Gå til innhold

Norske nettleverandører pålagt å utlevere fildelere


Anbefalte innlegg

Bare nekt for alt. De må bevise at du med overlegg og full viten lastet ned en film OG at du var fullstendig klar over at det var ulovlig.

Det MÅ bevises i retten OG det må ikke være noen tvil.

 

Hvis alle som har lastet ned piratfilmer skal straffeforfølges vil rettsvesenet få mye å gjøre fremover. Regner med at det meste av slike saker vil bli henlagt grunnet ressursmangel. Jeg mener, det er vel snakk om hunretusener av mennesker i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er jo ganske ille at de får navnet på abonnenten. Men det beviser jo ikke hvem som har lastet ned. En IP-adresse er ikke en person. På samme som et bilnummer ikke er nok til å dømme noen for å kjøre for fort. De må bevise hvilken person som har begått gjerningen. Det er en grunn til at fotobokser ikke bare tar bilde av skiltet.

Det er derfor slike saker sjelden kommer opp i rettssystemet.

Advokatfirmaet det er snakk om her har ingen planer om å kjøre igang massesøksmål. De sender bare ut trusselbrev for å skremme folk til å betale. Mange lar seg skremme og betaler, de er ikke klar over at trusselen i praksis ikke er reel.

Det er ren utpressing.

 

 

Får jeg noe brev fra disse tullingene havner det rett i søpla.

Lenke til kommentar

 

 

Det er jo ganske ille at de får navnet på abonnenten. Men det beviser jo ikke hvem som har lastet ned. En IP-adresse er ikke en person. På samme som et bilnummer ikke er nok til å dømme noen for å kjøre for fort. De må bevise hvilken person som har begått gjerningen. Det er en grunn til at fotobokser ikke bare tar bilde av skiltet.

Det er derfor slike saker sjelden kommer opp i rettssystemet.

Advokatfirmaet det er snakk om her har ingen planer om å kjøre igang massesøksmål. De sender bare ut trusselbrev for å skremme folk til å betale. Mange lar seg skremme og betaler, de er ikke klar over at trusselen i praksis ikke er reel.

Det er ren utpressing.

Får jeg noe brev fra disse tullingene havner det rett i søpla.

Jeg for min del skal ramme det inn og henge det på veggen ved siden av oldemor!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...