ASmirnov Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Mangelen på gode spill, dårlig timing samt en drøss av ukloke avgjørelser ble Kinects bane.FEATURE: Kinect ble mørbanket av en serie uheldige hendelser Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Kinect ble faktisk ganske stilig i åpent kildekodemiljøet. Der kunne man bruke Kinect til å styre datamaskinen på forskjellige måter. Sentraldiktert bruk av en slik enhet fra et selskap som er kjent for å misbruke kundene sine ble tydeligvis ikke så populært. 2 Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Kinect Adventures på 360 er faktisk kjempemorsomt. Skjønner ikke hvorfor det spillet ikke ble portet til Xbox One bare med noe bedre grafikk og høyere oppløsning. Siden Kinect uansett kom bundlet med alle Xbox One maskiner i starten kunne det vært en kjekk bonus om Kinect Adventures Remastered var ett pack-in spill som kom med maskinen. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Syntes alltid konseptet var interessant, men Microsoft klarte aldri å gi meg en grunn til å kjøpe produktet. Nå gjorde de en del tabber under lanseringen av xbox one, men å prøve å prakke på kundene et produkt de ikke ser nytten av, samtidig som konkurrenten kunne tilby et tilsvarende produkt til en billigere penge, fremstår helt vanvittig. 1 Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Er det offisiell støtte for Kinect 2 på Windows 10? Kunne tenkt meg å kjøpe adapter. 1 Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Vil no tro det er flere faktorer enn de som var nevnt i artikkelen, men det med overvåkning, negativ presse og middelmådig utvalg av titler var nok en viktig greie. At Microsoft først byttet ut første generasjon og så senere ditchet porten på siste Xbox var jo nådestøtet.Veien dit var nok også farget av at det ble solgt veldig mange flere PS4 enn Xbox-er, i tillegg lanserte Sony PSVR som faktisk har solgt ganske bra. Klart at fremtidens VR-løsninger blir nok trådløse og den første trådløse ser ut som vi ser fra HTC med Vive Pro addon (som angivelig også skal virke på eldre vive?). Men i dag er det et stort potensiale i salg av titler/tjenester mot PSVR, i et helt annet volum enn kinnect noen sinne hadde.TIl syvende og sist er det spill/tjenester konsollprodusentene tjener penger på, det er jo derfor maskinvaren ikke støtter Windows ut av esken. Men selv PSVR har jo blitt portet til PC-bruk.Jeg kommer nok til å kjøpe Vive Pro med wireless addon, men skal ærlig talt si jeg ikke har testet PSVR enda, har hatt den siden november. 1 Lenke til kommentar
RookieNO Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Hva i alle dager er en "skyldebukk"?!) 1 Lenke til kommentar
Arodem Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Hva i alle dager er en "skyldebukk"?!) Han mente nok syndebukk. Endret i teksten nå. Takk! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Kinect var, og er, helt glimrende. I vårt hus brukes den nesten daglig med Xbox One. Den gamle til Xbo 360 skal jeg sette opp til å styre litt lys med å bevege meg rundt i rommet. Men mest fordi jeg kan. Det jeg virkelig sliter med å forstå er at f.eks. VR ofte krever en romlig tolking av kroppens bevegelser. Kinect er jo spesifikt laget for det. Hvorfor har man ikke lagt 2 og 2 sammen? 1 Lenke til kommentar
ASmirnov Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 Er det offisiell støtte for Kinect 2 på Windows 10? Kunne tenkt meg å kjøpe adapter. Ja det skal i teorien fungere. Leste at de blir å oppdatere de nødvendige driverne osv, men vet ikke hvor lenge de blir å holde på med det. Problemet er nok den adapteren. Du må kjøpe brukt eller være rask å finne på nett før lagrene tømmes tror jeg. Er litt info å finne her: https://pterneas.com/2017/10/25/kinect-dead/ https://www.theverge.com/2015/12/10/9885000/microsoft-kinect-windows-10-windows-hello Lenke til kommentar
ASmirnov Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 Vil no tro det er flere faktorer enn de som var nevnt i artikkelen, men det med overvåkning, negativ presse og middelmådig utvalg av titler var nok en viktig greie. At Microsoft først byttet ut første generasjon og så senere ditchet porten på siste Xbox var jo nådestøtet. Veien dit var nok også farget av at det ble solgt veldig mange flere PS4 enn Xbox-er, i tillegg lanserte Sony PSVR som faktisk har solgt ganske bra. Klart at fremtidens VR-løsninger blir nok trådløse og den første trådløse ser ut som vi ser fra HTC med Vive Pro addon (som angivelig også skal virke på eldre vive?). Men i dag er det et stort potensiale i salg av titler/tjenester mot PSVR, i et helt annet volum enn kinnect noen sinne hadde. TIl syvende og sist er det spill/tjenester konsollprodusentene tjener penger på, det er jo derfor maskinvaren ikke støtter Windows ut av esken. Men selv PSVR har jo blitt portet til PC-bruk. Jeg kommer nok til å kjøpe Vive Pro med wireless addon, men skal ærlig talt si jeg ikke har testet PSVR enda, har hatt den siden november. Du har nok rett i at det finnes flere grunner. Måtte på et punkt bare velge ut det som var mest interessant for meg, slik at jeg ikke endte opp med en «Del 3» haha. Både VR-trenden som raskt økte i popularitet rundt den samme tiden Kinect 2.0 ble lansert, samt Microsofts voksende interesse for augmented reality-teknologi, hadde garantert en påvirkning. Microsofts HoloLens inneholder jo faktiske noe av de samme funksjonene og komponentene som Kinect, så det er en mulighet for at den lever videre gjennom AR. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå