SaamB Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Heisann! Vel, det er på tide å bygge seg en ny maskin... den gamle ble solgt nesten før jeg fikk slengt den sammen Det jeg hadde da, var en XP3000+ på et abit nf7-s hovedkort, Ge-cube 9600 Pro, 2x512 Geil golden dragon pc3500. Cpu, nb og gpu var vannavkjølt. Skjermkortet likte jeg ikke, da det ikke var villig til å klokke tilstrekkelig Et av behovene mine, er at det skal være klokkevennlige komponenter i den nye maskina, ellers skal den stort sett brukes til gaming. Budsjettet vil være på rundt 12-14000 tror jeg foreløpig Så nå lurer jeg litt på: Dersom jeg skulle bestemme meg for å prøve Intel; ville dette være et godt valg? Abit IC7-MAX3 Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800 (eller kan jeg likegodt kjøpe 2,8 med en gang?) Må også ha ny ram... Noen anbefalinger? Var ikke sånn kjempefornøyd med Geil... Av skjermkort er jeg veldig i tvil... Power Color har vel noen greie kort, men 9800se eller 9800pro 128? Eller kanskje 9700pro? eller 9600xt? Disse kortene ligger vel sånn "ca" i samme prisklasse, så pris er ikke avgjørende... Jeg SKAL også ha vannkjøling på denne, for det var gøy Tenkte litt på Ncool Rev. 4.0 EX vannkjøling, fra netconnection, og mest sansynlig kline til med pelt. element, men da må jeg vel ha Danger Den Maze 4-1 for å få det til å gå i hop? Og da må jeg vel igjen ha Top Selected Power 520W Super Silent strømforsyning? Eller finnes det andre alternativ? Mulig jeg skyter meg selv i hodet med budsjettet mitt her, men det er ikke så nøye i første omgang Gleder meg til å komme hjem fra jobb i kveld, og lese masse gode anbefalinger Mange takk for din tid og hjelp Edit: Trenger ikke skjerm, tastatur, kabinett og sånnt Endret 12. desember 2003 av SaamB Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hvis du skal ha det beste minnet da kan du jo like godt kjøpe corsair. Er jo som kjent det beste minnet (men også det dyreste...). Og av skjermkort så er 9800 pro det beste av de skjermkortene du nevnte (se test her). Angående vannkjøling har jeg ikke så mye peiling, men det er det jo mange andre som har =) Lenke til kommentar
mokkmokk Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 kjøp et kort i Radeon XT serien. Da får du vel med HL2 når det kommer Og p4 2.4/2.6 er vel meget OC vennlige ja Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg ville ikke ofret 9800 Pro for 9600 XT for å få Half-Life 2.. Da hadde jeg heller betalt 399,- når det kommer ut.. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Ser ikke noe galt i å kjøpe en 2.8C. Er mange som kjører den på 3.5 - 3.6GHz på luft. OZC minne skal være svært bra. Sjekk her: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...81&l=2&lantall= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå