MetrOslo Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 For optimal hastighet, hvor viktig er det at serverene til en nettside ment for norske brukere er plassert i Norge kontra Kjøbenhavn eller Amsterdam? Og hvor viktig er det at en nettside, som har Amerikanske brukere som marojitet, er plassert i USA kontra Amsterdam? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 (endret) Det kommer veldig an på, men f.eks en nettbutikk kan fint hostes i UK, Frankrike eller Tyskland og fungere veldig bra både i USA og Norge. Det er mykje viktagere å optimalisere båndbredde og antall forespørsler for å kunne vise ein nettside. Dei fleste idag inkluderer 4MB Javascript når dei kunne greid seg med 4KB. Når eg hadde min nettbutikk, så hosta eg den i Frankrike, totaltid frå du trykket enter i nettlesaren til siden var "ferdig" var 200ms. For å ta et eksempel, dette er tatt fra diskusjon.no på akkurat denne tråden. Her ser du att nettsida veier godt over 1MB og bruker 2.41 sekund på å bli ferdig. Antall forespørsler er 80. Endret 19. februar 2018 av siDDis 1 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 Svaret er "Det kommer helt an på" - Og den riktige måten å håndtere det på er nok å bruke et CDN. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå