Gå til innhold

Valgets kvaler med skjermvalg


Monkeycat

Anbefalte innlegg

Har klart kunstsykket å bestille 2 stk skjermer, og trenger litt hjelp med å velge den "beste".

 

Alternativ 1: Asus PG279Q ROG Swift IPS (kr 5999,-)

 

Alternativ 2: Acer XB271HUA TN (kr 4999,-)

 

I bunn og grunn samme spesifikasjoner med unntak av skjermteknologien.

 

Kjør debatt :-)

 

Edit: Glemte å nevne at den hovedsakelig skal brukes til spilling og at jeg har Nvidia skjermkort.

Endret av Monkeycat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om JEG skulle velge, måtte det blitt sen med IPS.

Jeg simpelthen takler ikke skjem med kjip innsynsvinkel.

 

165hz vs 144hz... jeg vet ikke om man vil merke spesielt stor forskjell på det i det store og hele? Kanskje om du skal spille døgnet rundt?

 

Det var det jeg og tenkte, så jeg slo til da Elkjøp kjørte tilbud i dag på Asusen.

Men etter at jeg hadde impuls-bestilt så leste jeg at det er en del som har hatt problemer med backlight bleed etc, så det virker ikke helt rosenrødt med IPS heller... 

 

Når det gjelder 165 vs 144 så er det revnende likegyldig da jeg i dag sitter på 60hz....

Lenke til kommentar

Jeg har hatt de 2 du nevner, Acer x 2 og  Asus x 1  + 4 til av tilsvarende samtidige skjermer og pris område fra Acer og Asus, både TN og IPS versjonene, var ikke fornøyd for og si det mildt.

De fleste av disse fungerte utmerket til og begynne med, dessverre ble bildekvaliteten dårligere etterhvert. 

 

Har nå ASUS ROG Swift PG278QR og den mye bedre til spill enn de andre nevnt her noen gang var, crisp og gode farger,

samt merkbar "raskere" og roligere bilde. Ikke noe og utsette på film titting og annet vanlig bruk.

 

Jeg justerte farger, lys styrke etc i Windows i RGB modus og satte skjermen til 165Hz.

Så velger jeg blant de ferdige innstilte modusene til spill(bruker FPS og Racing til spilling og RGB til annet).

Utenom dette har jeg justert lys styrken ned litte granne i menyen på et spill.

 

 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=3958174

 

Komplett.no demo: Ville nok vurdert til 6.000,- av disse siden der er ikke pixel feil nevnt om en slik demo er aktuell.

https://www.komplett.no/search?q=%20PG278QR&nlevel=10066§30004§10073

 

Beste attesten jeg kan gi skjermen er at før jeg byttet min eldre skjerm(eldre Asus med 144Hz og 2ms) til en av disse Asus og Acer skjermene nevnt så ble jeg med jevne mellomrom(relativt ofte) beskyldt for juksing i spill.

Men med de andre skjermene her nevnt ble jeg kun beskyldt for dette en gang over en periode på ca 4-5mnd(det var da en av de som notorisk beskyldt meg for juks tidligere).

Men da jeg byttet til PG278QR og det var gått en ukes tid kom beskyldningene tilbake som før  :green:.

 

Husk det kan ta litt tid og venne seg til en ny skjerm

 

 

Spiller FPS spill, for det meste BF1 nå om dagen.

 
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...