Simkin Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 (endret) Bedre blir det heller ikke av svære iPader i midtkonsollen og fravær av relevant informasjon i nærheten av det normale blikkfeltet. Hvilke svære iPader, og hvordan er det relevant? Hvilken relevant er utenfor "det normale blikkfeltet"? "Svær ipad" er den digre skjermen vettu, i midten. Sett den vel? Normale blikkfeltet er gjennom frontruta di, og ikke på en diger skjerm hvor du må flytte blikket ditt VEKK FRA FRONTRUTA og ned. Men den digre skjermen er jo ikke i veien for blikket? Den er jo på siden, som du påpeker. Og du må jo flytte blikket vekk fra frontruta og ned i de aller fleste biler. Hvorfor må du det i de aller fleste biler? Jeg har speedometeret rett foran meg, styrer muskk/radio på rattet, så øya mine trenger ikke være andre plasser enn gjennom frontruta. Endret 23. februar 2018 av Simkin Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Men den digre skjermen er jo ikke i veien for blikket? Den er jo på siden, som du påpeker. Og du må jo flytte blikket vekk fra frontruta og ned i de aller fleste biler. Hvorfor må du det i de aller fleste biler? Jeg har speedometeret rett foran meg, styrer muskk/radio på rattet, så øya mine trenger ikke være andre plasser enn gjennom frontruta. Speedometeret er jo lenger ned enn ruta, så du må se ned. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 (endret) Men den digre skjermen er jo ikke i veien for blikket? Den er jo på siden, som du påpeker. Og du må jo flytte blikket vekk fra frontruta og ned i de aller fleste biler. Hvorfor må du det i de aller fleste biler? Jeg har speedometeret rett foran meg, styrer muskk/radio på rattet, så øya mine trenger ikke være andre plasser enn gjennom frontruta. Speedometeret er jo lenger ned enn ruta, så du må se ned. Stor forskjell på å måtte flytte øynene ned i noen millisekund, kontra å flytte hele hodet bort på en diger skjerm. Endret 23. februar 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Men den digre skjermen er jo ikke i veien for blikket? Den er jo på siden, som du påpeker. Og du må jo flytte blikket vekk fra frontruta og ned i de aller fleste biler. Hvorfor må du det i de aller fleste biler? Jeg har speedometeret rett foran meg, styrer muskk/radio på rattet, så øya mine trenger ikke være andre plasser enn gjennom frontruta. Speedometeret er jo lenger ned enn ruta, så du må se ned. Stor forskjell på å måtte flytte øynene ned i noen millisekund, kontra å flytte hele hodet bort på en diger skjerm. Du erklar over at det kun i lengde er snakk om noen få cm? Og at man ikke trenger å flytte hodet? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Vedr. Artikkelen. Så lurer jeg på om gassen ble tråkket inn. Merker på min model x om jeg har på ACC eller AP og trykker gassen så får jeg en melding om at bilen vil akselerere, men at auto speed reduction ikke vil aktiveres. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 (endret) Poenget er at det i mine øyne er en uting å ha en giga skjerm i midten som folk sitter å trykker på. Har selv kjørt Model S, og jeg synes det verken er pent eller praktisk. Endret 23. februar 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Poenget er at det i mine øyne er en uting å ha en giga skjerm i midten som folk sitter å trykker på. Har selv kjørt Model S, og jeg er synes det verken pent eller praktisk. De færreste trykker på den under kjøring, i tillegg kommer så og si alle nye biler med en skjerm i midten om dagen. Tesla flytter bare alt over der for å ha ett ui i utvikling. Dette er helt normalt i dag, ser en til industrien osv. For ikke å snakke om telefoner, nettbrett osv. At du ikke liker det er jo en personlig preferanse. Det er helt normalt, og ganske viktig slik at vi ikke alle havner med den samme konen osv. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 (endret) Poenget er at det i mine øyne er en uting å ha en giga skjerm i midten som folk sitter å trykker på. Har selv kjørt Model S, og jeg er synes det verken pent eller praktisk. De færreste trykker på den under kjøring, i tillegg kommer så og si alle nye biler med en skjerm i midten om dagen. Tesla flytter bare alt over der for å ha ett ui i utvikling. Dette er helt normalt i dag, ser en til industrien osv. For ikke å snakke om telefoner, nettbrett osv. At du ikke liker det er jo en personlig preferanse. Det er helt normalt, og ganske viktig slik at vi ikke alle havner med den samme konen osv. Hvis du trenger å justere klima, åpne soltaket osv, da må du vel inn på skjermen å fikle? (Jeg har kun kjørt en slik sak en gang, så jeg husker ikke hvordan klima panelet var) Ja, man må fremdeles trykke på knapper i min bil også, men jeg vet sånn ca akkurat hvor jeg finner knappen til viftehastighet og temperatur så det stjeler ikke mye oppmerksomhet når jeg er ute å kjører. Skjermer har det vært i midten på biler en stund nå, men som sagt, å legge ALL betjening på en skjerm, jeg er skeptisk Endret 24. februar 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Hvis du trenger å justere klima, åpne soltaket osv, da må du vel inn på skjermen å fikle? Ja, man må fremdeles trykke på knapper i min bil også, men jeg vet sånn ca akkurat hvor jeg finner knappen til viftehastighet og temperatur så det stjeler ikke mye oppmerksomhet når jeg er ute å kjører. Skjermer har det vært i midten på biler en stund nå, men som sagt, å legge ALL betjening på en skjerm, jeg er skeptisk Nei, ikke med model S iallefall. Jeg har verken kjørt model 3 eller finlest manualen. Så her er jeg mer usikker, men i model s justerer en dette fra rattet. Så samme som i "din" bil, bare at jeg ikke trenger å flytte nevene av rattet. Joda, det er greit å være skeptisk, for all del. Det er både positive og negative effekter med å gjøre dette, personlig savner jeg ikke knapper etter 2 år+ i Tesla. Og knoter fælt når jeg har leiebil(reiser en god del via jobb og har somregel en leiebil i måneden). Dette pga alle biler har så mange knapper, og de fungere på ulike måter. Ett standard interface ala android eller noe slik hadde jo vært kjempe messig ift akkurat det med leiebil osv. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Jeg tror nok at Tesla er like sikker som andre biler, men heller ikke noe mer. Ja og nei. Er ganske sikker at ved en front kollisjon så er teslaer bedre, usikker om andre elbiler gjør det samme, men siden det ikke er noen motor i front så har de brukt plassen til å lage en større/bedre kompresjonssone i front. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Skjønner ikke hvorfor Musk brukte V60 som sammenlikningsgrunnlag for Model 3 heller, blant annet Alfa Romeo Giulia er jo bedre på side impact. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 (endret) Skjønner ikke hvorfor Musk brukte V60 som sammenlikningsgrunnlag for Model 3 heller, blant annet Alfa Romeo Giulia er jo bedre på side impact.Det var vel fordi V60 ble plukket ut som top safety pick i IIHS-testene da model 3 ble testet. Giulia har forresten samme rating på sidekollisjon i IIHS. Selv tror jeg (merk at dette blir min subjektive mening) at det er fordi Volvo V60 er en mer solgt modell som flere relaterer seg til enn Giulia. Og Volvo er et bilmerke som ofte er forbundet med biler som gjør det bra i sikkerhetstester. Endret 14. mars 2018 av CaZpeR Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Like fullt er det en gammel modell med røtter tilbake til 2010-2011 da den ble konstruert. Nesten et tiår er lenge innen bildesign. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Når man ser på kræsjtesten så ser man at Giulia tåler det bedre enn V60, stolpen kommer ikke like langt. Det sagt er det en meget sjelden situasjon å komme i kontra overlap frontkollisjon. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 (endret) Volvo S60 ble garantert valgt fordi det er en konkurrent til Model 3. V60 er ikke en konkurrent. Og ja, Volvo ble garantert valgt fordi de er kjent for trygge biler. Endret 14. mars 2018 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
LesterNoogie Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Snart kommer nok Mr. Musk med ejekt-seter som skyter deg opp i atmosfæren med ballistiske missiler like før kollisjon. Lenke til kommentar
tow Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Da den påkjørt bilen sto i ro, tilsvarer dette en frontkollisjon hvor begge bilene kjører i 50 km/t. Nei, det tilsvarer en frontkollisjon i 71 km/t. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 G-punktet til en elbil vil alltid være bedre enm hos fosil-biler. Mesteparten av tyngden er her mellom akslingene, og til og med under. Det betyr at det skal mye mer til for å velte. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Stor forskjell på å måtte flytte øynene ned i noen millisekund, kontra å flytte hele hodet bort på en diger skjerm. Nå dummer du deg bare ut. Du uttaler deg uten å ha prøvd bilen engang, mens de som faktisk har prøvd den sier noe annet enn deg. Kanskje på tide at du gir deg? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 (endret) Nå dummer du deg bare ut. Du uttaler deg uten å ha prøvd bilen engang, mens de som faktisk har prøvd den sier noe annet enn deg. Kanskje på tide at du gir deg? Quote fra Februar faktisk.................................... Men jo, jeg har kjørt brodern sin P85 flere ganger, så en viss formening har jeg. Endret 21. september 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå