Gå til innhold

- Svikter ladestasjonen, bør sjåfører få lade bilen gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

At Christina Bu helst ser at det er gratis er jo til en viss grad forståelig. 

 

Det er ikke logisK

 

Men det er i det minste forståelig at hun ønsker det.

Lenke til kommentar

«Svikter kassapparatet må du og kioskeieren dra til et kassapparat som virker»

 

«Hvis du ikke får fylt bensin får du bestille bergingsbil til å hente deg»

 

«Virker ikke nettbanken får du dra å gjøre opp kontant»

 

«Får du ikke ladet, får du håpe du ikke fryser ihjel før en bergingsbil kommer»

 

 

Sånn, da ble tingene satt i riktig perspektiv her.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Laste ned app og vere medlem i ditt og datt, kvifor ikkje kortterminal?

Fordi at da mister de muligheten til å spore og binde kundene.

Edit: en annen ting er hvordan dette er i forhold til kravene om kontanter som tvunget betalingsmiddel. Noen som vet?

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Ladestasjoner bør selvfølgelig få kortterinal.

Om disse fancy betalingsløsningene de har innført for å tvinge kundene til å inngå abonnement skulle streike en sjelden gang er det uansett ikke for mye å be om at strømmen blir gratis inntil de har reparert feilen. Strømmen batteriet i en el-bil kan romme er billig for selskapet som eier ladestasjonen, men betyr svært mye for en barnefamilie med lite strøm, på vei til hytta i Sirdal. At de potensiellt skal bli stående fast med tomt batteri i vinterkulda pga. en formalitet er uakseptabelt.

Ja, jeg kaller prisen på strømmen i en elbil for en formalitet, alternativet tatt i betraktning.

Tesla Modell S P100D har batterikapasitet på 100 kWh.
Ifølge Fjordkraft er strømpris i dag: 51,41 øre/kWh

Det koster altså ca. en femtilapp å lade opp en toppmodell Tesla fra tomt til fullt.

Strøm for en femtilapp kan redde dagen for en bilist. Det er ikke for mye forlangt når et proprietært betalingssystem en sjelden gang svikter.

Full bensintank ville til sammenlikning kostet 700 kroner. Sammenlikningen om at bensin bør bli gratis ved feil på kortterminalen er ikke holdbar.
Påstanden om at pølser bør være gratis ved feil på kortterminalen holder enda mindre vann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Laste ned app og vere medlem i ditt og datt, kvifor ikkje kortterminal?

Kanskje fordi en kortterminal er flere størrelsesordener dyrere enn en RFID-leser for ladebrikkene?

I forhold til total kostnad for installasjonen, er kostnad for kortleser minimal.

Lenke til kommentar

Det har de råd til. Shell, Statoil, Esso, 123, Best og samtlige andre ubetjente bensinstasjoner har hatt korttermineler i en årrekke.

Selv parkeringsautometer, som i likhet med ladestasjoner spesialiserer seg på småbeløp, har kortterminal. Bare uten PIN-kode.

 

Nye bankkort støtter også RFID, så hvis selve tastaturet er for dyrt kan de spare et par dollar der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...