Gå til innhold

- Svikter ladestasjonen, bør sjåfører få lade bilen gratis


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Jeg måtte forklare i detalj hvordan du kan unngå å gå tom for bensin i fossilbilen din.

Jeg måtte forklare i detalj hvordan elbiler har vesentlig kortere rekkevidde og færre ladestasjoner å velge mellom.

Jeg måtte forklare i detalj hvor lite strømmen koster for ladestasjonen, og hvor viktig det er for bileieren.

Nei, det måtte du jo overhodet ikke. Ingen ba om det...  Det var bare noe du selv kom trekkende med.

Du har fått det inn med teskje over fire forumsider. Må du ha det inn med dråpeteller? Elektronmikroskop?

:D Og du har fortsatt altså ikke fått med deg at det ikke er det det handler om.... Til tross for at det nå er påpekt et titalls ganger....

Problemet med å ta en telefon er blant annet at da må ladestasjonen ha døgnåpen support-telefon.

Hvis systemet går ned over hele landet blir det telefonkø når alle skal ringe samtidig.

De må deretter kunne fjernstyre ladestasjonen sin for å åpne for gratis lading.

Problemet denne dagen er jo at nettopp fjernstyringen potensiellt ikke virker. De kan ikke aktivere noe som helst. Ladestasjonen må ha en nød-modus

Flott at Fortum har nettopp det da. En døgnåpen tlf.  Det er ikke så mange elbiler i dette landet, så det problemet er nok mer håndterbart enn når minibankene til DNB ikke fungerer.

 

Hva tror du ligger bak elbilforeningens utsagn der de vil at elbileiere skal slippe det kjempestore bryet med å ta en telefon da?  Slik man må gjøre overalt ellers i samfunnet når noe ikke fungerer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvorfor er det så viktig hvordan alle andre varer selges?

Dette er en god løsning for strøm til elbil.

Det er en dårlig løsning for alle endre varer, kanskje bortsett fra drikkevann.

Du får gratis vann fra hageslanger, offentlige toaletter, restauranter og kiosker. Bare spør, så får du.

 

Det er ingen som har sagt noe om at det er viktig, du snur jo allt på hodet.... En god løsning ville vært at elbilforeningen jobbet mot å få til en likedan løsning om man i dag har på tusenvis av bensinpumper, nemlig en kortautomat. I stedet velger de altså å gå ut å kreve at det skal være gratis...

Og det er utrolig hvor mye sinne det utløser at alle ikke er enige i det. Selv om de sier at det bare koster en femtilapp

 

Det må være opp til operatørene om de vil ta kostnadene med kortløsininger, brikker eller app.

Det er heller ikke femtilappen som er av betydning, selv om de som ikke får et slikt « gode» reagerer nei,

Det er muligheten til å få betalt og så ladet som gjelder. Uten app som virker, og uten brikke er det ikke lett å identifisere kjøper som det er i dag. Derfor gir operatørene denne muligheten.

Den dagen bemannede ladestasjoner er et faktum, så stiller alt seg annerledes.

 

Eeehhh... :D  Ja, de ga altså denne muligheten til de som ringte inn... Elbilforeningen mener altså at man bare skal åpne opp når det er problemer....  Uten at man trenger å ringe...

 

Så hva er greia her?

 

Du velger å ikke svare på det jeg ba deg om; finne eksakt hvor det eksplisitt er sagt av Christina Bu ,at kundene, uten å måtte ringe inn og varsle, skal få strøm, og det gratis.

 

Jeg

 

Er det hangup? Hvor mange ganger må jeg egentlig svare på at jeg ikke ser noen grunn til å svare på påstander jeg ikke har kommet med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

Jeg måtte forklare i detalj hvordan du kan unngå å gå tom for bensin i fossilbilen din.

Jeg måtte forklare i detalj hvordan elbiler har vesentlig kortere rekkevidde og færre ladestasjoner å velge mellom.

Jeg måtte forklare i detalj hvor lite strømmen koster for ladestasjonen, og hvor viktig det er for bileieren.

Nei, det måtte du jo overhodet ikke. Ingen ba om det...  Det var bare noe du selv kom trekkende med.

Du har fått det inn med teskje over fire forumsider. Må du ha det inn med dråpeteller? Elektronmikroskop?

:D Og du har fortsatt altså ikke fått med deg at det ikke er det det handler om.... Til tross for at det nå er påpekt et titalls ganger....

Problemet med å ta en telefon er blant annet at da må ladestasjonen ha døgnåpen support-telefon.

Hvis systemet går ned over hele landet blir det telefonkø når alle skal ringe samtidig.

De må deretter kunne fjernstyre ladestasjonen sin for å åpne for gratis lading.

Problemet denne dagen er jo at nettopp fjernstyringen potensiellt ikke virker. De kan ikke aktivere noe som helst. Ladestasjonen må ha en nød-modus

Flott at Fortum har nettopp det da. En døgnåpen tlf.  Det er ikke så mange elbiler i dette landet, så det problemet er nok mer håndterbart enn når minibankene til DNB ikke fungerer.

 

Hva tror du ligger bak elbilforeningens utsagn der de vil at elbileiere skal slippe det kjempestore bryet med å ta en telefon da?  Slik man må gjøre overalt ellers i samfunnet når noe ikke fungerer.

 
 

 

 

 

 

 

 

Hvorfor er det så viktig hvordan alle andre varer selges?

Dette er en god løsning for strøm til elbil.

Det er en dårlig løsning for alle endre varer, kanskje bortsett fra drikkevann.

Du får gratis vann fra hageslanger, offentlige toaletter, restauranter og kiosker. Bare spør, så får du.

Det er ingen som har sagt noe om at det er viktig, du snur jo allt på hodet.... En god løsning ville vært at elbilforeningen jobbet mot å få til en likedan løsning om man i dag har på tusenvis av bensinpumper, nemlig en kortautomat. I stedet velger de altså å gå ut å kreve at det skal være gratis...

Og det er utrolig hvor mye sinne det utløser at alle ikke er enige i det. Selv om de sier at det bare koster en femtilapp

Det må være opp til operatørene om de vil ta kostnadene med kortløsininger, brikker eller app.

Det er heller ikke femtilappen som er av betydning, selv om de som ikke får et slikt « gode» reagerer nei,

Det er muligheten til å få betalt og så ladet som gjelder. Uten app som virker, og uten brikke er det ikke lett å identifisere kjøper som det er i dag. Derfor gir operatørene denne muligheten.

Den dagen bemannede ladestasjoner er et faktum, så stiller alt seg annerledes.

Eeehhh... :D  Ja, de ga altså denne muligheten til de som ringte inn... Elbilforeningen mener altså at man bare skal åpne opp når det er problemer....  Uten at man trenger å ringe...

 

Så hva er greia her?

Du velger å ikke svare på det jeg ba deg om; finne eksakt hvor det eksplisitt er sagt av Christina Bu ,at kundene, uten å måtte ringe inn og varsle, skal få strøm, og det gratis.
Jeg

 

Er det hangup? Hvor mange ganger må jeg egentlig svare på at jeg ikke ser noen grunn til å svare på påstander jeg ikke har kommet med?

Ja,du, som påstod at det blir forlangt, at det ikke skal være nødvendig med en telefon til support, og at alt som omfatter elbil skal være gratis. Finner du noe som gir dine påstander dekning??

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Jeg måtte forklare i detalj hvordan du kan unngå å gå tom for bensin i fossilbilen din.

Jeg måtte forklare i detalj hvordan elbiler har vesentlig kortere rekkevidde og færre ladestasjoner å velge mellom.

Jeg måtte forklare i detalj hvor lite strømmen koster for ladestasjonen, og hvor viktig det er for bileieren.

Nei, det måtte du jo overhodet ikke. Ingen ba om det...  Det var bare noe du selv kom trekkende med.

Du har fått det inn med teskje over fire forumsider. Må du ha det inn med dråpeteller? Elektronmikroskop?

:D Og du har fortsatt altså ikke fått med deg at det ikke er det det handler om.... Til tross for at det nå er påpekt et titalls ganger....

Problemet med å ta en telefon er blant annet at da må ladestasjonen ha døgnåpen support-telefon.

Hvis systemet går ned over hele landet blir det telefonkø når alle skal ringe samtidig.

De må deretter kunne fjernstyre ladestasjonen sin for å åpne for gratis lading.

Problemet denne dagen er jo at nettopp fjernstyringen potensiellt ikke virker. De kan ikke aktivere noe som helst. Ladestasjonen må ha en nød-modus

Flott at Fortum har nettopp det da. En døgnåpen tlf.  Det er ikke så mange elbiler i dette landet, så det problemet er nok mer håndterbart enn når minibankene til DNB ikke fungerer.

 

Hva tror du ligger bak elbilforeningens utsagn der de vil at elbileiere skal slippe det kjempestore bryet med å ta en telefon da?  Slik man må gjøre overalt ellers i samfunnet når noe ikke fungerer.

 
 

 

 

 

 

 

 

Hvorfor er det så viktig hvordan alle andre varer selges?

Dette er en god løsning for strøm til elbil.

Det er en dårlig løsning for alle endre varer, kanskje bortsett fra drikkevann.

Du får gratis vann fra hageslanger, offentlige toaletter, restauranter og kiosker. Bare spør, så får du.

Det er ingen som har sagt noe om at det er viktig, du snur jo allt på hodet.... En god løsning ville vært at elbilforeningen jobbet mot å få til en likedan løsning om man i dag har på tusenvis av bensinpumper, nemlig en kortautomat. I stedet velger de altså å gå ut å kreve at det skal være gratis...

Og det er utrolig hvor mye sinne det utløser at alle ikke er enige i det. Selv om de sier at det bare koster en femtilapp

Det må være opp til operatørene om de vil ta kostnadene med kortløsininger, brikker eller app.

Det er heller ikke femtilappen som er av betydning, selv om de som ikke får et slikt « gode» reagerer nei,

Det er muligheten til å få betalt og så ladet som gjelder. Uten app som virker, og uten brikke er det ikke lett å identifisere kjøper som det er i dag. Derfor gir operatørene denne muligheten.

Den dagen bemannede ladestasjoner er et faktum, så stiller alt seg annerledes.

Eeehhh... :D  Ja, de ga altså denne muligheten til de som ringte inn... Elbilforeningen mener altså at man bare skal åpne opp når det er problemer....  Uten at man trenger å ringe...

 

Så hva er greia her?

Du velger å ikke svare på det jeg ba deg om; finne eksakt hvor det eksplisitt er sagt av Christina Bu ,at kundene, uten å måtte ringe inn og varsle, skal få strøm, og det gratis.
Jeg

 

Er det hangup? Hvor mange ganger må jeg egentlig svare på at jeg ikke ser noen grunn til å svare på påstander jeg ikke har kommet med?

Ja,du, som påstod at det blir forlangt, at det ikke skal være nødvendig med en telefon til support, og at alt som omfatter elbil skal være gratis. Finner du noe som gir dine påstander dekning??

 

Jepp, det gjør jeg.. Jeg finner også spørsmålene dine veldig merkelige, da du først ber meg forklare noe jeg aldri har sagt, og nå spør du om ting som er grundig belyst i tidligere kommentarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

...

Det finnes ingen annen grunn til å ikke bruke kortterminaler enn kundekontroll.

...

Pris?

 

Kortterminaler er ikke gratis. Det vil sannsynligvis være billigere både for kunde og ladeoperatør å benytte en RFID-basert løsning som lar deg krite strøm når betalingsløsninen er nede.

 

 

Kortterminaler lar deg også krite når løsningene er nede om man ville det. Og prisargumentet høres ut som ett, beklager å måtte si det, ett kunstig argument. RFID koster noe det også og krever også en abonnements løsning. Både kortterminaler og RFID terminaler må abonnere på en betalings-løsning fra nets eller visa eller whatever, og den kostnaden bør være den samme for begge teknologiene.. Om ikke det var slik så er det en innrømmelse om at her drives det lobbyaktig prispolitikk for å kontrollere kundene. De data som overføres mellom stasjon og bank og til eier av stasjonen etter RFID innlesning eller evt. etter innlesning av kort er i grunn og bunn basert på det samme prinsippet. Derfor burde man velge en teknologi som favner flest mennesker om man var interessert i det. Om ikke så velger man en teknologi som lar deg binde kundene til ett system og hvor kundeservice kun er ett skalkeskjul for å få kunden til å innbille seg at han har valgt riktig.

 

RFID fra fortum fungerer vel ikke som løsning hos andre leverandører..??. En kortterminal derimot driter i hvem som eier stasjonen. Eieren får sine penger og brukeren får velge leverandør fritt og visa får den samme provisjonen uansett om det er rfid eller ikke

 

RFID fungerer også dårlig om du kommer fra utlandet med elbil til vennlige Norge hvor du kun får tanke strøm om du er en av gutta med rett rfid brikke. En kortterminal gir tilgang for alle som har kort og, skal vi se,, jo det var folk flest det, wow, inkludert de som er på visitas i landet vårt. Og det tilogmed UTEN at de FØRST må ta kontakt med fortum for å få tilsendt en av disse fanatisk... nei, fantastiske rfid brikkene deres. I tillegg som ren bonus slipper du å måtte lete etter riktig type ladestasjon.

 

Skulle tatt seg ut om fossilbilister måtte velge om du kun skulle få lov til å tanke på "sikkle K" eller bare "Uno X" stasjoner. Ingen hadde godtatt en slik idiotisk policy.

 

Har du seriøst peil på dette eller bare øser du ut av deg din vrede over at ladeoperatørene kanskje prøver å knytte kundene sine tettere til seg? ;)

 

 

En rfid-leser kan du kjøpe på deal-extreme til noen få dollar. Den trenger ikke noe abonnement, den kan knytte seg til ladeoperatørens serverrom via den internettilknytningen ladestasjonen uansett må ha. Den er berøringsfri, uten bevegelige deler og kan kapsles inn så robust du bare gidder. Hvor mye dyrere blir ikke en kortterminal som skal stå ute året rundt uten tilsyn?

 

Greit nok at det ikke er særlig brukervennlig å ha hanskerommet fullt av RFID-brikker fra forskjellige leverandører men jeg tror nok det blir bedre ettersom lademarkedet modnes. I Norge kan du allerede skaffe deg elbilforeningens ladebrikke som kan brukes hos 6 forskjellige ladeoperatører. Du må fortsatt registrere deg men det er ikke stort verre enn å ha fordelskort fra circle-k/Shell osv..

 

 

Nå er forresten ikke kortbruk like utbredt i utlandet som i Norge, du trenger ikke dra lenger enn Tyskland før du bli anbefalt å ha kontanter for å betale drosja osv..

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg måtte forklare i detalj hvordan du kan unngå å gå tom for bensin i fossilbilen din.

Jeg måtte forklare i detalj hvordan elbiler har vesentlig kortere rekkevidde og færre ladestasjoner å velge mellom.

Jeg måtte forklare i detalj hvor lite strømmen koster for ladestasjonen, og hvor viktig det er for bileieren.

 

Nei, det måtte du jo overhodet ikke. Ingen ba om det... Det var bare noe du selv kom trekkende med.

Du har fått det inn med teskje over fire forumsider. Må du ha det inn med dråpeteller? Elektronmikroskop?

 

:D Og du har fortsatt altså ikke fått med deg at det ikke er det det handler om.... Til tross for at det nå er påpekt et titalls ganger....

Problemet med å ta en telefon er blant annet at da må ladestasjonen ha døgnåpen support-telefon.

Hvis systemet går ned over hele landet blir det telefonkø når alle skal ringe samtidig.

De må deretter kunne fjernstyre ladestasjonen sin for å åpne for gratis lading.

Problemet denne dagen er jo at nettopp fjernstyringen potensiellt ikke virker. De kan ikke aktivere noe som helst. Ladestasjonen må ha en nød-modus

 

Flott at Fortum har nettopp det da. En døgnåpen tlf. Det er ikke så mange elbiler i dette landet, så det problemet er nok mer håndterbart enn når minibankene til DNB ikke fungerer.

Hva tror du ligger bak elbilforeningens utsagn der de vil at elbileiere skal slippe det kjempestore bryet med å ta en telefon da? Slik man må gjøre overalt ellers i samfunnet når noe ikke fungerer.

 

 

 

 

Hvorfor er det så viktig hvordan alle andre varer selges?

Dette er en god løsning for strøm til elbil.

Det er en dårlig løsning for alle endre varer, kanskje bortsett fra drikkevann.

Du får gratis vann fra hageslanger, offentlige toaletter, restauranter og kiosker. Bare spør, så får du.

Det er ingen som har sagt noe om at det er viktig, du snur jo allt på hodet.... En god løsning ville vært at elbilforeningen jobbet mot å få til en likedan løsning om man i dag har på tusenvis av bensinpumper, nemlig en kortautomat. I stedet velger de altså å gå ut å kreve at det skal være gratis...

Og det er utrolig hvor mye sinne det utløser at alle ikke er enige i det. Selv om de sier at det bare koster en femtilapp

Det må være opp til operatørene om de vil ta kostnadene med kortløsininger, brikker eller app.

Det er heller ikke femtilappen som er av betydning, selv om de som ikke får et slikt « gode» reagerer nei,

Det er muligheten til å få betalt og så ladet som gjelder. Uten app som virker, og uten brikke er det ikke lett å identifisere kjøper som det er i dag. Derfor gir operatørene denne muligheten.

Den dagen bemannede ladestasjoner er et faktum, så stiller alt seg annerledes.

Eeehhh...:D Ja, de ga altså denne muligheten til de som ringte inn... Elbilforeningen mener altså at man bare skal åpne opp når det er problemer.... Uten at man trenger å ringe...

 

Så hva er greia her?

Du velger å ikke svare på det jeg ba deg om; finne eksakt hvor det eksplisitt er sagt av Christina Bu ,at kundene, uten å måtte ringe inn og varsle, skal få strøm, og det gratis.
Du ba meg ikke å finne svar på noe som heldt. Det var i en diskusjon med annen debattant. Derfor kan jeg velge å svare på akkurat hva jeg vil på samme måte som du velger å ignorere idiotien i måten dette systemet er lagt opp.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Jeg måtte forklare i detalj hvordan du kan unngå å gå tom for bensin i fossilbilen din.

Jeg måtte forklare i detalj hvordan elbiler har vesentlig kortere rekkevidde og færre ladestasjoner å velge mellom.

Jeg måtte forklare i detalj hvor lite strømmen koster for ladestasjonen, og hvor viktig det er for bileieren.

Nei, det måtte du jo overhodet ikke. Ingen ba om det... Det var bare noe du selv kom trekkende med.

Du har fått det inn med teskje over fire forumsider. Må du ha det inn med dråpeteller? Elektronmikroskop?

:D Og du har fortsatt altså ikke fått med deg at det ikke er det det handler om.... Til tross for at det nå er påpekt et titalls ganger....

Problemet med å ta en telefon er blant annet at da må ladestasjonen ha døgnåpen support-telefon.

Hvis systemet går ned over hele landet blir det telefonkø når alle skal ringe samtidig.

De må deretter kunne fjernstyre ladestasjonen sin for å åpne for gratis lading.

Problemet denne dagen er jo at nettopp fjernstyringen potensiellt ikke virker. De kan ikke aktivere noe som helst. Ladestasjonen må ha en nød-modus

Flott at Fortum har nettopp det da. En døgnåpen tlf. Det er ikke så mange elbiler i dette landet, så det problemet er nok mer håndterbart enn når minibankene til DNB ikke fungerer.

Hva tror du ligger bak elbilforeningens utsagn der de vil at elbileiere skal slippe det kjempestore bryet med å ta en telefon da? Slik man må gjøre overalt ellers i samfunnet når noe ikke fungerer.

 

 

 

 

Hvorfor er det så viktig hvordan alle andre varer selges?

Dette er en god løsning for strøm til elbil.

Det er en dårlig løsning for alle endre varer, kanskje bortsett fra drikkevann.

Du får gratis vann fra hageslanger, offentlige toaletter, restauranter og kiosker. Bare spør, så får du.

Det er ingen som har sagt noe om at det er viktig, du snur jo allt på hodet.... En god løsning ville vært at elbilforeningen jobbet mot å få til en likedan løsning om man i dag har på tusenvis av bensinpumper, nemlig en kortautomat. I stedet velger de altså å gå ut å kreve at det skal være gratis...

Og det er utrolig hvor mye sinne det utløser at alle ikke er enige i det. Selv om de sier at det bare koster en femtilapp

Det må være opp til operatørene om de vil ta kostnadene med kortløsininger, brikker eller app.

Det er heller ikke femtilappen som er av betydning, selv om de som ikke får et slikt « gode» reagerer nei,

Det er muligheten til å få betalt og så ladet som gjelder. Uten app som virker, og uten brikke er det ikke lett å identifisere kjøper som det er i dag. Derfor gir operatørene denne muligheten.

Den dagen bemannede ladestasjoner er et faktum, så stiller alt seg annerledes.

Eeehhh... :D Ja, de ga altså denne muligheten til de som ringte inn... Elbilforeningen mener altså at man bare skal åpne opp når det er problemer.... Uten at man trenger å ringe...

 

Så hva er greia her?

Du velger å ikke svare på det jeg ba deg om; finne eksakt hvor det eksplisitt er sagt av Christina Bu ,at kundene, uten å måtte ringe inn og varsle, skal få strøm, og det gratis.
Du ba meg ikke å finne svar på noe som heldt. Det var i en diskusjon med annen debattant. Derfor kan jeg velge å svare på akkurat hva jeg vil på samme måte som du velger å ignorere idiotien i måten dette systemet er lagt opp.

 

Går det litt i surr for deg hva du svarer på nå?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...