Sir. Roger Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg kjøper endel musikk over nettet, bedre å laste ned hele cder på noen minutter enn å vente i timer på noe dritt som er dårlig rippet osv. http://mclub.te.net.ua/ Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Litt off-topic; ett spill i russland originalt, koster 50norske kroner. Da begynner det å ligne litt 50 norske kroner i Russland, er ganske mye penger for en vanlig arbeidene russer. Her i Norge ville det ha tilsvart ihvertfall +1000 kr. mvh Pantera Lenke til kommentar
mandela Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) de burde heller satset på feks. flac, så kan folk kode det til det formatet de ønsker etterpå Det er lite brukervennlig for mannen i gata. Ikke alle har den datakompetansen som folk her har. men mp3 klarer de å spille av (og laste ned ) ? wma. i 96kbps er i så måte veldig brukervennlig (og elendig) siden de fleste bruker windoz med preinstallert mediaplayer Endret 12. desember 2003 av heraldo Lenke til kommentar
Cid Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Slightly offtopic.... Har hatt litt dårlig økonomi en stund, men det er på bedringen nå, og jeg har tatt meg råd til å kjøpe noen CD`er igjen, skulle denne prisen gjennomføres så ser jeg ingen annen råd enn å kopiere det jeg trenger, da er det for dyrt. Mer offtopic.... Jeg kjøpte meg også 4 DVD til 249.-, JEPP 996.-NOK, og når jeg kom hjem fikk jeg ikke spilt NOEN av dem på maskina mi. Nå er jeg plutselig klar over at det er kopisperre på den driten og, men heldigvis kom den ene plata meg skreddersydd DVD spiller IntelliActive eller.no da fikk jeg faktisk BLÅSKJERM fire ganger før jeg fikk somlet meg til å avinstallere driten, jeg har ellers ikke hatt en blåskjerm på mange måneder, og da var det fordi sola kokte en allerede klokka og kokt pc! Jeg driver stadig å utvikler hjemmet littegrann, prosjektor, multimediaboks på stua, trådløst nettverk, server OSV. Jeg vil at alt skal være tilgjengelig overalt ikke bare på PC`en eller bare i bilen, eller bare på stereoen, jeg mener faktisk at jeg skal ha et krav på dette, men denne gangen ble jeg sittende å se på DivX med litt for dårlig kvalitet, høre på musikk jeg ikke eier, og lurer på om jeg får råd til ny DVD spiller før filmene mine råtner..... Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg kjøpte meg også 4 DVD til 249.-, JEPP 996.-NOK, og når jeg kom hjem fikk jeg ikke spilt NOEN av dem på maskina mi. Nå er jeg plutselig klar over at det er kopisperre på den driten og, Jeg har ennå tilgode å finne en DVD film som ikke funker i PC. Hvilker filmer var dette? Hva for et program ser du DVD med? Vanlig sone2? Lenke til kommentar
redface Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Litt off-topic; ett spill i russland originalt, koster 50norske kroner. Da begynner det å ligne litt 50 norske kroner i Russland, er ganske mye penger for en vanlig arbeidene russer. Her i Norge ville det ha tilsvart ihvertfall +1000 kr. mvh Pantera Det jeg mente der var at for OSS, var det en sabla god pris Men så er det ikke alle som har muligheten for å dra til russland heller da... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg kjøper endel musikk over nettet, bedre å laste ned hele cder på noen minutter enn å vente i timer på noe dritt som er dårlig rippet osv.http://mclub.te.net.ua/ Det der så veldig lovende ut. Hvordan er musikkutvalget osv? Lenke til kommentar
[BiGG] Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Han har sikkert røykt noe sterkt i det siste Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 350 kr ? AAAAHAHAHAHHAHAA! :-D Er noen som lever i en annen verden her ja! Hvordan kan en person i bransjen si noe slikt ? Er personen evneveik ? Kan umulig være seriøst. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Litt off-topic; ett spill i russland originalt, koster 50norske kroner. Da begynner det å ligne litt 50 norske kroner i Russland, er ganske mye penger for en vanlig arbeidene russer. Her i Norge ville det ha tilsvart ihvertfall +1000 kr. mvh Pantera ... men de som utgir spillene (EA, Atari osv) får jo akkurat like mye (burde de i hvertfall) for spillene i Russland og i Norge... Det er vel bare en hel del fordyrende mellom-ledd i Norge (og andre land) i såfall da... Er vel neppe sånn at utgiverne vil selge spill med omtrent null profitt i Russland. Håper ikke det. Og sånnsett burde vi også kunne få kjøpt spill til russisk pris. Det er noe annet med varer som er produsert helt og holdent i Russland, da dette ville ha lav pris hele veien i alle produksjonsledd. Men et spill har både spill-produsent og utgiver som i de aller fleste tilfeller ikke er fra Russland Edit: Angående topic er jeg enig med fyren... En cd burde i hvertfall kostet 300 kroner... Minst... Kanskje til og med 600 kroner... Så hadde plate-salget stupt til nullkommanullnullnullnull... - - - ...nullnullen, og så hadde de sittet der med 600 kroner i solgte CD'er på et år og klødd seg i hodet hvorfor CD-salget stupte sånn, og skyldt på internett og data og alt som har 0 og 1 i det hele tatt... Endret 12. desember 2003 av KriFos Lenke til kommentar
trollmannen Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 300-350,- ? Svaret er: nei. Og dagens priser er også altfor høye, i og med at det koster ca. 0,5 øre å trykke en cd. Men, kvalitetsmusikk bør man betale for. Kjøper alltid cd'er av band jeg liker veldig godt, nesten uansett pris, så lenge det ikke koster en halv arm. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Og dagens priser er også altfor høye, i og med at det koster ca. 0,5 øre å trykke en cd. Nå er det ikke bare trykkingen av CDen som koster penger... Men 300-350 kr er helt på tur. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Platebransjen over hele verden går adundas med den politikken de fører. Ser for meg at RIAA og resten av gjengen kommer til å brenne en viss plass for den måten de behandler folk på les:gamle damer og unger som laster i god tro. 100,- pr plate ville vært en god pris, men vi skjønner jo selvfølgelig hvorfor de vil ha mer.. gjerne 500,- pr plate. Vi vet jo alle at det er de som super inn penger, artistene får bare en brøkdel Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) skal tillate meg å være en anelse usaklig å få uttrykk for min frustrasjon over ett slikt inni hesterompas vanvittige forslag som aldri, ALDRI kommer til å skje! Skal love dem at de ikke kommer til å selge en eneste fuckings plate hvis noe slikt skulle skje, uansett hvilken artist det nå skulle dreie seg om... Så over til en litt mere saklig del; hvis man sammenligner oss med amerikanerne så oppdager man at i forhold til inntekt osv, så har vi sinnsykt billige cd-plater og dvd'er. Skulle vi fulgt amerikanerne, så hadde vi ligget standard på rundt 200kr for en cd! Tør nesten ikke tenke på hva en dvd ville ha kostet. Det hadde sannsynligvis kostet mere enn det smakte... Jeg lurer på om egentlig vi er litt bortskjemte på prisingene? Mine kilder er noen som faktisk driver en platesjappe selv, så jeg stoler ganske bra på de Litt off-topic; ett spill i russland originalt, koster 50norske kroner. Da begynner det å ligne litt Tillegg: jepp, jeg holder på å skrive mail til "Høvdingen" som sa dette Dette er det mest idiotiske jeg har hørt. Gjennomsnittslønna i USA ligger over den vi har i Norge, og i tillegg betaler vi mer enn dobbelt så mye i skatter og avgfter som dem. ERGO: det finnes INGEN grunn til at cd-plater skal koste mer her enn i USA. Du tror vel ikke at "vennene" dine i platesjappa kanskje kan være en tanke inhabile? Endret 12. desember 2003 av millencolin Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 skal tillate meg å være en anelse usaklig å få uttrykk for min frustrasjon over ett slikt inni hesterompas vanvittige forslag som aldri, ALDRI kommer til å skje! Skal love dem at de ikke kommer til å selge en eneste fuckings plate hvis noe slikt skulle skje, uansett hvilken artist det nå skulle dreie seg om... Så over til en litt mere saklig del; hvis man sammenligner oss med amerikanerne så oppdager man at i forhold til inntekt osv, så har vi sinnsykt billige cd-plater og dvd'er. Skulle vi fulgt amerikanerne, så hadde vi ligget standard på rundt 200kr for en cd! Tør nesten ikke tenke på hva en dvd ville ha kostet. Det hadde sannsynligvis kostet mere enn det smakte... Jeg lurer på om egentlig vi er litt bortskjemte på prisingene? Mine kilder er noen som faktisk driver en platesjappe selv, så jeg stoler ganske bra på de Litt off-topic; ett spill i russland originalt, koster 50norske kroner. Da begynner det å ligne litt Tillegg: jepp, jeg holder på å skrive mail til "Høvdingen" som sa dette Dette er det mest idiotiske jeg har hørt. Gjennomsnittslønna i USA ligger over den vi har i Norge, og i tillegg betaler vi mer enn dobbelt så mye i skatter og avgfter som dem. ERGO: det finnes INGEN grunn til at cd-plater skal koste mer her enn i USA. Du tror vel ikke at "vennene" dine i platesjappa kanskje kan være en tanke inhabile? BNP er $37600 i USA og $31000 i Norge (per. 2002) Så du har nok rett millencolin Lenke til kommentar
mandela Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Dette er det mest idiotiske jeg har hørt. Gjennomsnittslønna i USA ligger over den vi har i Norge, og i tillegg betaler vi mer enn dobbelt så mye i skatter og avgfter som dem. ERGO: det finnes INGEN grunn til at cd-plater skal koste mer her enn i USA. hva med litt kritisk tenkning og grunnleggende statistikk-kunnskaper? bare bill gates drar opp gjennomsnittslønna i usa, 1 person altså. Slik sett har gjennomsnittslønna lite å gjøre med reell lønn for den vanlige borger. Det finnes bedre statistiske mål enn gj.snitt i denne sammenhengen edit: se f.eks. ssb, som har som vanlig inndeling i arb.grupper/ ansatte i ulike sektorer: http://www.ssb.no/emner/06/05/ Endret 12. desember 2003 av heraldo Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Og Roman Abramovich drar opp gjennomsnittslønna i Russland. Alt jeg vil frem til er at det finnes uansett ingen grunn til at en CD skal koste noe mer her i Norge enn i USA. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 BNP er $37600 i USA og $31000 i Norge (per. 2002) Så du har nok rett millencolin regner med at du mener bnp per capita og ikke bnp. 37600 dollar høres lite ut for USA . Forøvrig er ikke bnp noe direkte mål på hverken gjennomsnittsinntekt eller velstand. (selv om det kan gi indikasjoner) AtW Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Ja til mp3 i 320 kbps... og variabel bitrate! mp3 i 320kbps kan pr. definisjon ikke være i variabel bitrate.. det er konstant maks bitrate for mp3 de burde heller satset på feks. flac, så kan folk kode det til det formatet de ønsker etterpå nai, bommert der... men VBR (variabel bitrate er fint...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå