Redaksjonen. Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Frykter at prosjektet ikke kommer på plass overhodet. Ferjefri E39 kan bli utsatt i ytterligere 17 år Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 (endret) Ja, det kan godt hende ordtaket "Hastverk er lastverk" er dekkende når det kommer til bygging av fergefri E39.Teknologien er ikke på plass og Statens Vegvesen er kanskje ikke organisasjonen som evner å gå bredt nok ut.Det er enorme summer det dreier seg om, og med et budsjett på over 200 mrd. kan det være mange mrd. å spare dersom en bruke god tid og tester ut løsninger som kan spare penger uten at det går på bekostning av sikkerheten.Spesielt verdensrekordene når det kommer til hengebroer kan bli et pengesluk.Har etterlyst mer informasjon fra Statens Vegvesen omkring flytebrualternativene, og håper TU kan få frem slik informasjon.Flytebruer med kort rørmodul burde være en både sikker og billig løsning, men er det modelltester på gang omkring denne løsningen?Det kan godt hende et industrianlegg hvor flytebruer masseproduseres er den beste løsningen når over 200 mrd. skal brukes. Endret 20. februar 2018 av aanundo Lenke til kommentar
G Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 (endret) Hvorfor får Arbeiderpartiet heder for å ha jobbet med dette. Det er vel det borgerlige flertallsregjeringene som har gjort mest siden for å framskynde veibyggingen her i landet på en god stund nå Men så er det jo en Ap-politiker og sau som får navnet sitt i trykk i denne tynne TU-artikkelen. Endret 20. februar 2018 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 (endret) Jaja, hvem var i flertall på Stortinget på 80-tallet. Nå får vi svi for den udugelige spareknivgjengen som satt på tinget den gangen: https://www.nrk.no/hordaland/nattestenger-tunnelar-pa-europavegane-i-fleire-ar-1.13924475 Regjeringer siden 1945: https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_Norges_regjeringer#Regjeringer_siden_1945 Endret 20. februar 2018 av G Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Ser nok hyperloop og flyvedroner på disse strekningene før skikkelig vei. Kanskje det er et bedre alternativ? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Bør ha ferge der det er mest økonomisk. Sjåførene trenger en liten pause uansett, og intet er bedre enn å legge denne til ferge turen. Elbiler kan også lades på fergen. Det er bedre å utbedre veiene. 1 Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 For disse summene kunne en drevet en fantastisk transport med skip her. En kunne latt trekkvognene stå igjen og så la lasten få reise dit den skulle. Det ville spart utrolig mye vedlikehold av vei, og en masse liv. Lenke til kommentar
Lars Wara Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Kanskje Bergen-Stavanger blir fullført om noen tiår ..Forøvrig er resten fint formulert i artikkelen som "bare en plan", et luftslott lansert av virkelighetsfjerne tullinger. ;.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå