Gå til innhold

Coil Whine etter PCen falt i gulvet

tbfk

Anbefalte innlegg

Jeg jobbet på PCen og mistet den i gulvet mens jeg holdt den i en vinkel på ca. 45°. Etter dette fallet har det begynt å komme coil whine fra grafikk-kortet og hovedkortet rund cpu området. Coil whinen på GPUen er der bare når den er under load mens coil whinen på hovedkortet rund cpu området er går vekk når CPUen er under tung load. Har brukt PCen litt over en uke etter at det skjedde å den funket, men jeg er redd for at den kommer til å stoppe å funke etter en stund på grunn av dette. Burde jeg bekymre meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det. Kan ikke se noen sammenheng mellom coilwhine og levetid/pålitelighet.

Du kan prøve å sette fingeren på det du finner av coiler for å sjekke om lyden forandrer seg. I så fall legger du på litt silikon.

Hva hvis lyden ikke endrer seg da? Er det ikke coil whine da?
Lenke til kommentar

Det jeg beskriver er en måte for å lokalisere en coil som lager lyd. Lyden kommer av mekanisk bevegelse. Hvis lyden forandrer seg så er det også mulig å dempe den.

Men det finnes flere typer coiler, så det er mulig den metoden ikke fungerer på alt. Jeg har bare brukt den en gang, på en CRT skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...