choochoomfs Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Hei, jeg går nå Vg1 Generell studiekompetanse, og lurer litt på om det er mulig å på et eller annet vis gå yrkesfag etter fullført videregående? Jeg kjenner nå at de fleste jobbene jeg kunne tenke meg krever yrkesfaglig utdanning, men jeg kunne også tenke meg å fullføre løpet jeg går nå og få generell studiekompetanse. Takk Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 Du mister ungdomsretten, men du kan ta yrkesfag om det er en ledig plass et sted. Det er antagelig bedre å ta yrkesfag+påbygg for å få yrkesfaglig utdanning samt generell studiekompetanse. Da gjør du det på kortere tid og får større valgmuligheter. Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 Er enig med Reg2000 over, at dersom du allerede er klar over at yrkene du kunne tenke deg å jobbe med krever yrkesfaglig utdanning er det lurt å bytte over til yrkesfag med en gang. Når du sier yrkesfaglig utdanning regner jeg med at du enten tenker på fagbrev, eller fagbrev og høyere utdanning. I så fall burde du søke yrkesfag nå til høsten, ta et fagbrev, og enten ta påbygg for å ta høyere utdanning, eller eventuelt et Y-veistudium rett etter fagbrev. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå