bonito Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Midt i debatten om piratkopiering av musikk over nettet, og lovlig nedlasting av musikk gjennom tjenester som musikkonline.no og ITunes leser jeg på dagbladet.no at Jan Paulsen i FONO (Foreningen Norske Plateselskaper) mener at "En førsteklasses ny norsk CD bør koste 300- 350 kroner". Er mannen helt vill eller? Jeg støtter da heller Rolf Kristian Presthus i Platekompaniet.no sin uttalelse om at en ny cd ikke bør koste mere enn 150kr. Jeg oppfordrer folket til å sende denne mannen (Jan Paulsen) et par stk epost så han forstår hva hans kunder mener om cd priser. [email protected] Hva mener dere? Øystein Sund Endret 12. desember 2003 av bonito Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hvis platebransjen tar 300 - 350,- for ei skive, graver de sin egen grav. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det kommer til å føre til enda mere piratkopiering.. senk prisene, så kanskje det er mulig å kjøpe en cd uten å være matløs i en uke. Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA nei Endret 12. desember 2003 av SunKing Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Heldigvis finnes det ingen førsteklasses norske cd'er. Snakk om å leve i sin egen verden. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Heldigvis finnes det ingen førsteklasses norske cd'er. Hva legger du i en førsteklasses cd, siden det ikke er noen i Norge? Lenke til kommentar
DoffeY Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Kan ikke gjøre annet enn og le.. Lurer på om han karen virkelig HATER Norsk musikk? Virker i alle fall som om han vil utslette den Lenke til kommentar
kerb Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 En smule korka han fyren. Om jeg skal vurdere å kjøpe en cd så må den være under 150 kr, helst rundt 100 for at jeg skal kunne spontankjøpe. Det er jo bare en cd, om jeg virkelig skal nyte musikk så drar jeg på konsert. Ikke det at det ikke er dyrt nok i norge Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 tono gjør ikke noe enn å spre bad quality skunk i disse juletider. Har hatt problemer med dem ang. diskotekarrangementer også Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Sendte like gjerne en mail til han fra FONO og sa rett ut hva jeg mente. Her er det jeg skrev: "Unnskyld meg, her. Men det er litt dumt å foreslå at ”en førsteklasses ny norsk CD” skal koste 300-350 kr. Hadde CD’er kostet så mye, hadde antakelig salget sunket til 0, og vi hadde hatt mye mer piratkopiering enn det er i dag. Å ha slik holdning er det samme som å spa sin egen grav." Kunne ikke dy meg. Lenke til kommentar
bonito Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Har nå sendt et seriøst brev til fyren: Jeg ønsker bare å komentere din uttalelse til dagbladet.no hvor du mener at " En førsteklasses ny norsk CD bør koste 300- 350 kroner". Jeg som forbruker har i lang tid vegret meg for å kjøpe nyere musikk cd'er, nettop fordi prisene ligger rundt 200,-, noe jeg synes er svinedyrt i forhold til hva man får, som regel 3-4 gode låter og resten bare fyllmasse. Jeg mener som Rolf Kristian Presthus i Platekompaniet.no at en ny cd ikke bør koste mere enn 150 kr. Når det gjelder tjenesten musikkonline.no er jeg i utgangspunktet svært positiv til at det endelig er mulig å kjøpe enkeltlåter over nettet, men har noen punkter som jeg mener bør oppfylles før det blir aktuelt for mine egen del å bruke tjenesten. - Musikken bør være i formatet mp3 og 160kb/s eller bedre kvalitet, ikke det propritære Microsoft *.wma formatet som ikke kan spilles på de programmene, mp3 spilleren i bilen og dvd spilleren jeg ønsker. Kvaliteten på de 96kb/s wma filene som kan kjøpes på musikkonline.no er ikke bra nok, wma har etter min mening en spinkel og tynn lyd, som spesielt høres i diskantområdet. Alt for dårlig. - Prisen pr musikkfil er for høy, bør senkes til 6 kr pr låt. - Utvalget bør være bedre. - Man skal ha muligheten til å kjøpe hele album, med bildefiler for cdcover, og prisen bør lige på det halve av hva det koster i butikken. På lang sikt ser jeg for meg at alle artister kan selge musikken sin på nettet uten fordyrende plateselskaper, med bedre fortjeneste enn det de har i dag, samtidig som kundene får varen lettvindt rett hjem, til en billigere penge. Øystein Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jan Paulsen i FONO (Foreningen Norske Plateselskaper) mener at "En førsteklasses ny norsk CD bør koste 300- 350 kroner". Er mannen helt vill eller? Hva mener dere? Øystein Sund Fyren har røyka etellerannet som ikke er helt lovlig. En CD bør ned i en hundrelapp. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hva koster egentlig ei skive for tida? Er vel ca 6 år sida jeg slutta med sånt. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hva koster egentlig ei skive for tida? Er vel ca 6 år sida jeg slutta med sånt. Vanligvis 149,- (Platekompaniet) - Kjøper du skiver andre steder er du enten dum eller har altfor mye penger .. (ok, det er noen som bor slik til at de ikke har noe platekompani innen rimelig avstand også da men - de får jo skylde seg selv ) Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 www.play.com er et bra sted å kjøpe cd'er. Men også de er for dyre etter min mening. Da musikk er en forbruksvare for meg er jeg lite villig til å betale mer en 80 kroner for en CD. Heldigvis er det fortsatt lov å laste ned musikk fra nettet til eget forbruk. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Snakk om å leve i sin egen verden Hvis noen får svar på mailene post det her. Lenke til kommentar
bonito Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Hvis noen får svar på mailene post det her. Gjett om! Øystein Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg sendte en mail til TONO der jeg ber om en formell uttalelse om dette virkelig er standpunktet deres og om hva som i så fall er begrunnelsen. Dette er noe av det mest absurde forslaget jeg har hørt på lang tid angående prisdiffrensiering. Det er godt TONO bare har helnorske plateselskaper som ikke har et alt for stort stjernegalleri. Fikk nesten en liten forkjærlighet for RIAA nå. Lenke til kommentar
bonito Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg kunne faktisk ha betalt kr 10,- pr låt fra musikkonline.no hvis kvaliteten hadde vert god, og ikke i formatet wma 96 kb/s. Alt for dårlig. Noen som har kjøpt enkeltlåter over nettet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå