KeyanZa Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Hei Noen som kan hjelpe? jeg sliter med korsryggen og ut mot nyrene. får ofte en sann kink i ryggen der nede. Hvordan kan jeg styrke dette området på en effektiv måte? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Gå rolige turer i lett ulendt terreng. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 21. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2018 Gå rolige turer i lett ulendt terreng. ok, det kan jeg få til da. men tenkte om det er noen øvelser enten jeg kan gjøre hjemme eller på treningsenter? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Ligge på magen og løfte hode, armer og ben så høyt du kan sakte. Sakte ned igjen og gjenta 10 ganger i 3-4 sett. Ellers er rulleøvelse av rygg bra, eller generelt knebøy og markløft med god løftestilling da dette trener korsrygg for støttemuskulatur. Det er da viktig at du bruker fristang og ikke apparater med skinner som støtter. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 21. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2018 Ligge på magen og løfte hode, armer og ben så høyt du kan sakte. Sakte ned igjen og gjenta 10 ganger i 3-4 sett. Ellers er rulleøvelse av rygg bra, eller generelt knebøy og markløft med god løftestilling da dette trener korsrygg for støttemuskulatur. Det er da viktig at du bruker fristang og ikke apparater med skinner som støtter. takk skal prøve dette når ryggen fungerer igjen.... nå klarer jeg så vidt å gå Lenke til kommentar
Pop Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Det er et utall gode øvelser for korsrygg etter hvert, både med og uten hjelpemidler. Et godt eksempel er stor ball. For å få deg raskt i gang kan du starte med søk på YouTube, f.eks "lower back pain/exercises" etc. Får man sortert vekk søppelet der er det mye bra fra flinke folk. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 21. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2018 Det er et utall gode øvelser for korsrygg etter hvert, både med og uten hjelpemidler. Et godt eksempel er stor ball. For å få deg raskt i gang kan du starte med søk på YouTube, f.eks "lower back pain/exercises" etc. Får man sortert vekk søppelet der er det mye bra fra flinke folk. supert, mye å gå igjennom der. tenkte faktisk ikke på å søke etter dette engang på youtube... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Anbefaler å bruke noen kroner på en fysioterapeut og spør om tilrettelagte øvelser, ikke gå til en som bare trykker og masserer og styrer på. Fokuset må være å trene opp slik at du går en god fremtid i møte med styrket kjerne. Har selv gjort dette med god suksess. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Noen mener at yoga er bra ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå