Gå til innhold

Hva synes dere om youtuberen Stefan Molyneux

VRK18

17 stemmer

1. 1. Bør man bryte med undertrykkende personer?

• Ja
      15
    • Nei
      2
  2. 2. Er Antifa fascister?

• Ja
      8
    • Nei
      4

Anbefalte innlegg

nekter ikke, men jeg har ikke videoen foran meg og har ikke sett den på evigheter. Og så viktig er det ikke for meg om dere tror meg eller ikke. Jeg skal poste den om jeg kommer over den, men jeg kommer ikke til å sette meg ned for å se timesvis med galmannsraljering bare fordi jeg har sett noe dere ikke har sett fra en person som beviselig er selvmotsigende på et utall av temaer.

Forsåvidt forståelig ... dog inntil bevis fremlegges betviles påstanden spesielt i lys av Camlons video som indikerer det motsatte.

Dog, som du sier er det mulig vedkommende er selvmotsigende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://youtu.be/lN5OjzEfQmI?t=1155

Og om jeg kan få rette litt på den videoen som ble postet tidligere hvor han sier det motsatte, så er det han der snakker om er hvordan mener det vil være i et fritt samfunn. Det var jo ikke det jeg snakket om.

Men se videoen over fra den tiden indikert i linken.

Han er jo ikke så ille da, da han mener at man ikke skal skyte for å drepe om noen prøver å ta bilen din...

Lenke til kommentar

Så dine kilder er anti-Molyneux youtubers? Du har muligens ikke sett noen av Molyneuxs egne videoer?

Så at det er han selv som snakker betyr ingenting for deg? Det er notert.

Joda, det betyr "noe", men her er det såvidt åpenbar klipping og liming at faren for "quoting out of context" er overhengende.

Enig i det. Men så lenge noen sier "om noen forsøker å stjele bilen din, greit, men du burde kanskje ikke skyte for å drepe", da har man vel strengt tatt allerede der gått langt unna sin påtatte antivoldlinje - og ens uttalte hat mot folk som kan skyte deg virker mer og mer ... selektivt.

EDIT:

Og jeg må få si om den første videoen som ble postet om dette. Der sier han at grunnen til at man ikke vil skyte hverandre for trespassing i en fri verden er fordi det blir for mye papirarbeid, og nærmiljøet vil ikke like deg etter det.

Dette er altså samme mann som hater folk som kan skyte deg, og da bare fordi de har makten til å gjøre det.

Så, nei, folk med slike subjektive meninger servert som objektive sannheter har jeg veldig lite til overs for.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

Stefan Molyneux er en av nåtidens fremste tenkere og filosofer.   Jeg har fulgt hans videoer noen år og anbefaler andre å gjøre det.  Det kan være litt lange videoer, men tar man seg tid å lytte så kommer man fort inni en tankemåte som er en øyeåpner til verden.   

Av youtubere så er han blandet mine favoritter.

Andre er Styxhexemhammer666, Paul Joseph Watson, Lauren Southern, Black Pigeon Speaks, Jordan Peterson, Gavin Mcinnes og Tommy Sotomayor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så dine kilder er anti-Molyneux youtubers? Du har muligens ikke sett noen av Molyneuxs egne videoer?

Som Stefan selv sier "Not an argument"   !   haha    -  Kritikerne blir stadig dårligere og kritiserer alt annet enn det Stefan, Peterson og andre faktisk har sagt

Lenke til kommentar

Stjerne? Fyren får mellom 50 og 150k visninger på videoen sine. Noen stjerne er han ikke akkurat.

Han var kjedelig å se på og det var mye lange og unødvendig komplekse argumenter. 

Ikke noe jeg kommer til å se mer på. Han virket ikke veldig intelligent eller som om han bidrar med noe særlig,

men jeg orket ikke å se nok til å gjøre meg opp en fullverdig mening.

Flere av videoen er oppunder millionen.  Og i tillegg til youtube så har han en ganske omfattende podcast.  

Vi snakker om en person som lager 350-400 videoer i året og som alle har over 100 000 visninger.    Det er ganske mye for en person og et kamera.  

Noen gode videoer fra Stefan Molyneux som jeg anbefaler på det varmeste. er disse:

The Truth About Slavery: Past, Present and Future

Google Memo: Fired Employee Speaks Out! | James Damore and Stefan Molyneux

Why Europe Owes The Migrants Nothing

The Architecture of Belief | Jordan Peterson and Stefan Molyneux

DON'T GO TO COLLEGE

An Honest Conversation About Race | Jared Taylor and Stefan Molyneux S**THOLE COUNTRIES

Why Women Are So Unhappy

FACTS VS. FEELINGS

Professional Victim Culture | Tommy Sotomayor and Stefan Molyneux The Bell Curve: IQ, Race and Gender | Charles Murray and Stefan Molyneux The Ugly Facts About Black-on-Black Racism

Take The Red Pill | Candace Owens and Stefan Molyneux

The Truth About Crime

Endret av westman80
Lenke til kommentar

Stefan Molyneux er en av nåtidens fremste tenkere og filosofer.

Det kunne du muligens ha rett i om han hadde noen nye egne ideer, det har han ikke såvidt jeg har sett.

Dog, sammenlignet med de fleste har han noen ideer, hvilket mange andre ikke har utover ideen om å forsvare "status quo" okke som.

Boken hans "The art of the argument" anbefales !   -  Jeg har fulgt med i flere år og han tar opp aktuelle temaet og bygger på med fakta og sine egne vurderinger.      I hver video . Det ligger også flere foredrag ute , så er man interessert i å se hvilke ideer og meninger han har så ligger de ute.   

Endret av westman80
Lenke til kommentar

Boken hans "The art of the argument" anbefales !

Ser ut som en grei introduksjon til logikk

Jeg har fulgt med i flere år og han tar opp aktuelle temaet og bygger på med fakta og sine egne vurderinger.      I hver video . Det ligger også flere foredrag ute , så er man interessert i å se hvilke ideer og meninger han har så ligger de ute.   

Ja, dog om du er interessert i å forstå bedre det som ligger under bør du heller lete etter von Mises eller Rothbard.
Lenke til kommentar

Stjerne? Fyren får mellom 50 og 150k visninger på videoen sine. Noen stjerne er han ikke akkurat.

Han var kjedelig å se på og det var mye lange og unødvendig komplekse argumenter. 

Ikke noe jeg kommer til å se mer på. Han virket ikke veldig intelligent eller som om han bidrar med noe særlig,

men jeg orket ikke å se nok til å gjøre meg opp en fullverdig mening.

Flere av videoen er oppunder millionen.  Og i tillegg til youtube så har han en ganske omfattende podcast.  

Vi snakker om en person som lager 350-400 videoer i året og som alle har over 100 000 visninger.    Det er ganske mye for en person og et kamera.  

Noen gode videoer fra Stefan Molyneux som jeg anbefaler på det varmeste. er disse:

The Truth About Slavery: Past, Present and Future

Google Memo: Fired Employee Speaks Out! | James Damore and Stefan Molyneux

Why Europe Owes The Migrants Nothing

The Architecture of Belief | Jordan Peterson and Stefan Molyneux

DON'T GO TO COLLEGE

An Honest Conversation About Race | Jared Taylor and Stefan Molyneux S**THOLE COUNTRIES

Why Women Are So Unhappy

FACTS VS. FEELINGS

Professional Victim Culture | Tommy Sotomayor and Stefan Molyneux The Bell Curve: IQ, Race and Gender | Charles Murray and Stefan Molyneux The Ugly Facts About Black-on-Black Racism

Take The Red Pill | Candace Owens and Stefan Molyneux

The Truth About Crime

"en av nåtidens fremste tenkere"  :rofl: Det må bli dagens!

Merker du ikke kynismen som gjennomsyrer alt han lager? Absolutt alt er jo ideologisk betinget og blir med det helt uinteressant for den nøytrale lytter. Dette er ingen Harris, Peterson eller Murray for å si det veldig pent....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Stefan Molyneux er en av nåtidens fremste tenkere og filosofer.

For ingenting sier "stor tenker" som når han mener folk ikke vil bli skutt grunnet det etterfølgende papirarbeidet.

Man trenger ikke alltid å ha rett for å være en stor tenker. Marx regnes som en stor tenker, men han har tar jo så feil som det er mulig å ta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...