Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kronisk sliten?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er student (jada, har det utrolig lett, bare vent til arbeidslivet osv), med to deltidsjobber (hh. en 30%- og en 20-30%-stilling (litt varierende fra uke til uke)). Sykemelding er ikke aktuelt, latskap fordrer latskap? Må bare klatre ut av det. Vet ikke hva hensikten med tråden er; kanskje jeg lurer på om noen andre har mistet all livslyst? Er det den vanlige tilstanden å befinne seg i, nå om dagen? Vil si at jeg svinger mellom apatisk og manisk, men kan godt hende jeg bare er normal. Venter på at rådene om trening og D-vitamin skal rulle inn.

Anonymous poster hash: faacc...cac
Lenke til kommentar

Drikk vann. Kutt ut alkohol og røyk. Pass på at du sover nok om nettene. Ikke sitt oppe til langt på natt, og ikke dra på fylla hver helg.

Har aldri gjort noe av dette unntatt det å drikke vann. Prøver å legge meg 22. Forøvrig så skal jeg nevne at jeg er en fan av kommentarene dine her på forumet, så takk for at du tok deg tid til å se på min sak.

Er ikke TS her. Hvor mye hjelper det å ha sex?  :) Holder det med onanering, eller må man ha hjelpemidler, eller må det partner til?

Onanerer sjeldent. Har en kjæreste jeg ser ca 4-7dager i mnd. (pga avstand/tid), kan da ha sex 2-3+ ganger om dagen (skal jo såklart gjøre andre ting også,, så grenser på hvor mange ganger man har tid til, men sånn generelt har nok jeg høyere sexdriv enn han (eller kanskje han ikke vil ha like mye sex som meg fordi han ikke finner meg attraktiv?,,,, :hmm: )) Men ja; har nok ikke noe problem med akkurat dét.

Hva ville du gjort, hvordan ville du levd om du tok jackpotten i viking lotto på 200 mill? Ville du vært kronisk sliten da også?

Kanskje flytte til en seter/lite hus i en kommune med mye fjell. (men da ville det jo kanskje ikke vært et godt lokalt bibliotek å benytte seg av... kanskje bruke noen av pengene til å opprette det). Gått tur og lest bøker hele dagen, lære meg å dyrke mat/stelle hage. Kanskje begynt på en utdanning som virker ok, men som mange sier en ikke burde begynne på fordi en ikke får relevant jobb. Eller investert pengene 

Lenke til kommentar

Drikk vann. Kutt ut alkohol og røyk. Pass på at du sover nok om nettene. Ikke sitt oppe til langt på natt, og ikke dra på fylla hver helg.

Har aldri gjort noe av dette unntatt det å drikke vann. Prøver å legge meg 22. Forøvrig så skal jeg nevne at jeg er en fan av kommentarene dine her på forumet, så takk for at du tok deg tid til å se på min sak.

Hyggelig å bli satt pris på, selv om jeg ikke synes jeg gir så mye verdi her. Tipsene mine påpeker vel bare det åpenbare.

Men likevel merker jeg meg at du ikke kommenterer på å spise sunt, være i fysisk aktivitet og å ha sex. Du vet imidlertid selv hvilke utfordringer du har. Og dersom du har mangler på disse områdene, er det ikke usannsynlig at dette henger sammen med energitapet. Næring og fysisk aktivitet har en direkte innvirkning på energinivået. Sex går mer på det psykiske.

Glem heller ikke å tilbringe tid med vennene dine. Om du har det så travelt at du ender opp med å isolere deg, kan kanskje det du opplever være tidlige tegn på depresjon.

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Har ikke lyst til å gjøre noe. Gjennomfører jo selvsagt det jeg må, men merker at lysten til å gjennomføre 'vanlige gjøremål' synker mer og mer. Skal livet være slik?

Nei, hvis du er sånn over tid så er det noe galt. 

Lenke til kommentar

Hva ville du gjort, hvordan ville du levd om du tok jackpotten i viking lotto på 200 mill? Ville du vært kronisk sliten da også?

Kanskje flytte til en seter/lite hus i en kommune med mye fjell. (men da ville det jo kanskje ikke vært et godt lokalt bibliotek å benytte seg av... kanskje bruke noen av pengene til å opprette det). Gått tur og lest bøker hele dagen, lære meg å dyrke mat/stelle hage. Kanskje begynt på en utdanning som virker ok, men som mange sier en ikke burde begynne på fordi en ikke får relevant jobb. Eller investert pengene 

Se der ja! Du har jo drømmer og ambisjoner! Da har du i hvert fall et grunnlag :) Staten vil jo at husdrømmen skal være den fundamentale drivkraften for jobb og utdannelse, men sånn er ikke psyken vår skrudd sammen. Vi er ikke satt til verden for å være slaver.

Nøyaktig hvordan du skal få dette til å skje, blir jo en drøftelsessak. Men du har nå i hvert fall noe å strekke deg etter. Og det er ikke sånn at du behøver 200 mill for å få det der til å skje. Du kan begynne med privatøkonomien, sette opp et livsbudsjett, planlegge mot drømmen. Du har livspartner, sammenveve dine drømmer og ambisjoner med ho/han. Enda en grunn til å leve.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...