelig musikk. Tror det er en del overbetalte studioteknikere og plateselskapsjefer ute og går....

 

 

Må dog sies at en del metal og god rock kan være vanskelig å spille inn, og derfor fortjener de cd'ene mine 150kr :)

Lenke til kommentar
Tror det er en del overbetalte studioteknikere og plateselskapsjefer ute og går....

 

Det er det.

 

For eksempel sjef i Universal Norge:

Petter Singsaas

Fødselsår:

1958

Postadresse:

0765 OSLO

Skattekommune:

OSLO

Formue: 0

Inntekt: 1643700

Skatt: 866395

 

(nå vet jeg ikke om alt dette komer fra UN men det ville ikke overraske meg)

Lenke til kommentar

Offtopic

 

har vært på sidene til dette projektet og kan ikke finne noe informasjon om patentering av oppdagelsene gjennom felles innsats. Dersom dette er et privat firma som vil patentere slik kunnskap er dette forkastelig etter min mening. Har du noen informasjon angående dette? Videre er det et tvilsomt avsnitt hva angår bioterrorisme her:

http://www.d2ol.com/pathogens.html

 

Helt enig. Vet for lite om hva forskningen innen disse områdene går ut på og hva de har tenkt å bruke det til. Stoler ikke helt på at de klarer å håndtere resultatene av det de kan komme til å finne til det beste for alle..

 

Har selv valgt å droppe D2OL inntil man kan velge hvilke prosjekter man vil være med på. I dag er ikke det mulig så man må være med på alt bioterrorisme opplegget i tillegg til SARS. Ømsker å være med på SARS og Malaria-prosjektet men så lenge man ikke har en ordning der man kan velge bort de andre prosjektene er det helt uaktuellt.

Lenke til kommentar

Bare en dags studioleie med teknikere ryker jo fort opp i titusener av kroner selv her i lille Norge, så at plateselskapet (som ofte forskutterer disse utgiftene for artisten med håp om å tjene på det senere) skal ha en god bit av CD-prisen synes jeg er helt rimelig.

 

Da bør man justere dette etter markesforholdene.

Alle industrier må tilpasse seg realitetene. I dag er det alt for dyrt med studiotid i Norge. Det er ingen grunn til at det skal koste så mye. Prisen på produksjonsutsyr har falt mye de siste årene og det er mulig å bygge opp et bra studio med mye mindre penger.

Det er markedsforholdene. Folk betaler det.

 

Ja, utstyr har blitt billigere, men virkelig godt utstyr har fremdeles den samme blodprisen som før. Og "alle" kan klare å spille inn noen sanger hvis de har utstyret, men om det høres bra ut er en annen sak. Man trenger noen som kan kjøre spakene skikkelig og det koster penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...