Pære- Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Det har seg da slik at min far kjøpte en Certina klokka hos Thune for litt over 2 år siden. Denne klokken har nå delvis sluttet å fungere og batteribytte har ikke løst problemet. Thune har da sendt den inn til reperasjon som sier at det har vært en slagskade på klokken som gjør at den ikke fungerer. Thune mener derfor at vi skal betale for denne reperasjonen. Klokken har utelukkende blitt brukt på kontor og hjemme og har overhodet ikke blitt utsatt for noen "slag". Det er heller ikke noen synlige merker på klokken som skulle tilsi dette. Hvordan er da vår rett på å evt. reklamere på dette? Dette er en klokke til rundt 7 000,- kr og man forventer da at en slik klokke skal holde i mer enn 2 år før den tar kvelden? Thune er svært vrange og jeg lurer derfor på hva vi bør gjøre videre? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Be om å få en skriftlig begrunnelse på den påståtte skaden og be dem vise hvor på klokken dette slaget skal ha forekommet. Ellers har du saksgangen her: https://www.forbrukerradet.no/klageguide/ Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Det er ikke tvil om at en slik klokke har fem års reklamasjonstid, da den utvilsomt er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år. Så for at de skal kunne avvise reklamasjonsretten, må de konkret begrunne hva slags ytre skade den har fått, og årsakssammenheng mellom dette og funksjonsfeilen. Siden det har gått mer enn et halvt år, trenger de ikke å bevise dette, men de må fortsatt sannsynliggjøre det. Lenke til kommentar
Visning Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Jeg har opplevd akkurat det samme med Thune og en Certina-klokke. Etter å hatt den inne for å skifte batteri begynte den å gå ustabilt. Jeg leverte den da inn, og etter mye frem og tilbake fikk jeg vite at det var en fabrikasjonsfeil og at de måtte bytte hele urverket. Så etter ytterligere noen uker endret de forklaring til at det var en slagskade og at jeg måtte bære hele kostnaden ved utbedring. Dette benektet jeg og viste til at klokken kun hadde vært utsatt for normal bruk. Dette er tydeligvis en historie de prøver å selge til flere kunder. Veldig dårlig kundebehandling av Thune og Certina. 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Den historien høres veldig kjent ut. Riktignok ikke slagskader på min Certina kjøpt hos Thune men vanskelige var de. Jeg har hatt mitt siste Certina-produkt og kjøper aldri igjen noe hos Thune. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå