Gå til innhold

iTunes play count

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er en nyfrelst iTunesbruker og bruker da iTunes til å høre på musikken min. Nå er det slik at jeg har noen døgn med musikk på maskina mi, og derfor synes jeg det er praktisk med iTunes' play count funksjon og last played. Jeg har som mål å høre gjennom alle mp3'ene mine, og da er det kjekt å vite hva jeg har hørt på. (mye av musikken har jeg hørt mye på, noe har jeg hørt en del på, noe har jeg hørt på et par ganger, og noe ikke i det hele tatt.

Men nå har det seg slik at jeg skal formatere harddisken snart og installere windows på nytt.

Og da er mitt spørsmål: Er det mulig å beholde denne informasjonen (play counten) ved å kopiere en eller annen fiffig fil fra iTunesmappa, og legge inn i en ny iTunes mappa etter at jeg har formatert?

jah. det var vel det.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neimen ikke godt å si.. Kan hende play count og last played lagres i bilbiotek-databasefilen som legger seg i musikkbibliotek-foldere, og at du kan få loada den på noen måte etter å ha formatert. Men det kan også hende at denne informasjonen lagres internt i programmet eller en eller annen liten skjult fil, og da har jeg ikke peiling.

Et annet alternativ er å slette alt av techno, pop, dance, rap osv, og bare beholde det viktigste du har av metal og annen rock, så vet du ihvertfall hva du bør høre på ;)

Mvh

Gammelfrelst iTunes-fan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...