valibey Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Hei. Jeg tror jeg sliter med angst da jeg opplever at hjertet mitt er hele tiden i redsel og urolighet. Angsten gjør at jeg føler meg hele tiden urolig fordi jeg kjenne følelsen i hjertet. Jeg mister kontrollen over meg selv pga angsten fordi kroppen er veldig urolig. Jeg vet ikke om dette har sammenheng men jeg opplever også at hodet mitt er tom og fjern. Jeg klarer ikke å konsentrere meg eller fokusere. Jeg trenger virkelig noen gode råd som kan hjelpe meg. 1 Lenke til kommentar
valibey Skrevet 21. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2018 Hei. Jeg tror jeg sliter med angst da jeg opplever at hjertet mitt er hele tiden i redsel og urolighet. Angsten gjør at jeg føler meg hele tiden urolig fordi jeg kjenne følelsen i hjertet. Jeg mister kontrollen over meg selv pga angsten fordi kroppen er veldig urolig. Jeg vet ikke om dette har sammenheng men jeg opplever også at hodet mitt er tom og fjern. Jeg klarer ikke å konsentrere meg eller fokusere. Jeg trenger virkelig noen gode råd som kan hjelpe megF Følelsen er av følelsen panikk Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Oppsøk fastlegen, er knapt noen som har fullført førstehjelpskurs her. 1 Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Hei, jeg har hatt angst hele voksenlivet. gikk veldig lang tid før jeg søkte hjelp. Dette endre opp med flere diagnoser fordi jeg to tak i problemet veldig sent. anbefaler deg på det sterkeste å ta kontakt med din fastlege og ikke gå med plagene for lenge og ikke la de forverre seg. Mange vegrer seg for å søke hjelp, men husk at fastlegen din er profesjonell og kommer ikke til å dømme deg på noen som helst måte. angstlidelser kan behandles eller medisineres, men jo tidligere man gjør det jo mye letter er det. Ønsker deg all lykke i fremtiden Lenke til kommentar
valibey Skrevet 21. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2018 (endret) Hei, jeg har hatt angst hele voksenlivet. gikk veldig lang tid før jeg søkte hjelp. Dette endre opp med flere diagnoser fordi jeg to tak i problemet veldig sent. anbefaler deg på det sterkeste å ta kontakt med din fastlege og ikke gå med plagene for lenge og ikke la de forverre seg. Mange vegrer seg for å søke hjelp, men husk at fastlegen din er profesjonell og kommer ikke til å dømme deg på noen som helst måte. angstlidelser kan behandles eller medisineres, men jo tidligere man gjør det jo mye letter er det. Ønsker deg all lykke i fremtiden Hei. Jeg har vært hos legen og ble henvist til psykolog men jeg er ikke interessert i det. Jeg fikk derimot en veldig lav dose cipralex men til ingen virkning Endret 21. februar 2018 av valibey Lenke til kommentar
valibey Skrevet 21. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2018 Oppsøk fastlegen, er knapt noen som har fullført førstehjelpskurs her. Jeg har vært hos legen, blir bare henvist til psykolog Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Angst er jo en mental lidelse. at man blir henvist til psykolog blir jo naturlig. du vil ikke få direkte hjelp av fastlege, men henvist til dem som driver med sånt. Å gå til psykolog kan være en tabubelagt greie, men om man ønsker hjelp, må man gå til dem som er i stand til å hjelpe. Tror ikke du finner noe hjelp mot angst i et forum. om du får direkte råd om angstmestring her ville jeg tatt det med en klype salt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Angst er virkelig en skjult funksjonshemning, og det er veldig trist at du plages med dette! Jeg har slitt med angst siden jeg var 6 år, og da med panikkangst. Denne typen angst kommer som lyn fra klar himmel og trenger ikke nødvendigvis ha noe som trigger det - selv om det som regel ligger en underliggende årsak til det. Jeg ser du ikke er interessert i psykolog, og jeg kan skjønne den delen. Men har du prøvd? Jeg har hatt 2 psykologer som jeg virkelig har hatt nytte av, de har vært veldig imøtekommende og de har ikke alltid prøvd å finne ut hvorfor angsten befinner seg der den er. De møtte meg på den måten jeg trengte å bli møtt på, og har kjempe gode opplevelser med disse. De lærte meg å mestre angsten uten å fortelle meg hvordan jeg skulle gjøre det, men ved å la meg selv kjenne og finne ut av det i mitt eget tempo. Den 3 psykologen jeg hadde fortalte meg som hakk i plata at angst bare er kroppens alarmsystem og at hjernen min lurer meg til å tro at jeg er i en nødsituasjon (som selvfølgelig er teoretisk riktig, men helt irrelevant for en som plages av det). Hun er grunnen til at jeg sluttet og sa ALDRI MER til psykolog. Jeg skjønne rådet kan være betryggende å ha medisiner som kan hjelpe deg med å roe deg ned, selv om den du fikk nå ikke har hatt noe effekt. Jeg selv har aldri brukt beroligende for å lindre angsten, da jeg har funnet ut av at angsten er over på den tiden medisinen har noe effekt likevel. Jeg har mestret min angst ved å være i den, kjenne på den og lære av den. Men det her er en helt egen sak fra person til person hvor vidt de orker å stå gjennom et anfall eller om de har behov for medikamenter. Hvordan har du taklet angsten din før du fikk Cipralexen? Jeg håper på bedre dager for deg! Anonymous poster hash: ef7eb...155 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Trappe med på koffein vil nok hjelpe, om du får i deg det. Kaffe, cola, te etc. Melk virker beroligende. Mange ting man kan gjøre med mat og ting fra naturen, men høyst usikkert om det vil gi stor endring... Anonymous poster hash: 44380...514 1 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 ...er knapt noen som har fullført førstehjelpskurs her. Telles plaster-med-klissete-siden-mot-såret-kurs fra 1987? anbefaler deg på det sterkeste å ta kontakt med din fastlege Hei. Jeg har vært hos legen og ble henvist til psykolog men jeg er ikke interessert i det. Hva er grunnen til at du ikke er interessert i psykolog? 1 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 ...er knapt noen som har fullført førstehjelpskurs her. Telles plaster-med-klissete-siden-mot-såret-kurs fra 1987? anbefaler deg på det sterkeste å ta kontakt med din fastlege Hei. Jeg har vært hos legen og ble henvist til psykolog men jeg er ikke interessert i det. Hva er grunnen til at du ikke er interessert i psykolog? Hvorfor svarer du på spørsmål du ikke har den aller minste peiling på? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 @trn100 Jeg har ikke svart på noen spørsmål. Jeg har stillt to spørsmål. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 @trn100 Jeg har ikke svart på noen spørsmål. Jeg har stillt to spørsmål. Som beviser min påstand om at du ikke aner hva du snakker om, hvilket forsåvidt er en ærlig sak. Gjetter ellers på at det var svar TS var ute etter og ikke nye spørsmål? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Til TS vil jeg si at jeg skjønner veldig godt hva du mener! Den gangen jeg hadde min første erfaring fra det helvete trodde jeg ikke det var mulig å ha det så jævlig.Ikke før jeg helt plutselig og som lyn fra klar himmel satt i det selv. Hadde ingen anelse hva som skjedde, men plutselig satt jeg der ute på trappen uten klær midt på vinteren og bare gispet etter luft...Jeg har aldri orket å snakke med noen om det, så psykologer vil aldri virke for meg.Ikke heller kan jeg svare på det du spør om, men jeg kan i det minste si at jeg vet hvordan du har det. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 (endret) Er du deprimert også TS?Angst er en vanskelig jævel. For meg funket fontex (antidepp) ganske bra da den funker for både depresjon og angst, og den hjalp noe jææævlig på angsten, kunne droppe alt av angst medisiner. Jeg måtte prøve flere forskjellige antidepressivaer før jeg fant en som funket så bra for meg. Måtte gi meg pga kjipe langtidsbivirkninger. Før du vurderer angstmedisin så må du se på om angstanfallene kanskje løser seg før pillen engang begynner å funke (selv om jeg personlig merker noe etter 5 min av å ha tatt dem). Er lurest å spare sånne medisiner for når du virkelig er nede i kjelleren, men den eneste personen som vet når det er er deg. Veldig ofte så hjelper det å bare ta en virkelighetspause, stopp opp, prøve å slappe helt av i kroppen og puste dypt inn. Unngå å stresse deg selv opp. Husk at angst holder deg fanget, men heldigvis sitter vi med nøkkelen. Endret 23. februar 2018 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 @trn100 Jeg har ikke svart på noen spørsmål. Jeg har stillt to spørsmål. Som beviser min påstand om at du ikke aner hva du snakker om, hvilket forsåvidt er en ærlig sak. Gjetter ellers på at det var svar TS var ute etter og ikke nye spørsmål? Vi kjenner jo ikke hverandre, derfor må jeg stille meg helt uforstående til ditt frontalangrep. Til TS vil jeg si at jeg skjønner veldig godt hva du mener! Den gangen jeg hadde min første erfaring fra det helvete trodde jeg ikke det var mulig å ha det så jævlig. Jeg har aldri orket å snakke med noen om det, så psykologer vil aldri virke for meg. Men så forstår jeg likevel. God bedring. 2 Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Hei. Jeg tror jeg sliter med angst da jeg opplever at hjertet mitt er hele tiden i redsel og urolighet. Angsten gjør at jeg føler meg hele tiden urolig fordi jeg kjenne følelsen i hjertet. Jeg mister kontrollen over meg selv pga angsten fordi kroppen er veldig urolig. Jeg vet ikke om dette har sammenheng men jeg opplever også at hodet mitt er tom og fjern. Jeg klarer ikke å konsentrere meg eller fokusere. Jeg trenger virkelig noen gode råd som kan hjelpe meg. Begynn med fysisk trening, helst hver dag. Du vil snart se at din mentale tilstand bedres betraktelig! 1 Lenke til kommentar
TheAnxietyLad Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Hei. Jeg tror jeg sliter med angst da jeg opplever at hjertet mitt er hele tiden i redsel og urolighet. Angsten gjør at jeg føler meg hele tiden urolig fordi jeg kjenne følelsen i hjertet. Jeg mister kontrollen over meg selv pga angsten fordi kroppen er veldig urolig. Jeg vet ikke om dette har sammenheng men jeg opplever også at hodet mitt er tom og fjern. Jeg klarer ikke å konsentrere meg eller fokusere. Jeg trenger virkelig noen gode råd som kan hjelpe meg. Det høres absolutt ut som at du sliter med angst, ja. Det er ikke unormalt å ha vansker med å fokusere/konsentrere seg, angst har en tendens til styre tankene dine vekk fra nuet. Fjernhet, eller til og med litt sånn "ute av kroppen" følelser er også helt normalt. Kan jeg spørre når dette startet og hvordan du har forsøkt å behandle det tidligere? Er det noen i din nære familie som har erfaring med dette og du evt. kan prate med? Har du hatt panikkanfall tidligere eller er det mer generell angst? Hei, jeg har hatt angst hele voksenlivet. gikk veldig lang tid før jeg søkte hjelp. Dette endre opp med flere diagnoser fordi jeg to tak i problemet veldig sent. anbefaler deg på det sterkeste å ta kontakt med din fastlege og ikke gå med plagene for lenge og ikke la de forverre seg. Mange vegrer seg for å søke hjelp, men husk at fastlegen din er profesjonell og kommer ikke til å dømme deg på noen som helst måte. angstlidelser kan behandles eller medisineres, men jo tidligere man gjør det jo mye letter er det. Ønsker deg all lykke i fremtiden Hei. Jeg har vært hos legen og ble henvist til psykolog men jeg er ikke interessert i det. Jeg fikk derimot en veldig lav dose cipralex men til ingen virkning Jeg har selv vært på Cipralex, og det er vanlig å måtte vente flere uker før du ser effekt. Jeg vet ikke hvor lenge du tok dem, men håper det var iallfall to uker. Sånn personlig er jeg ikke en stor fan av medisinering, men vit at Cipralex bare er én av veldig mange typer medisiner som behandler angst. Forskjellige mennesker reagerer bedre på forskjellige typer, så kanskje hør med fastlegen om å prøve andre varianter. Trappe med på koffein vil nok hjelpe, om du får i deg det. Kaffe, cola, te etc. Melk virker beroligende. Mange ting man kan gjøre med mat og ting fra naturen, men høyst usikkert om det vil gi stor endring... Anonymous poster hash: 44380...514 Fra alt jeg har lest virker det ikke som koffein påvirker angstnivåer. Du kan derimot utløse et panikkanfall via koffein, pga. koffein har mange av de samme "symptomene". Antagelig fordi personer med panikklidelser aktivt leter etter disse symptomene i seg selv. De kjenner symptomene fra koffein, antar at de har et panikkanfall, og gir seg selv ekte panikk og dermed et anfall. @trn100 Jeg har ikke svart på noen spørsmål. Jeg har stillt to spørsmål. Som beviser min påstand om at du ikke aner hva du snakker om, hvilket forsåvidt er en ærlig sak. Gjetter ellers på at det var svar TS var ute etter og ikke nye spørsmål? Hva om TS har mange av svarene selv og bare trenger å se de riktige spørsmålene spurt? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå