Gå til innhold

Her bryter den japanske elbilen en magisk grense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tesla Roadster 2 kommer allerede i 2020, og er banebrytende allerede. All wheel drive langt mer forutsigbar og realistisk! Ville ikke betalt en eneste krone til noe annet av Elbiler eller super bil med mindre ikke det er en Tesla. Tesla er også BTW den beste elbilen der ute, (Forbrukesrådets test er svært tvilsom også de samtalene mellom TopGear og Shell.. nå de testet Roadster 1 og der de fikk enormt mye kritikk siden) Og one more thing, Tesla Roadster er den eneste KULE bilen som har vært i verdensrommet !

 

Det er vel ikke tilfeldigvis også den ENESTE bilen som har vært i verdensrommet? ;)

Lenke til kommentar

 

Helt sikkert to forskjellige kundegrupper

 

Akkurat. Dette ser jo ut som en bil som er ment for banebruk, i motsetning til den kommende Teslaen.

Ser MartinGM antyder 150km, går ut i fra at dette er snakk om vanlig bruk på vei. Dette bekrefter langt på vei det jeg skriver om batteristørrelse. Ved banekjøring vil den da dø etter 1/3 til 1/4 av denne rekkevidden, og jeg vil påstå at dette legger begrensinger på opplevelsene på banen også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Helt sikkert to forskjellige kundegrupper

 

Akkurat. Dette ser jo ut som en bil som er ment for banebruk, i motsetning til den kommende Teslaen.

Ser MartinGM antyder 150km, går ut i fra at dette er snakk om vanlig bruk på vei. Dette bekrefter langt på vei det jeg skriver om batteristørrelse. Ved banekjøring vil den da dø etter 1/3 til 1/4 av denne rekkevidden, og jeg vil påstå at dette legger begrensinger på opplevelsene på banen også.

Hele konseptet var vel akselerasjon. Så en elektrisk dragracer.. ?

Lenke til kommentar

Finnes ingen nedre grense for aks og øvre grense for toppfart når det gjelder elbil. Det er kun fysiske lover som kan begrense dette. Får man hjulgrepet til å sitte så kan null til hundre gå på 0,1 sekund. Men da spørs det hvordan føreren ser ut etterpå.

Edit

Endret av Latrommie
Lenke til kommentar

Tesla Roadster 2 kommer allerede i 2020, og er banebrytende allerede. All wheel drive langt mer forutsigbar og realistisk! Ville ikke betalt en eneste krone til noe annet av Elbiler eller super bil med mindre ikke det er en Tesla. Tesla er også BTW den beste elbilen der ute, (Forbrukesrådets test er svært tvilsom også de samtalene mellom TopGear og Shell.. nå de testet Roadster 1 og der de fikk enormt mye kritikk siden) Og one more thing, Tesla Roadster er den eneste KULE bilen som har vært i verdensrommet !

 

Så dine påstander er mer troverdige enn alle andre? Forøvrig morsomt at det er laget en egen inntauingstomt for havarerte Teslaer som venter på reprasjon.. Tyder på kjempekvalitet

Lenke til kommentar

 

Finnes ingen nedre grense for aks og øvre grense for toppfart når det gjelder elbil. Det er kun fysiske lover som kan begrense dette. Får man hjulgrepet til å sitte så kan null til hundre gå på 0,1 sekund. Men da spørs det hvordan føreren ser ut etterpå.

En Top Fuel dragster gjør 0 - 60 mph på 0,2 +/-

sek. Sjåførene overlever stort sett. Den dagen en Tesla familiebil holder følge, skal jeg ta av meg hatten. Kanskje spise den også...

 

Hvor har du det fra? Det betyr ca 14g, kan vel ikke stemme.

Lenke til kommentar

Ingen problem å tro på tallene med spesialdekk. Med vanlige dekk, på vanlig asfalt, kan en bil bremse fra 100 til 0 på 2,3 sekund, da blir det vanskelig å gjøre motsatt øvelse raskere på de samme dekkene, uansett hvor mye hk bilen har. Alt kommer an på dekkene og underlaget.

Lenke til kommentar

Om bilen veier 860 kilogram skulle jeg likt å vite hvor stort batteriet er. Tesla Roadsteren kommer med 100 mil (teoretisk), og selv om jeg ikke har sett batteriet enda tok jeg en kjapp runde med kalkulatoren basert på det jeg fant om w/kg på deres nyeste batteri og konkluderte med at dette veide omtrent 600-650 kg.

 

Om denne bilen har like stort batteri basert på samme teknologi så betyr det at hele resten av bilen veier ca 250 kg. Det blir ikke mye til bil. Så, enten har de ny batteriteknologi, eller så har de svært mye kortere rekkevidde.

 

I tillegg er det en svært upraktisk bil som koster enormt mye. Helt sikkert to forskjellige kundegrupper, men jeg ser svært lite som tilsier at dette skulle vært et aktuelt kjøp, selv om jeg hadde hatt 34 mill å bruke på vissvass.

 

Ah, tesla fanboys i damage control mode. Det er som å lese NRA skrive om våpenrestriksjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Helt sikkert to forskjellige kundegrupper

Akkurat. Dette ser jo ut som en bil som er ment for banebruk, i motsetning til den kommende Teslaen.

Ser MartinGM antyder 150km, går ut i fra at dette er snakk om vanlig bruk på vei. Dette bekrefter langt på vei det jeg skriver om batteristørrelse. Ved banekjøring vil den da dø etter 1/3 til 1/4 av denne rekkevidden, og jeg vil påstå at dette legger begrensinger på opplevelsene på banen også.

Hele konseptet var vel akselerasjon. Så en elektrisk dragracer.. ?
Greit nok, men de poengterer raskeste gateregistrerte bil og sammenligner med Teslaen.
Lenke til kommentar

 

Om bilen veier 860 kilogram skulle jeg likt å vite hvor stort batteriet er. Tesla Roadsteren kommer med 100 mil (teoretisk), og selv om jeg ikke har sett batteriet enda tok jeg en kjapp runde med kalkulatoren basert på det jeg fant om w/kg på deres nyeste batteri og konkluderte med at dette veide omtrent 600-650 kg.

 

Om denne bilen har like stort batteri basert på samme teknologi så betyr det at hele resten av bilen veier ca 250 kg. Det blir ikke mye til bil. Så, enten har de ny batteriteknologi, eller så har de svært mye kortere rekkevidde.

 

I tillegg er det en svært upraktisk bil som koster enormt mye. Helt sikkert to forskjellige kundegrupper, men jeg ser svært lite som tilsier at dette skulle vært et aktuelt kjøp, selv om jeg hadde hatt 34 mill å bruke på vissvass.

 

Ah, tesla fanboys i damage control mode. Det er som å lese NRA skrive om våpenrestriksjoner.
Nå kjører jeg Leaf, såeh... Kan det rett pg slett være at jeg er interessert i teknologien, og at dette isolert sett er imponerende, men i det store og hele er det ikke så veldig imponerende med tanke på hva Tesla etter sigende skal levere med Roadster 2.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...