Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva kan man gjøre for å føle seg bedre?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg har det ekstremt elendig for tiden. Hva kan jeg gjøre? Plages med forskjellige ting, en av tingene er at ting ikke gir glede og bare er slitsomt og plagsomt. Og det er ikke bare nå, hele mitt liv har vært en plage, men det går ekstra ned i perioder. Tenker ikke på samtaler og medisiner, det har jeg prøvd og bruker.

Anonymous poster hash: 4f647...21c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er så lei av at fysisk aktivitet alltid skal trekkes frem som den magiske kuren. Trener 12+t i uka og har fortsatt de samme tankene. Dog er ikke jeg Ts, så kanskje det hjelper for hn.

Med 8 ulike Anonyme tråder her hver uke, så kan vi vel konkludere med at hva som helst annet kan neppe gjøre ting verre.

Som feks ta en lenger pause fra internett og gjøre noe annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat som når man stryker en skjorte, må man "stryke ut" tankene sine. Det kan du få hjelp til av en psykolog. Det er trist at det må være sånn, for dette burde vi lære om i skolen, men sånn er det nå engang ikke.

Begynne å skriv ned alt du liker å gjøre. Skriv ned livshistorien din i grove trekk. Begynn prosessen med personlig utvikling, få oversikt over livet ditt på papir/notisblokk (helst begge, print ut ark så det ikke går tapt). Husk at dette er en konstant prosess, og fremgang kommer med tiden. Det kan være tidkrevende jobb, men det er verdt å gjøre for å redde psyken.

Da vil du gi hjernen fri. Det blir som å ha en datamaskin med pakket fullt av informasjon, og som ikke er blitt skikkelig organisert i mapper og fjernet alt rask innimellom. Hjernen er flink til å prosessere ut alt som er viktig og uviktig, men da må du også definere for den hva som faktisk -er- viktig og uviktig, ergo kjerneverdier.

Begynn i dag :) Her er en liten oppkvikker på veien!

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...