Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er familietitler selvsagte, eller må de fortjenes?

Familietitler  

22 stemmer

1. 1. Familietitler, er de selvsagte eller bør de leves opp til?

• Bør fortjenes
      3
    • De er selvsagte
      19

Anbefalte innlegg

Fatter ikke hva følelser har med disse titlene, som er rene, beskrivende titler å gjøre.  Jeg hadde to onkler, en jeg likte, en som var en drittsekk.  Begge deler er saken helt uvedkommen, siden begge var min mors bror og derfor uvegerlig min onkel.

Dette forumet leverer jaggu meg de mest forskrudde tråder og temaer, gang på gang, dag etter dag.

Hvis du har noe imot at folk tar opp temaer de lurer på, så foreslår jeg at du sletter brukeren din uten å måtte uttrykke hvor forskrudd, teit og påtatt du syntes det er. Det hjelper ingen. Kom med konstruktive svar, eller la vær.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom med konstruktive svar, eller la vær.

Om du forbeholder deg retten til å poste, så forbeholder jeg meg retten til å kommentere.  Så enkelt er det med den saken.

Lukter nett-troll som tilbringer meste av dagen i VG's kommentarfelt og spyr ut negatitivtet i hytt og pine. Ingen vits i å kommentere alt du syntes er teit, ekstremt barnslig mentalitet.

Endret av fidos
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Disse "titlenes" betydning er ikke meislet i sten, man velger selv hva man legger i dem. Man kan godt synes onkel Svein er en dust og fortsatt kalle ham onkel. Når folk som ikke er i slekt likevel blir omtalt som onkel og tante, da ligger det derimot alltid kjærlighet bak.

Jeg kjenner flere som på et eller annet tidspunkt har gitt opp "mamma" og "pappa" og begynt å kalle foreldrene sine ved fornavn, men det er vel oftest et ungdomsopprør.

Lenke til kommentar

Etter flere år med null kontakt mellom meg og min biologiske far så referer jeg han ved navn nå, og ikke pappa eller far. 

Jeg synes alle skal få familietitler by default, men jeg synes også at det er noe man kan miste. Jeg er enig i at biologisk sett så vil han alltid være faren min, men jeg anser han ikke som min far lengre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter flere år med null kontakt mellom meg og min biologiske far så referer jeg han ved navn nå, og ikke pappa eller far.

Jeg synes alle skal få familietitler by default, men jeg synes også at det er noe man kan miste. Jeg er enig i at biologisk sett så vil han alltid være faren min, men jeg anser han ikke som min far lengre.

Er så klart enig i at titlene er der by default. Ordla meg litt feil, mente at de kan mistes. Takk for bra ordlagt svar, synd å høre om deg og din biologiske far.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig problemet, hvem reagerer på at du bruker navnet når du refererer til far din? Hvorfor er det så viktig for deg at han skal miste tittelen?

Lenke til kommentar

Hva er egentlig problemet, hvem reagerer på at du bruker navnet når du refererer til far din? Hvorfor er det så viktig for deg at han skal miste tittelen?

Det er ingen som reagerer på det, men det er et valg jeg tok da jeg føler at tittelen har et visst ansvar med seg. Etter flere år med vold, mistillit og forsøk på indoktrinering så mistet han da retten til å kalle seg min far, og jeg sluttet å kalle han det. 

Det er viktig for meg fordi det er en tittel jeg føler at man burde fortjene å beholde, og er for meg ikke bare en symbolsk greie relatert til hvem han er for meg biologisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Unskyld, ikke vondt ment. Jeg skjøner ikke denne tråden eller avstemningen. Kan noen forklare bedre om hva denne tråden/avstemningen handler om?

Rask oppsummert, om man kan gjøre noe så far ikke lengre er far. Som avstemmingen viser er det ikke mulig.

Lenke til kommentar

Unskyld, ikke vondt ment. Jeg skjøner ikke denne tråden eller avstemningen. Kan noen forklare bedre om hva denne tråden/avstemningen handler om?

Rask oppsummert, om man kan gjøre noe så far ikke lengre er far. Som avstemmingen viser er det ikke mulig.

HÆ!! Snakk norsk: "At man kan gjøre noe så far ikke lengre er far"; hva mener du med det? :huh: :huh: :dontgetit:

Lenke til kommentar

HÆ!! Snakk norsk: "At man kan gjøre noe så far ikke lengre er far"; hva mener du med det? :huh: :huh: :dontgetit:

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har lest den, for å prøve å forstå hva du mener. Forstår fortsatt ikke hva du mener Civilix. :(

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har lest den, for å prøve å forstå hva du mener. Forstår fortsatt ikke hva du mener Civilix. :(

Kan jeg gjøre noe så mitt lyse hår ikke lengre er lyst? (Ja man kan farge det.)

Kan jeg gjøre noe så min skitne bil ikke lengre er skitten? (Ja man kan vaske den.)

Kan jeg gjøre noe så min far ikke lengre er min far?

3 Spørsmål, har du problemer med å forstå de 2 første?

Lenke til kommentar

Jeg lurte bare på om det er flere enn meg som mener at man kan miste sin familietittel. Om faren din ikke er i livet ditt, og har gjort veldig mye skade, ville du fortsatt kalt han far? Det er det jeg lurer på.

Lenke til kommentar

Jeg lurte bare på om det er flere enn meg som mener at man kan miste sin familietittel. Om faren din ikke er i livet ditt, og har gjort veldig mye skade, ville du fortsatt kalt han far? Det er det jeg lurer på.

Oki, det var mer forståerlig. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har nesten slik med min mor. Det har altids vært mye krangling mellom meg ho, når jeg var yngre. Jeg vet ikke hva jeg vil gjøre hvis mor bryter de stste sjansan. Hun kan risikere dette. Hun har fått bøtte hvis av sjangser fra meg, for å være en ordentlig mor for meg. Har allerede blidt oppgitt av å gi henne ny sjanser. :hm: :hm: Alle har rett på en ny sjanse.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...