Gå til innhold

Da maskinen hans plutselig begynte å installere Windows 10, kokte det fullstendig over


Anbefalte innlegg

 

Hva kan jeg kreve her da, på berget? En bolle og et glass saft?  ;)

Noe sånt ja. Det er lagt opp sånn her i Norge at hvis du er en vanlig privatperson så koster det deg mye mer å saksøke noen enn det du noensinne kan håpe å få i erstatning, eller så ender du med å betale den du saksøkte saksomkostninger. Hvis ikke du er kjendis da, i så tilfelle kan du bare sende regning til halve befolkningen og få hundre tusen per hode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

«Å finne den rette balansen for å få flest brukere over på den nye plattformen har ikke vært lett» sier Microsoft.

Nei, det kan ikke være lett å finne den balansen. De har vel vurdert og forkastet tanken på å lage et operativsystem som er bedre enn Windows 7 og/eller som brukerne gjerne vil ha. Så da må de balansere mellom åpenlys tvang og mindre åpenlys tvang, i begge tilfeller ved å ignorere brukernes ønsker. Det kan ikke være lett å finne den rette balansen der, for det finnes ikke noen rett balanse der. Det er bare feil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tvungen installering av et OS som spionerer så mye på deg og dine personlige ting kan bare kalles en ting styggedom. Bare for spioneringen (så kalt telemetri) alene burde verden gå til masse søksmål mot microsoft.

 

Ta bare å sjekk hva som faktisk blir sendt til microsoft og ikke bare det, men de resetter også innstillinger og reaktiverer spioneringen hvis du klarer å slå den av.

 

Windows 10 kan best beskrives som vel fungerende søppel fylt av reklame og bugs.

 

Så hvis Frank K. Dickman hadde tunet sin win 7 installasjon skjønner jeg godt hvorfor han er sint, for med en del modifikasjoner ble windows 7 et slettes ikke så dumt operativsystem.

 

Kan forresten anbefale Spybots anti-beacon vhis du vil stoppe en god del av spioneringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elsker at dere er redd for at MS "spionerer" på dere, når dere allerede er spionert på i det du plugger i nettledningen eller f.eks handler brød på butikken med bank kort, bare elsker hvor mindre smart dere er.

Forsvarer ikke MS, men får meg en god latter av alle som klager.

Hvorfor er dere i det hele tatt på internet hvis dere er bekymret for KGB, NSA eller hva enn dere er bekymret for?

 

Du er spora uansett hva, er liksom ikke som om du fortsatt hadde kjørt windows xp at du kunne sett på masse ulovlige snuskete ting uten å blitt oppdaga, herregud.

Lenke til kommentar

Utviklere flest elsker Linux på skrivebordet mest med nesten 70 prosent. De ønsker seg Linux-systemer mest. Og Linux er minst hatet forteller 64.000 utviklere på den årlige undersøkelsen til Stack Overflow.

 

Hvorfor saksøke Microsoft når man kan gjøre som utviklere flest. Velge Linux. Da har man mye bedre støtte for maskinvare og drivere. Noe utviklere flest allerede vet.

 

Kilde:

https://stackoverflow.com/insights/survey/2017

https://www.youtube.com/embed/kX2DzmmGYhg

Endret av 1J7HHBGW
Lenke til kommentar

Det er jo så enkelt som å enten sette oppdaterings tiden til en tid man vet man bruker maskina eller som jeg gjør, setter den til tidspunkter jeg veit jeg er på jobb å jeg har pcen avslått inntil jeg kommer hjem, da slipper man unna alle disse uønskede oppdateringene, du kan jo velge tidspunkt med ett spenn på 12 timer så det burde være mulig for de fleste å klare å unngå slike uønskede oppdateringer, men denne saken var jo ifra w7 til w10 og da er jo saken anderledes.

Så du slipper unna uønskede oppdateringer om du lar Microsoft ta kontroll over maskinen din og installere det DE ønsker når du ikke er hjemme?

 

Hmmm.... interessant konsept.....

 

....blir omtrent som å sende kona på byen når hun har eggløsning og tro at hun ikke kan bli gravid fordi DU ikke har sex med henne det.......

Endret av 1J7HHBGW
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Windows 10 er et veldig bra OS, men at Microsoft ennå ikke har fått til brukervennlige oppdateringer er et mysterium. Senest i dag startet en PC på medlemslokalet nedlastingen av en oppdatering, slik at hele nettet der gikk ned. Jeg fikk satt den i flymodus i og med at vedkommende som skulle bruke den til å vise foredrag ikke trengte nett. Men at maskinen ikke spør om den skal starte en oppdatering!? Det er jo så irriterende. At man har fått et valg om klokkeslett forutsetter at man har en tid på døgnet hvor maskinen vanligvis ikke brukes. Jeg jobber ofte nattskift. Så det hjelper meg lite. I tillegg kommer såklart alle problemene med endring av innstillinger, særlig i Office. Man kan sitte og klø seg i hodet i timesvis etter en oppdatering for å finne ut hva som er endret. Det ender med at man frykter oppdateringer som bruker av Windows, mens Applefolket vet at de får noe gjennomarbeidet og gjennomtestet og ser frem til sine oppdateringer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så vidt meg bekjent har jeg hatt mer problemer med random update restarts under f.eks spilling med w7 osv der du ikke hadde store muligheter til å velge tid, var sjelden man fikk med seg advarslene når man satt å spilte også boom, der restarta pcen(ja jeg vet man kunne utsette det i maks 4 timer, men det går ikke når man ikke får med seg advarselen), så nei, for min del så er w10 bedre sånn sett at jeg kan sette oppdaterings tidspunktet til en tid jeg vet jeg ikke er der, ergo, når jeg er på jobb, pcen er avslått, jeg slipper å oppdatere i all overskuelig fremtid hvis jeg selv ikke vil eller som jeg gjorde her om dagen, restarta uten å tenke meg om.

 

Har selv stått med klasseromsundervisning på PC med Windows 7, og virtuelle maskiner med rette kombinasjonen av Windows og Office alt etter hva kundene sitter med, eller kurset er satt opp med, og så starter plutselig PC om. Resultatet var riktignok bare en ufrivillig pause, eller sette kursdeltagerne til å jobbe med oppgaver i mellomtiden.

 

Men det er rett og slett utilgivelig å sette igang en restart uten spesifikk tillatelse fra bruker, og her må rett og slett bare MS lære seg å akseptere dette. Kan sikkert skylde på at jeg selv eller IT-ansvarlig ikke hadde disablet absolutt alle muligheter for at dette skulle kunne skje, men på en maskin med Enterprise-versjon installert, så skal dette uansett ikke skje innen normal arbeidstid.

 

Er forresten en Enterprise-versjon som hindrer meg i å få Windows 10, da jeg har dette på den hjemmemaskinen jeg skriver dette på, en versjon jeg har skaffet meg via et TechNet-medlemsskap, som er avsluttet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor tilbyr ikke microsoft windows 10 gratis til alle som ikke har windows 10 installert, uansett hvilke OS de har installert da vil de nå sitt mål! Slik at de som har en PC med eldre windows som windows vista, & de som har MacOS, få gratis windows 10 med bootcamp!

 

Med vennlig hilsen

Teknologi Nerd & Geek Internet Moddi

 

Jeg takker gladelig nei.

Det gjør trolig mange Linux-brukere ellers i verden også.

Snikende ullteppe er ikke noe jeg ukritisk drar i hus.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Windows 10 er et veldig bra OS, men at Microsoft ennå ikke har fått til brukervennlige oppdateringer er et mysterium. Senest i dag startet en PC på medlemslokalet nedlastingen av en oppdatering, slik at hele nettet der gikk ned. Jeg fikk satt den i flymodus i og med at vedkommende som skulle bruke den til å vise foredrag ikke trengte nett. Men at maskinen ikke spør om den skal starte en oppdatering!? Det er jo så irriterende. At man har fått et valg om klokkeslett forutsetter at man har en tid på døgnet hvor maskinen vanligvis ikke brukes. Jeg jobber ofte nattskift. Så det hjelper meg lite. I tillegg kommer såklart alle problemene med endring av innstillinger, særlig i Office. Man kan sitte og klø seg i hodet i timesvis etter en oppdatering for å finne ut hva som er endret. Det ender med at man frykter oppdateringer som bruker av Windows, mens Applefolket vet at de får noe gjennomarbeidet og gjennomtestet og ser frem til sine oppdateringer.

 

Jeg synes at Microsoft sitt uviklerteam har fallert.

 

Bare i vår 2018 så har det vært flere av oppdateringene som Microsoft ikke har fått ordentlig til. Slik at de driver å går i loop (løkke), hvor plasterlappen ikke klarer å gjøre seg ferdig med å laste ned eller å innstallere seg. Noen har vel til og med slitt med blåskjerm og trøbbel med maskinen sin etterpå.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...