Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Umulig å få lyd i headphones

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en kraftig stasjonær PC som jeg har brukt til spilling i et par år nå. Har hatt noen problemer med PCen den siste tiden, og har derfor styret en del. Har b.la resetta BIOS, lastet ned drivere, avinstallert og installert windows på nytt (win 10).

Det utrolig irriterende problemet jeg plutselig har etter å ha tukla litt, er at PCen ikke klarer å registrere at jeg har et headsett koblet til. Jeg bruker for øyeblikket et headset tilkoblet PCen med USB, og dette fungerer helt fint. Er selve headphones "funksjonen" som ikke fungerer. Headsettet fungerer fint i andre PCer.

Jeg har prøvd begge headphone utgangene på PCen, lastet ned lyddrivere.  Mistenker at problemet ligger litt "dypt". Muligens i BIOS etter at jeg har resetta, at hovedkortet er helt mongo eller lignende. Takker for alle bidrag!  

Endret av flatRr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste kontakter i dag er GPIO-baserte og mange har sensorteknologi på hva du kobler til, noe som kompliserer ting mer enn før.

Hvis du ikke får liv i dette med riktige drivere og innstillinger kan du bruke et USB-basert lydkort.

Her er et billig kort med utmerket lyd;

www.ebay.com/itm/External-5-1USB-to-3-5mm-mic-Headset-Jack-Audio-Sound-Card-Adapter-Converter/142692252714

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Har du prøvd å høyreklikke på Høytalerikonet nede til høyre og velge avspillingsenhet manuelt? Sette så ønsket enhet som standar. "Høytalere" som regel, selv om det står hodetelefoner som alternativ :)

Kan tenkes at etter reinstallasjon av PC at skjermen din ble satt som standar avspillingsenhet, som om den skulle ha høytalere. :) HDMI ut som standar, har skjedd med meg også :)

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Jeg har også samme problem, headset fungerer ikke på noen win 10 maskiner (fresh install, oppdatert bios, oppdatert win). Dell/Alienware og HP support greide ikke finne ut av det, microsoft skylder på headsettet som fungerer fint på win 7.

Mitt headset bruker audiojack (mic/headset inngang), kanskje jeg skal prøve med usb overgang også :)

Om du finner en løsning setter jeg pris på om du orker å skrive den ned her.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å høyreklikke på Høytalerikonet nede til høyre og velge avspillingsenhet manuelt? Sette så ønsket enhet som standar. "Høytalere" som regel, selv om det står hodetelefoner som alternativ :)

Kan tenkes at etter reinstallasjon av PC at skjermen din ble satt som standar avspillingsenhet, som om den skulle ha høytalere. :) HDMI ut som standar, har skjedd med meg også :)

Gått inn på lydkort innstillingene og valgt lydkilde ?

Kjører kun lyd på en urgammel PC, men der må jeg bytte mellom analog og USB headsett.

Prøvd! 

Jeg har også samme problem, headset fungerer ikke på noen win 10 maskiner (fresh install, oppdatert bios, oppdatert win). Dell/Alienware og HP support greide ikke finne ut av det, microsoft skylder på headsettet som fungerer fint på win 7.

Mitt headset bruker audiojack (mic/headset inngang), kanskje jeg skal prøve med usb overgang også :)

Om du finner en løsning setter jeg pris på om du orker å skrive den ned her.

I will

• Liker 1
Lenke til kommentar

Første jeg prøvd!

Lenke til kommentar

Fortsatt ingen løsning.

Hva får du opp som alternative Avspillingsenheter da? Når headsettet er plugget i?

Speakers, NVIDIA output, Realtek digital output.

Du er veldig kortfattig i svarene dine.. Jeg antar du har testet Speakers da, eller får du ikke lov til å velge Speakers som "Defualt".

Istedet for å si.. "Har testet" "Funker ikke" "Mongo" etc.. Så kunne det ha vært enklere å hjelpe deg

Lenke til kommentar

trykk på Windows tast og skriv "sound" eller "lyd"  (trur det er lyd på norsk, eller høgreklikk på høgtalersymbolet nede til høgre og velg avspillingsentheter (playback devices) 

Kordan ser det ut av deg?  Ser du headsettet ditt? Eller kanskje lydkortet ditt om du bruker 3.5 mm jack. 

wAlqcOX.png

Lenke til kommentar

trykk på Windows tast og skriv "sound" eller "lyd"  (trur det er lyd på norsk, eller høgreklikk på høgtalersymbolet nede til høgre og velg avspillingsentheter (playback devices) 

Kordan ser det ut av deg?  Ser du headsettet ditt? Eller kanskje lydkortet ditt om du bruker 3.5 mm jack. 

wAlqcOX.png

wAlqcOX.png

Jeg ser ikke headphones her nei. Men det var etter at jeg innstallerte realtek. Før det var headphones synlig, men samme problem. 

Lenke til kommentar

wAlqcOX.png

wAlqcOX.png

Jeg ser ikke headphones her nei. Men det var etter at jeg innstallerte realtek. Før det var headphones synlig, men samme problem. Lydkortet mitt ser jeg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...