karl000joh Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 (endret) Hei. Jeg trenger en tur i naturen for å finne meg selv. Kun 1 uke ca. Jeg vil ha litt fare og en utfordrende tur. Jeg tenkte Afrika / Madagaskar / Costa Rica / Asia, noe eksotisk, med mye dyreliv. Ikke så mye insekter og mygg hvis mulig. Og ikke for mye som kan drepe, så hopper du over Australia. Men igjen vil jeg ha litt fare og harde utfordringer. Gjerne over noen fjell, elver på veien. Jeg er vant til villmark, men ikke jungelen. Men vil oppleve det .. Hvor og når er spørsmålet. Jeg trenger et eventyr! (Jeg har en kontorjobb ... kan ikke ta det mer, trenger litt kontrast fort!) Endret 20. februar 2018 av karl000joh Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Det er lett å finne farer, men det blir gjerne helt andre farer enn hva man er vant med fra norsk villmark. Man er gjerne klar over store farlige dyr som er giftige eller kan spise en, men man er ikke klar over alle typer innsekter som kan ødelegge for deg eller alle andre dyr som er ute etter maten din. Områdene du er interessert i har gjerne en militant opposisjon/separatistbevegelse/nabostat som gjerne vil tro at du er spion eller vil kunne finne noe nyttig å bruke deg til. Det er også veldig lukurativt å rane naive folk som bærer med seg verdier tilsvarende flere titalls årslønner og det er også korrupt politi som kan finne på å gjøre dette. Man har også mange tropiske sykdommer. Husker første gang jeg var i en skikkelig regnskog. Man tenker jo at regnskog skal være frodig, men navnet kommer jo av at det regner mange ganger om dagen. Legg til høy luftfuktighet og høy temperatur, og alt blir snart gjennomvått. Jeg vil anbefale å joine en liten gruppe hos av av de mange som arrangerer ekspedisjoner i slike strøk for å redusere alle typer uvant risko, i alle fall for en første tropisk tur. Lenke til kommentar
karl000joh Skrevet 20. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2018 Det er lett å finne farer, men det blir gjerne helt andre farer enn hva man er vant med fra norsk villmark. Man er gjerne klar over store farlige dyr som er giftige eller kan spise en, men man er ikke klar over alle typer innsekter som kan ødelegge for deg eller alle andre dyr som er ute etter maten din. Områdene du er interessert i har gjerne en militant opposisjon/separatistbevegelse/nabostat som gjerne vil tro at du er spion eller vil kunne finne noe nyttig å bruke deg til. Det er også veldig lukurativt å rane naive folk som bærer med seg verdier tilsvarende flere titalls årslønner og det er også korrupt politi som kan finne på å gjøre dette. Man har også mange tropiske sykdommer. Husker første gang jeg var i en skikkelig regnskog. Man tenker jo at regnskog skal være frodig, men navnet kommer jo av at det regner mange ganger om dagen. Legg til høy luftfuktighet og høy temperatur, og alt blir snart gjennomvått. Jeg vil anbefale å joine en liten gruppe hos av av de mange som arrangerer ekspedisjoner i slike strøk for å redusere alle typer uvant risko, i alle fall for en første tropisk tur. Hei. Takk for svar, men alle plasser er vel ikke like ille. Er også åpen for forslag. Har vært utenfor Europa mange ganger å vet hva luft fuktighet er. Regn gjør meg ingenting. Om det er noen kule nasjonal parker eller reservater og reise gjennom hadde vært fett. Vet at det er noen risikoer, men så lenge det ikke er 50/50 sjanse for og overlevde så blir det nok tur på meg. De fleste ulykker skjer jo hjemme er det ikke det statsteikene sier. hehe. Jeg er så klar for noe eventyr nå, leser meg opp hva som er og forvente. Må bare finne plassen først selv, om ingen har noen anbefalinger? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Har vært på mange eventyr rundtom i verden og hørt om mange naive reisende som har gått på skikkelige smell. En reise av typen "1 uke alene i jungelen" har jeg aldri hatt noe ønske om. Venezuela er et eventyr av et land og jeg har hatt flere reiser rundtom i og innom flere regnskoger og helt ned til Brazil. Nå er imidlertid landet helt i oppløsning og det er unødig risiko å reise dit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå