AnonymDiskusjon Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 Ja der er det med at man ikke trenger å gjenkjenne handlingene som psykopatiske, det gjør dette helt umulig å finne ut av. Er bare å gi opp egentlig. Anonymous poster hash: a5337...c00 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 (endret) Ja der er det med at man ikke trenger å gjenkjenne handlingene som psykopatiske, det gjør dette helt umulig å finne ut av. Er bare å gi opp egentlig. Anonymous poster hash: a5337...c00 Det er feil. De vet at de er bedre enn andre, og de vet hva som gjør "normale" folk svakere enn dem selv. Med mindre de også er tilbakestående. Noe som så klart kan forekomme. En psykopat vet at man er psykopat (selv om man ikke nødvendigvis definerer seg som det). Men anser ikke dette som noe galt. Endret 22. februar 2018 av Løgn Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 En psykopat vet at man er psykopat (selv om man ikke nødvendigvis definerer seg som det). Men anser ikke dette som noe galt. Dette er feil, ref James H. Fallon. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Det spørs som alltid i forhold til hva. I forhold til deg selv, eller i forhold til hvordan du er mot andre mennesker?Psykopatiske handlinger mot en selv? Anonymous poster hash: a5337...c00 Hold deg fokusert, svar på spørsmålene mine. Kan man være psykopat uten å gjøre psykopatiske handlinger, i forhold til hva? Hvilken situasjon sikter du til? Tenkte generelt, livsførsel... Anonymous poster hash: a5337...c00 Må ha spesifikke situasjoner for å gi svar på det her. Ellers blir det bare luft. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 Ja der er det med at man ikke trenger å gjenkjenne handlingene som psykopatiske, det gjør dette helt umulig å finne ut av. Er bare å gi opp egentlig. Anonymous poster hash: a5337...c00 Det er feil. De vet at de er bedre enn andre, og de vet hva som gjør "normale" folk svakere enn dem selv. Med mindre de også er tilbakestående. Noe som så klart kan forekomme. En psykopat vet at man er psykopat (selv om man ikke nødvendigvis definerer seg som det). Men anser ikke dette som noe galt. Jeg vet at jeg har gjort dårlige ting. Men ikke vold/kriminalitet, og jeg anser det som galt. Så da er jeg kanskje innenfor. Problemet er nok all denne grublingen, som enten ødelegger livet mitt eller oppstår fordi livet mitt er ødelagt, eller høna/egget. Anonymous poster hash: a5337...c00 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 En psykopat vet at man er psykopat (selv om man ikke nødvendigvis definerer seg som det). Men anser ikke dette som noe galt. Dette er feil, ref James H. Fallon. Han ser vel på det som en "strategi". Anonymous poster hash: a5337...c00 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Du løser det iallefall ikke ved å sitte her hver eneste kveld og kverne på det samme.Man kan vel bli manisk av mindre... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 Det stemmer vel sikkert det. Jeg må bli mer konstruktiv, og gjøre mer "der ute". Takk! Anonymous poster hash: a5337...c00 Lenke til kommentar
keelling Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Kan man være psykopat uten å gjøre psykopatiske handlinger? Anonymous poster hash: a5337...c00 Her er en link hvis du er interessert: "Psykopatenes diktatur" I. Nissen Tviler strerk på om det er mulig å "helbrede" noen med DSM-V... Noe jeg tror de fleste innen psykologien kan erkjenne.(har hatt mer enn en, heldigvis!) https://www.nb.no/nbsok/nb/70488959e239ebcc77609035bfb29c8f?lang=no#0 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2018 Skrevet av "Nissen" ser jeg... leste 3-4 sider med store ord og ingen mening... Anonymous poster hash: a5337...c00 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2018 Kriminalitet og vold er kun 1-2 ting på en liste på 20 punkter som beskriver en psykopat. Dette er svart på tusenvis av ganger tidligere og ingen mennesker er like. Personer som syns veldig synd på seg selv, går ikke inn under psykopatisk trekk, tvertimot framstår psykopather som sterke individer - litt ala SE PÅ MEG A. https://www.arkancide.com/psychopathy.htm Morsomt, fikk 30 poeng Anonymous poster hash: 2a85c...b31 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Tanken bak skjemaet er ikke selvdiagnose, for en genuin psykopath uten selvinnsikt er jo perfekt og hadde aldri brukt et sånt skjema, enda mindre røpet en poengsum hvis foretok den.Blir litt sånn hva kom først av smultringen og hullet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå