KozeBamsen Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 Hei, har hatt min ASUS ROG G751JY-T7103H nå i snart 3 år, og pluttselig her en dag når jeg skulle restarte maskinen så starter den nå kun i bios.Hvis jeg saver og quitter bios, så starter den bare i bios igjen. Kommer meg ikke inn til Windows.Hva kan ha skjedd her?Innbiller meg å ha sett noen småblink av grønnskjær-artifacts innimellom i det siste når jeg har sett serie i nettleser, og kansje det kan ha noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 BIOS'en finner ingen boot sector på disken og kommer ikke videre ... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 Er kanskje en tast som sender konstant Hvis ikke har de fleste keyboard en ribbon som stikker ned i hovedkortet. Om denne ikke står godt i kan de skape problemer. Se også hva som står på skjermen før den går inn i BIOS. Sjekk at disken din blir funnet og virker. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 Vedder en tier på at maskinen ikke finner boot sektoren til harddisken og følgelig ikke klarer å starte Windows. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 Jepp, tror også det er greia. Lenke til kommentar
KozeBamsen Skrevet 19. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2018 Det kommer ikke opp noe logo eller noen ting. Kun sort skjerm og rett i bios.Men fikk sjekka at den ikke finner SSD OSdisken nå, bytta blass på sata inngang 1 og 2 og den fant den andre snurredisken.Så får vel konkludere med at SSDen har tatt kvelden? Det er en SanDisk X300s 256GBVurderer egentlig bare å skaffe en ny SSD å installere OS på nytt, eller er det noe annet som kan gjøres med disken? Takk for innspill så langt! Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 Tror SSD har tatt kvelden da ja. Vet ikke om du kan gjenopplive den på noen måte men jeg fikk liv i en USB minnepinne som var død en gang, må jo fungere på samme måte siden det er flashminne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå