Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trakk tann - senere på dagen begynner jeg skjelve og fryser intenst

Gruble2000

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har vært borti dette før, jeg trakk ei tann på formiddagen i dag. Alt gikk bra under inngrepet og jeg dro hjem fornøyd. Etter et par timer så fikk jeg en vond følelse i armer og bein, og begynte føle meg kald. Gikk så å la meg under dyna og når jeg nå stod opp så har jeg helt merkelige skjelvinger, det føles som alle musklene knyter seg og jeg rister hele tiden. Jeg følte meg fryktelig kald også. Skulle lage meg en kopp te og det var så vidt jeg klarte fylle på vannkokeren av all ristinga. Jeg tok meg en ekstremt varm dusj og da gav det seg litt.. akkurat nå er det ikke så ille selv om jeg sitter med to gensre på meg under dyna. Kan det ha vært en reaksjon på bedøvelsen? Har trukket tenner før og aldri opplevd noe sånt.. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk du ikke beskjed om å kjøpe ibux 400 mg?

Trakk tenner i fjor og da var beskjeden å ta en ibux når bedøvelsen gikk ut og en til før natten.

Det du kjenner er kroppens reaksjon på det som har skjedd, og den kan være ganske kraftig.
Det verste syns jeg var blødningen det første døgnet, og deretter ømheten de neste 1-2 ukene. Forøvrig tar det nærmere ett år før man er helt leget etter å ha trukket en tann/ tenner.

Lenke til kommentar

Fikk du ikke beskjed om å kjøpe ibux 400 mg?

Trakk tenner i fjor og da var beskjeden å ta en ibux når bedøvelsen gikk ut og en til før natten.

Jo jeg kjører smertestillende, Paracet 500 mg. Kanskje jeg skulle tatt to etter bedøvelsen begynte gå ut..  :hmm: Jeg gleder meg heller ikke til blødningen, det er ikke noe særlig

Lenke til kommentar

Forøvrig tar det nærmere ett år før man er helt leget etter å ha trukket en tann/ tenner.

Kunne du ha forklart mer om selve tidsaspektet.

Jeg kan ikke noe inngående om dette men min tannlege forklarte meg litt om dette. Det handler om at alt inne i munnen skal gro igjen og at der tennenes røtter var skal fylles igjen av kroppen. Jeg kjente ising i 4-5 måneder etter trekkingen, men nå en 7-8 måneder etter kjenner jeg ingen verdens ting av det lenger, deilig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...