Gå til innhold

Hva syns man om dette? Rasist eller har han poeng?

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at man ikke skal vanne ut rasisme-begrepet, men hvis man ser den videoen og ikke ser at her har vi en som veldig åpenbart har rasistiske holdninger så må man kanskje ta en titt i seg selv. Man kan dekonstruere ord for ord det han da og argumentere fram og tilbake, men ser man på helheten i videoen så er det åpenbart.

Det var i hvert fall ikke helheten av de uttalelsene som fikk deg til å si at "Her fordømmer han folk fra andre land og prater dritt om de alene pga. hvilket land de kommer fra og hvordan de ser ut."

Han liker hvertfall ikke innvandrere det kn jeg love, skulle hørt hans andre debatt om islam, ikke mye «ikke-rasistisk» der, hahahaha

Hvis dette er noen år siden, kan det være at han har moderert seg noe nå. Uansett hvilken leir de identifiserer seg med, har elever i videregående skole ofte lite nyanserte oppfatninger. Jeg var også kritisk til innvandring i den alderen der.

Endret av €uropa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fyren ser ikke ut til å forstå grunnleggende økonomi. Som for eksempel tilbud og etterspørsel. Antallet leiligheter blir bygget ut i fra etterspørselen. Han ville nok ikke ha bodd i en større leilighet om pakistanerne, som kom på 70-tallet og 80-tallet, ikke hadde kommet i det hele tatt.

Der innvandring kan skade etterspørselen, er i nasjoner hvor man plutselig får en innfluks av et veldig stort antall mennesker i forhold til det allerede eksisterende befolkningstallet. For eksempel, så kan et land som Sverige med 10 millioner mennesker få slike problemer med 150 000 flyktningers plutselige inntreden i arbeid og boligmarkedet.

Innvandrere som etnisk minoriteter som pakistanere som skiller seg ut litt fra majoriteten, kan derimot brukes til å projisere ditt hat mot når ting ikke går din vei. Blant annet var jøder ofte i en slik stilling før den moderne innvandringsbølgen tok til på 70-tallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...